Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  122 6640
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hallo der alle sammen, ettersom meg og min venn N0RTHERN snart skal handle nye maskiner, gjør vi siste sjekken her på freak før kjøpet.

Monsteret (16k maks, mitt )

-Denne maskina skal være en kraftig stor satan, og har hatt MANGE versjoner.
(V1, V2, V3 (lost :c ), V4, og nåværende. Ganske stor forandring)
Den skal også være fremtidsrettet og fin. Trenger også råd til ett trådløst PCI/PCI-E kort som ikke er balle. (må støtte N)

N0RTHERN's N0080wner (14k)

-Denne maskina er en gamingmaskin, den skal brukes til mye rart. Den skal helst ikke være helvetes tung (for å kunn løftes til LANs) men det går.

Vi slo sammen trådene for å ikke stresse freak for mye
Takker for alle kommentarene!

Takk til Frufsa for hjelp med utbedring av Monsteret, samt hjelpen til N0RTHERN
Sist endret av Freddy_fred5; 2. mai 2012 kl. 21:55.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Bare sånn at dere vet det, jeg fant ikke på det navnet :P
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Det var jeg som måtte gi den noe navn

NB; Nåværende plan er å kjøpe lista fra både Dustin og Komplett, da blir prisen ca. 16k. Jeg vet at Komplett lista ligger litt over.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
@ N0RTHERNKILLER

Ville bytter ut ssd'en i oppsettet ditt med m4 som freddy har i sitt, da denne ikke er SF basert.
Hvordan kvaliteten er på psu'en har jeg ingen anelse om.

Og ville det ikke vert bedre og kjørt en mindre hdd internt hvis du alikevell skal ha ekstern, 500gb intern og 2tb ekstern burde være en god kombinasjon
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
@ N0RTHERNKILLER

Ville bytter ut ssd'en i oppsettet ditt med m4 som freddy har i sitt, da denne ikke er SF basert.
Hvordan kvaliteten er på psu'en har jeg ingen anelse om.

Og ville det ikke vert bedre og kjørt en mindre hdd internt hvis du alikevell skal ha ekstern, 500gb intern og 2tb ekstern burde være en god kombinasjon
Vis hele sitatet...
Kan sikkert endre ssd'en, men skal ha den eksterne til backup/overføring mellom datamaskiner.

EDIT: Da var lista oppdatert med en Crucial M4
Sist endret av KSF; 2. mai 2012 kl. 22:06.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Ingen flere tillegg? Da tror jeg at jeg og N0RTHERN trykker på kjøp
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ingen flere tillegg? Da tror jeg at jeg og N0RTHERN trykker på kjøp
Vis hele sitatet...
Skal du trykke på kjøp nå?
Jeg skal vente
@Frufsa: Jeg har vansker med å trykke liker på alle kommentarene du bruker til å anbefale M4. Har dem selv, og vil skrive under for disse diskene.

Firmwareoppdatering: Eget program fra nettsiden til Crucial. Du kjører og får spørsmål om du ønsker å oppgradere. PCen starter om i et eget tekstbasert miljø og oppdaterer alle disker du har før den starter opp og lar deg arbeide med ditt. Helt superb!
AX 850 er en fantastisk PSU, kjøp den.
N0RTHERNKILLER burde kjøpe en CPU vifte og freddy burde kjøpe en luft-kjøler.
Har også dårlig erfaring med AKASA sin kjølepasta.
Sist endret av F1sh; 3. mai 2012 kl. 12:20.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Har lagt til en Cooler Master Hyper TX3 Evo nå
@Monsteret,
hvis du først skal legge så mye penger i ett kabinett, så ville jeg sett etter ett som kanskje er litt mer "spesiellt"
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Har lagt til en Cooler Master Hyper TX3 Evo nå
Vis hele sitatet...
Ta denne strømforsyningen istedenfor.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Tr4p Vis innlegg
@Monsteret,
hvis du først skal legge så mye penger i ett kabinett, så ville jeg sett etter ett som kanskje er litt mer "spesiellt"
Vis hele sitatet...
tro meg vi har prøvd det før! han er fastlåst på 800D
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tr4p Vis innlegg
@Monsteret,
hvis du først skal legge så mye penger i ett kabinett, så ville jeg sett etter ett som kanskje er litt mer "spesiellt"
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "spesielt"?
Har valgt Corsair Obsidian fordi det er stilrent, opp mot mange andre kabinetter som går "LOL VI HAR LYS OG ER FINE".
Er meget glad i stilen til 800D fordi det er rent og pent, uten lys. Har planer om å sette i nye deler og vannkjøling når jeg flytter ut (noen år til ) og skal derfor ha ett stort kab.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av fredeve Vis innlegg
Ta denne strømforsyningen istedenfor.
Vis hele sitatet...
Går over budsjettet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
tro meg vi har prøvd det før! han er fastlåst på 800D
Vis hele sitatet...
Haha! De har du ja Frufsa XD

