Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  234 62224
Sitat av Infeksjon Vis innlegg
Joda.

titegn
Vis hele sitatet...
Vel, jeg vet ikke hva SIN stod for, men er nok av det her jeg bor også. (I Porsgrunn), men de som tagget det har vistnok blitt tatt av purken da.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av drittsekken Vis innlegg
hvis de derre "inn og utfartsårer" ditt er tog-linja, så bare si linja... sorry bare måtte det KNX har jeg sett litt og ja, og eg har ikke vært mye i oslo kan eg love deg!
Vis hele sitatet...
Toglinja og motorveien.. Tidligere hadde de tags fra Alnabru til Kløfta på begge sider av veien, hos jernbanen var det over alt.
Sitat av Akuma Vis innlegg
Var én som mente at PES står for Purken Er Skurken...
Noen som vet hva PF står for? Er spraya over heile kommunen..
Vis hele sitatet...
PF står for Pur Faen har jeg hørt.
Eller Protein Fabrikken? :P
Sitat av Special K Vis innlegg
Morsk ?
Vis hele sitatet...
Lurer jeg på og!?
Må nesten spørre hva som er poenget med denne taggingen.
Ikke er det pent, koster svært mye å få bort og krever ressurser som kunne vært brukt på helt andre ting.

Han her var 27 år, men vil anta at mental alder kanskje er nærmere 12.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7190673

Hva er greia med tagging? (grafitti og piecer er noe helt annet enn disse meningsløse krusedullene over alt).
Sitat av znapper Vis innlegg
Må nesten spørre hva som er poenget med denne taggingen.
Ikke er det pent, koster svært mye å få bort og krever ressurser som kunne vært brukt på helt andre ting.

Han her var 27 år, men vil anta at mental alder kanskje er nærmere 12.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7190673

Hva er greia med tagging? (grafitti og piecer er noe helt annet enn disse meningsløse krusedullene over alt).
Vis hele sitatet...
Dette har blitt tatt opp mange ganger før. Dine meninger om graffiti er ikke saken i denne tråden. Her spør vi etter hva tags betyr.
Hadde gjerne sett at det kan holdes slik. En lærerik tråd for oss som har interesse av graffti, hadde vært kjipt om denne ble forsøplet av prat om moral og meninger, som så mange andre tråder i fortiden.

Sorry at jeg kanskje oppfører meg som mod her nå, men for guds skyld: Topic liksom...

730"etellerannet", det er èn person? ikke sant?
Jeg tror 730 er et crew. Hvertfall det jeg har blitt fortalt.
Noen som vet hva "DPG" står for?
730 er crew ja, affiliert med PTR gutta såvidt jeg vet...
NRK betyr ingenting. Jeg kjenner en av de som er med i det crewet. Grunnen til at de tagger det er fordi de syns det er kule bokstaver. Og fordi det går ann å gjøre mye med de.

Det står ikke for narko som noen her inne påsto.

Da var den saken oppklart.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg kjenner en av de som er med i det crewet.
Vis hele sitatet...
OOOOooooooh, bra med serriøse kilder! masse creds til fyren!
Sitat av drittsekken Vis innlegg
OOOOooooooh, bra med serriøse kilder! masse creds til fyren!
Vis hele sitatet...
Hva er OOOooo med at jeg kjenner en av de? Og hvorfor er ikke min kilde seriøs?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
fordi de er forbildene mine og fordi jeg antar et medlem av crewet vet best
Nrk - No one Really Knows..
I en låt av Big L forklarer han mye slang, blant annet 730, "If you 730, that mean you crazy". Sikkert her de har hentet 730 fra.

Tror Morsk er en enkeltperson. Det var skrevet mye her jeg kommer fra for typ 10 år siden siden, men har forsvunnet, muligens flyttet personen som skrev/skriver det.

