Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 7759
Jeg har tenkt å kjøpe meg en Gaming PC snart og håper at dere kunne finne de riktige delene som er bra til 15-18k. Skjerm,tastatur og mus trenger jeg ikke å ha med i prisen. håper på et svar
15 til 18 tusen kroner, til gaming? Høres ut som et kraftig overkill.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Du kan låne lista mi, bare legg til ett GTX 680 til.

Monsteret
Trådstarter
19 0
Takk for svar, men mener å ha lest inpå forumet at kabinettet ikke duger så bra til kjøling. Vet du noe om det ?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Du kan låne lista mi, bare legg til ett GTX 680 til.

Monsteret
Vis hele sitatet...
og bytt ut det gyselige 800D kabinettet med det deilige 650D :P
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av just2fun Vis innlegg
Takk for svar, men mener å ha lest inpå forumet at kabinettet ikke duger så bra til kjøling. Vet du noe om det ?
Vis hele sitatet...
Dette er (visstnok) sant, bytt ut til ett anna fint ett.

(takker forøvrig til frufsa *tror jeg* som hjalp meg med lista)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av just2fun Vis innlegg
Takk for svar, men mener å ha lest inpå forumet at kabinettet ikke duger så bra til kjøling. Vet du noe om det ?
Vis hele sitatet...
ja 800D er noe møkk, ikke bra til vann og ikke bra til luft
Trådstarter
19 0
Da bytter jeg ut det, men Kan denne pc'n kjøre bf3, skyrim osv på ultra settings ?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av just2fun Vis innlegg
Da bytter jeg ut det, men Kan denne pc'n kjøre bf3, skyrim osv på ultra settings ?
Vis hele sitatet...
Uten problemer. Noensinne
Sitat av just2fun Vis innlegg
Da bytter jeg ut det, men Kan denne pc'n kjøre bf3, skyrim osv på ultra settings ?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan en gaming PC til 18 tusen dra av de spille på ultra.
Trådstarter
19 0
Når det gjelder pc deler har jeg ikke så mye peil, men vil jeg trenge to skjermkort ? er det ikke sånn at det bare er det ene som kjører om gangen ?
Kabinett: http://www.netshop.no/Avdelinger/Dat...000169780.aspx

Uendelig med plass, helstøpt aluminumskropp, kjempegod kjøling.
Trådstarter
19 0
Tenkte mer på et fancy fjortiss kabinett med litt lys og stæsj jeg da, noen som kan anbefale et ? Med god plass og kjøling, helst med et lite vindu på ene siden også

Noe lignende dette her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631842 er dette bra ?
Sitat av just2fun Vis innlegg
Tenkte mer på et fancy fjortiss kabinett med litt lys og stæsj jeg da, noen som kan anbefale et ? Med god plass og kjøling, helst med et lite vindu på ene siden også
Vis hele sitatet...
Du kommer til å angre på det innen et år.. Gjorde ihvertfall jeg og en god del av vennene mine. Anbefaler istedet Fractal R3
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av just2fun Vis innlegg
Tenkte mer på et fancy fjortiss kabinett med litt lys og stæsj jeg da, noen som kan anbefale et ? Med god plass og kjøling, helst med et lite vindu på ene siden også
Vis hele sitatet...
da kjører du 650D med LED strips og ferdig sleevede kabler og når du går lei fjortisstilen tar du bare ut LED lysa, og du har en stilren pc
Trådstarter
19 0
Men jeg syntes designet blir så kjedelig, tenker mere på noe som det here http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451753#info Er dette bra ? mtp kjøling og plass.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av just2fun Vis innlegg
Men jeg syntes designet blir så kjedelig, tenker mere på noe som det here http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451753#info Er dette bra ? mtp kjøling og plass.
Vis hele sitatet...
hva med og vente til corsair lanserer vengeance kabinettene?
Trådstarter
19 0
Tror jeg venter på de om de ikke kommer ut om så lenge. Vet du når de kommer ut ?
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hva med og vente til corsair lanserer vengeance kabinettene?
Vis hele sitatet...
snakker vi gaming-utgave av 650D?
Acer predator komplett.no kjøpte min 1000 kr min 10 gb ram 1000 tb minne hellt greit
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av zwept Vis innlegg
Acer predator komplett.no kjøpte min 1000 kr min 10 gb ram 1000 tb minne hellt greit
Vis hele sitatet...
HÆ? bare jeg som ikke skjønte ett kvekk av hva du skrev nå?
Sitat av just2fun Vis innlegg
Da bytter jeg ut det, men Kan denne pc'n kjøre bf3, skyrim osv på ultra settings ?
Vis hele sitatet...
Du, jeg brukte 9k i fjor for pc, skjerm og utstyr og drar skyrim på ultra high og bf3 på high. Du burde seriøst tenkte deg om, med 8k idag drar du bf3 på max...
Sist endret av Spirituell; 22. april 2012 kl. 00:09.
Kjøp to og gi meg en så jeg får spilt diablo 3!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Kjøp to og gi meg en så jeg får spilt diablo 3!
Vis hele sitatet...
hvor dårlig pc har du D: jeg får spilt det på t4200 og 105m skal ikke mye til og så de specsa
Sitat av zwept Vis innlegg
Acer predator komplett.no kjøpte min 1000 kr min 10 gb ram 1000 tb minne hellt greit
Vis hele sitatet...
1. du bare spyr ut ord, litt vanskelig å forstå
2. 10 gb ram? aldri hørt om sånne oppsett
3. du aner ikke hvor mye 1000 tb er.
4. det er forskjell på det vi kaller "minne" og lagringskapasitet
5. alle ferdigbygde, og spesielt acer er sykt overprisede, samt håpløst å oppgradere