(ble fortsatt furfag, må legge Frufsa inn i ordlista til ipaden XD )

@Fredeve

Foretrekker H60 ettersom den knapt lager lyd
Samt at jeg hater utseendet til 90% av luftkjølere.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Haha! De har du ja Frufsa XD

(ble fortsatt furfag, må legge Frufsa inn i ordlista til ipaden XD )
Vis hele sitatet...
xD

Vurdert en åpen løsning, hadde sett dritkult ut
http://www.ldcooling.com/shop/ld-pc-...ble-black.html
sammen med sleevede kabler
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
xD

Vurdert en åpen løsning, hadde sett dritkult ut
http://www.ldcooling.com/shop/ld-pc-...ble-black.html
sammen med sleevede kabler
Vis hele sitatet...
Den skal dessverre være i ett miljø hvor søl kan forekomme

Må også være... Mulig å dra med på LANs relativt lett.
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Går over budsjettet.
Vis hele sitatet...
Legg til en 500-lapp, er verdt det. AX serien har en hybrid løsning på viften, som gjør at den bare går rundt når den er under stor load, derfor er den helt stille. Den er også 80 plus gold. Dette er en god investering, denne strømforsyningen kan du ha i mange år fremover.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av fredeve Vis innlegg
Legg til en 500-lapp, er verdt det. AX serien har en hybrid løsning på viften, som gjør at den bare går rundt når den er under stor load, derfor er den helt stille. Den er også 80 plus gold. Dette er en god investering, denne strømforsyningen kan du ha i mange år fremover.
Vis hele sitatet...
Nettopp derfor jeg har AX på min

Stillegående liten rakker den ja.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av fredeve Vis innlegg
Legg til en 500-lapp, er verdt det. AX serien har en hybrid løsning på viften, som gjør at den bare går rundt når den er under stor load, derfor er den helt stille. Den er også 80 plus gold. Dette er en god investering, denne strømforsyningen kan du ha i mange år fremover.
Vis hele sitatet...
Kan jeg ikke like gjerne gå for en sterkere når jeg først skal opp til den prisen? Trenger kanskje sterkere hvis jeg oppgradere hardware'n i fremtida
Liker at du kaller deg "Egenærklær komputergeni" og maser her..
Sitat av Runardo Vis innlegg
Liker at du kaller deg "Egenærklær komputergeni" og maser her..
Vis hele sitatet...
Herregud... Det eneste han spør om er om noen freak's har noe de ville endre på. Utifra det jeg har lest på forumet av det han har skrevet så virker det som at han kan endel til å være 14-15 årgammel.
Kjøp et Lian-Li-kabinett. Kabinett av beste kvalitet! Det var mine femti øre (ops, jeg mente mitt kronestykke nå som det er etter 1. mai)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av fishfuze Vis innlegg
Herregud... Det eneste han spør om er om noen freak's har noe de ville endre på. Utifra det jeg har lest på forumet av det han har skrevet så virker det som at han kan endel til å være 14-15 årgammel.
Vis hele sitatet...
Takker for den

Jeg spurte her fordi Freak er ett generelt intellektuelt sted, med mange personligheter som vet om triksa. Jeg har hatt en tendens til å misse ut på ett par tilbud, gode deler, og hva som er best av feks. GTX 680 EVGA eller Msi.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Kan jeg ikke like gjerne gå for en sterkere når jeg først skal opp til den prisen? Trenger kanskje sterkere hvis jeg oppgradere hardware'n i fremtida
Vis hele sitatet...
750w holder til 7950 i CFX så trenger ikke det, kan gå opp til 850w, men detter er på ingen måte nødvendig
Sitat av c#mn Vis innlegg
Kjøp et Lian-Li-kabinett. Kabinett av beste kvalitet! Det var mine femti øre (ops, jeg mente mitt kronestykke nå som det er etter 1. mai)
Vis hele sitatet...
lian li, gir egentlig ikke så mye for pengene, og de har ennå ikke funnet ut at folk vil ha kabinettene sine lakket invendig. mange av løsningene dems virker også som de lever i 2004. Men for all del, lager solide kabinetter som er ment for og vare

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Takker for den

Jeg spurte her fordi Freak er ett generelt intellektuelt sted, med mange personligheter som vet om triksa. Jeg har hatt en tendens til å misse ut på ett par tilbud, gode deler, og hva som er best av feks. GTX 680 EVGA eller Msi.
Vis hele sitatet...
Hva som er beste er veldig mye opp til hvem man spørr, går veldig mye på hvilke merker man fåretrekker.
Det nettverksadapteret til NORTHERN har jeg og vil ikke anbefale det. Har gått over til kabel nå ettersom det eg hadde var veldig ustabilt og slo seg ikke alltid på når pc en gjorde det..

Bedre å gå for et pci kort eller kabel?
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Har tenkt til å bruke enten det på hovedkortet eller kabel, men greit å ha hvis jeg trenger drivere til den bærbare eller mutterns
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
@ Freddy_fred5:

Hva med dette kabinettet?

Så kjøper du denne GPU'en for de sparte pengene? Den har også 2 vifter, så er det 4GB minne på den, fiint for framtid og fler-skjerms oppsett og er på lager samme dag som ditt valg

Gainward GeForce GTX 680 4GB

Det hadde ihvertfall jeg gjort ^^
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Kan jeg ikke like gjerne gå for en sterkere når jeg først skal opp til den prisen? Trenger kanskje sterkere hvis jeg oppgradere hardware'n i fremtida
Vis hele sitatet...
AX 850 får du for en hundrelapp ekstra, ville gått for den.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
@ Freddy_fred5:

Hva med dette kabinettet?

Så kjøper du denne GPU'en for de sparte pengene? Den har også 2 vifter, så er det 4GB minne på den, fiint for framtid og fler-skjerms oppsett og er på lager samme dag som ditt valg

Gainward GeForce GTX 680 4GB

Det hadde ihvertfall jeg gjort ^^
Vis hele sitatet...
For tiden tenker jeg veldig på hvilket GTX 680 kort jeg skal ha, har sett på 2gb versjonen, tror det holder

Når det kommer til Kabinett har jeg sett mye overalt, og har planer for single loop vannkjøling i fremtiden, og har allerede mye planer for blant annet sonene til 800D, som passer dette prosjektet bedre enn Pearl XL gjør.

Bare lurer; Er AX 850 fult modulær? Ser ikke 24pin kontakten på bildet fra komplett.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
EDIT:

Ingen som har noe flere tilegg?
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Jeg må gå ned til ca. 11500 kr -.- Er det noen som kan sette opp et oppsett med skjerm og tastatur? Trenger ikke ta med ssd.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Jeg må gå ned til ca. 11500 kr -.- Er det noen som kan sette opp et oppsett med skjerm og tastatur? Trenger ikke ta med ssd.
Vis hele sitatet...
Fikk du ikke så mye bro?

Kan sette opp ett mens jeg er på veien, noen spesifikke önsker om skjerm og tastatur?
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Fikk du ikke så mye bro?