ikke vondt ment, måtte bare rette deg litt før noen misforstår deg.
Trådstarter
19 0
Siden jeg har flere penger å bruke, er det da noen deler jeg kan oppgradere ? Til f.eks 16 gb ram og 2t harddisk ? og grafikk kortet går det ann å kjøpe et som yter bedere eller kjøpe et som er helt likt, hva er best ?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av just2fun Vis innlegg
Siden jeg har flere penger å bruke, er det da noen deler jeg kan oppgradere ? Til f.eks 16 gb ram og 2t harddisk ? og grafikk kortet går det ann å kjøpe et som yter bedere eller kjøpe et som er helt likt, hva er best ?
Vis hele sitatet...
Kjøp lista til freddy, denne har 16gb ram og kan du bare sette inn 16gb til for 32b med ram.
Du kan kjøpe h80 og bytte ut alle viftene på den og i kabinetter med noctua vifter, og for visuelt og enklere rydding kan du kjøpe de ferdigsleevede kablene til ax850

For hakket bedre ytelse kan du bytte ssd'en til corsair performance pro.

Du kan også bytte cpu til 3930k

Jeg tar det som en selfølge at du kjøper et annet kabinett en 800D

Du kan også kjøpe et 680 kort til, men dette har null hensikt med mindre du driver med programmer som drar nytte av cuda, eller su skal kjøre mer en 3skjermer
Trådstarter
19 0
http://www.komplett.no/k/cart.aspx sånn tror jeg går for denne, kjøper enda en skjerm etter hvert.

Bedere link: http://www.komplett.no/k/cart.aspx
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ingen av linkene funker, du må lagre handlevognen
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hvordan man deler handleliste

Sitat av Ruudi Vis innlegg
Da som du har fått med deg hva som står over hva som er hva, kan du begynne å leke deg litt med å sette sammen handle lister på f.eks. komplett.

For å kunne gi oss din handleliste så vi kan se over den, så må du lagre den så du kan dele den. Hvordan? Det skal jeg vise deg:

Det første du må gjøre er å legge alle dine komponenter i handlekurven, enkelt og greit ved å trykke kjøp.
[CENTER][/CENTER]


Der etter scroller du litt ned hvor du ser det står handelister og Ny handleliste:
Skriv inn navnet og trykk Lagre Handlevognen. F.eks:

[CENTER][/CENTER]

Så må du lagre igjen:
[CENTER][/CENTER]

Bla ned til du finner lista du nettopp lagra og trykk del:
[CENTER][/CENTER]

Det siste du skal gjøre da er rett og slett å bare kopiere linken, poste den her og vi skal se på den
[CENTER][/CENTER]


[CENTER]Its THAT easy ![/CENTER]
Vis hele sitatet...
Edit: beklager de store bildene til ruudi :P
Sist endret av Frufsa; 22. april 2012 kl. 12:43.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
CM storm Scout blir vel litt i minste laget?
Er det plass til en GTX 680 inni den egentlig?
Trådstarter
19 0
Er ikke helt sikker på kabinett enda, men tror det blir noe lignende mtp design
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Det er plass med 0,6 cm tror jeg, litt vel lite...
Trådstarter
19 0
Noen forslag til kabinett ? ett som ser bra ut, funker bra og har bra kjøling. Helst ett som ikke er alt for dyrt rundt 1k.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av just2fun Vis innlegg
Noen forslag til kabinett ? ett som ser bra ut, funker bra og har bra kjøling. Helst ett som ikke er alt for dyrt rundt 1k.
Vis hele sitatet...
hvis du kan strekke kan du kikke på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745264
Sist endret av Frufsa; 22. april 2012 kl. 12:58.
Sitat av just2fun Vis innlegg
Vis hele sitatet...
bare jeg som la merke til at det er to prosessorer?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
bare jeg som la merke til at det er to prosessorer?
Vis hele sitatet...
ja det var det vist kudos til deg xD
Trådstarter
19 0
Det kabinettet så kjempe ut, er dette til å anbefale ?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av just2fun Vis innlegg
Det kabinettet så kjempe ut, er dette til å anbefale ?
Vis hele sitatet...
http://www.overclock3d.net/reviews/c...h_810_review/1
denne testen snakker vel for seg selv, testen er også i video format hvis du er for lat til og lese
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
snakker vi gaming-utgave av 650D?
Vis hele sitatet...
Ser mer ut som en lan-mod for 300R.
Trådstarter
19 0
Som dere sikkert skjønner er jeg ikke så flink med pc, og lurer på om jeg trenger denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494479 får å måtte putte inn cd'er ?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Kort sagt; ja.
Trådstarter
19 0
Takk for hjelpen
Sitat av Dollarman Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvorfor det da?
Ser ikke helt hva han skal med 2011-socket.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Dollarman Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja for all drl kjøp den insane overprisa rog serien når p9 og st seriene gir MYE mer ytelse for pengene.

Rampage iv formula er uansett et rampage iv extreme som er ribba så det synger etter
ROG og Alienware blir litt av det samme. Store produsenter som lurer forbrukere ved å legge til et merke.