Kan sette opp ett mens jeg er på veien, noen spesifikke önsker om skjerm og tastatur?
Vis hele sitatet...
Fikk 10600 eller noe som står i et fond jeg ikke får lov og ta penger fra, og bare 11100 i cash -.-

Denne skjermen, denne datamusa og dette tastaturet
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Fikk 10600 eller noe som står i et fond jeg ikke får lov og ta penger fra, og bare 11100 i cash -.-

Denne skjermen, denne datamusa og dette tastaturet
Vis hele sitatet...


Fikk selv 18.6k, men 8k sponsing til PC.

Skal lage den etterpå, må bare vente på ett levelig nett.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg


Fikk selv 18.6k, men 8k sponsing til PC.

Skal lage den etterpå, må bare vente på ett levelig nett.
Vis hele sitatet...
Er ni inta i Sverige enda?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Er ni inta i Sverige enda?
Vis hele sitatet...
Jag är, men jag har bara ett skit mobilnett, jag sitter nu fortsatt i bil.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Det er jo evigheter siden du dro...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
måtte kjöre til fredrikstad först (1,5t) for å så vente på folket der for å så kjöre i 2t og så ete i ca. 30min så kjöre 3t videre.

Er en stund ja.

Skal vi slutte med söndagspraten nå?

(tar det videre på PM)
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Fikk 10600 eller noe som står i et fond jeg ikke får lov og ta penger fra, og bare 11100 i cash -.-

Denne skjermen, denne datamusa og dette tastaturet
Vis hele sitatet...
Seriøst, bare..? Jeg fikk 8k i alt og trudde det var masse.
Har terskelen for hva man skal gi gått opp de siste årene eller noe?
Sist endret av TheGloryHole; 6. mai 2012 kl. 18:13.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Ontopic;

Hvilket GTX 680 kort anbefaler dere? (2gb kort helst)

Har sett litt på Gainward sitt Phantom kort og EVGA sitt kort (det som ikke er referansedesign)
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Seriøst, bare..? Jeg fikk 8k i alt og trudde det var masse.
Har terskelen for hva man skal gi gått opp de siste årene eller noe?
Vis hele sitatet...
Nei, mente det ikke sånn, fikk mer enn bruttern fikk også, men ut ifra det jeg hadde tenkt til å bruke, så ja...
Kom litt feil ut.

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ontopic;

Hvilket GTX 680 kort anbefaler dere? (2gb kort helst)

Har sett litt på Gainward sitt Phantom kort og EVGA sitt kort (det som ikke er referansedesign)
Vis hele sitatet...
Jeg ville tatt EVGA-kortet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Seriøst, bare..? Jeg fikk 8k i alt og trudde det var masse.
Har terskelen for hva man skal gi gått opp de siste årene eller noe?
Vis hele sitatet...
Dröbaksgutter her vettu, vi er ganske krevende og rike XD

But on a serious note;

Tja, fikk bare penger (+en Eccentric Oil lommebok og en valgfri bilett til en hvilkensomhelst konsert i sommer) så er ikke akkuratt rart at jeg fikk det jeg fikk, sammenligna med andre fikk jeg faktisk ganske lite.
(en jeg kjenner fikk jo 20k av foreldra sine, so yeah....)
Så terskelen har nok gått opp ja.
Sist endret av Freddy_fred5; 6. mai 2012 kl. 18:17.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Jeg fikk heller ikke noe særlig annet enn penger, gullmansjettknapper og et par filmer, ikkje noko anna
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749045
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750814

Der er kortene jeg har sett på, klarer bare ikke bestemme meg (rager på tastaturet).
Er egentlig mest glad i Phantom-kortet, men EVGA sitt har höyere clock.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Denne har best kjøling såvidt jeg kan se. Hadde lett valgt den ! Ellers hva med ASUS sin OC versjoner? Har god kjøling de også

Og med god kjøling kan du klokke lett forbi EVGA'en. Og, du trenger vel egentlig ikke så mye klokking på disse GPU'ene her? :P

Edit: Dette har da hvertfall eksemplarisk kjøling?
Sist endret av CHillZoNE; 6. mai 2012 kl. 18:29.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Skal pröve meg på litt andre merker enn Asus nå, de to siste kortene mine har värt Asus kort.

Da blir det nok Phantomkortet i maskinen
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Ingen som har et oppsett til meg?