Kan legge til at OMS, som står i store deler av Oslo, betyr "Oss Mot Staten".
730 betyr crazy, men ikke fordi Big L sier det. Betydningen kommer fra at på mentalinstitusjoner ble medisiner gitt halv 8.
Noen som vet hva TND står for?
730 tror jeg har flere betydninger..
Tror japsene, eller kineserne har 730 ord for en for en bestemt greie, husker ikke helt hva.
Har også hørt at det er et kodespråk poletiet i USA bruker i sammenheng med graff..
Men jeg holder en knapp på den "crazy" greia.

Den morsken du prater om 406057, er èn kar, som dreiv på litt for mange år siden. Men den Morsk'en folk spørr om her driver på aktivt fremdeles. Jeg vet ikke om det er et crew eller èn kar, men tror det er en kar, fordi mye av det som blir lagd har en ganske lik stil. Morsk finner du over alt i lillestrøm-sørumsand omerådet.
Skriver mye med RMK.

btw: Noen som vet hva RMK står for? Og FUR?
Ser det er mye nytt av fur nå, virker som om de har fått seg noen litt yngre medlemmer :P
Sitat av 406057 Vis innlegg
I en låt av Big L forklarer han mye slang, blant annet 730, "If you 730, that mean you crazy". Sikkert her de har hentet 730 fra.

Tror Morsk er en enkeltperson. Det var skrevet mye her jeg kommer fra for typ 10 år siden siden, men har forsvunnet, muligens flyttet personen som skrev/skriver det.

Kan legge til at OMS, som står i store deler av Oslo, betyr "Oss Mot Staten".
Vis hele sitatet...
Trur egentlig ikke 730 sto for så veldig mye i alle fall ikke i starten Var en kar som starta crew og det ble 730 uten at han helt viste hvorfor.

Noen som husker The Spagetti Crew ?
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Noen som vet hva TND står for?
Vis hele sitatet...
Tomorrow Never Dies!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ALL er ikke nevnt her, noen forslag?
AWR og LTS crew trenger også en forklaring :P
MSK = mad society kings
Sitat av drittsekken Vis innlegg
ALL er ikke nevnt her, noen forslag?
Vis hele sitatet...
All Living Legends.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
takker *titengn*
(U.S.A.)
AWR-ANGELS WILL RISE
MSK-MAD SOCIETY KINGS (og masse annet..)
SDK(FRA CANADA)-stompdown killaz

(NORGE)
PTR-puletæggeragge.vet ikke om dette er riktig
FOS-Fuckoslosporveier,from outer space
ALL-all living legends
OGS-One good spliff
EKS-engler kan skrive
F-UPS-FUCKUPS
UGK-underground kings
DNG-DOING NO GOOD
BLK-bomb like kings
RC-RIDIN CHICAS
RPS-REPRODS
DVL-DEVILS
Sitat av drittsekken Vis innlegg
det er nok et crew
Vis hele sitatet...
Har bare følelsen av at det er en person da alt jeg har sett av det er samme stilen

Kan jo slenge inn at AM7 = All Mighty Seven. De skriver forøvrig i Statene, rundt Miami.
Sist endret av Dr. Greenthumb; 15. september 2010 kl. 20:15.
Sitat av mimph21 Vis innlegg
F-UPS-FUCKUPS
RPS-REPRODS
Vis hele sitatet...
RPS - Retard Productions
Og f-ups er fra sverige.
Sitat av Infeksjon Vis innlegg
Noen som vet hva SIN står for?
Vis hele sitatet...
''Sin'' eller ''Sinners'' er en forkortelse for Sindre. Ikke spør hvorfor, men det var det de svarte da jeg spurte de.
Hva med LMK og EABS?
Har hørt en plass at LMK står for "la malerne komme".
hva er greia med forkortelser egentlig? hvorfor kan de ikke bare skrive det de mener så vi kan slippe å lure ?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av StewieGriffin Vis innlegg
''Sin'' eller ''Sinners'' er en forkortelse for Sindre. Ikke spør hvorfor, men det var det de svarte da jeg spurte de.
Vis hele sitatet...
sin eller sinners er jo synd på engelsk (for dere som ikke visste det ) så det har jo mening i seg selv :P men det er jo sikkert grunnleggeren sitt navn
MOA er forresten monsters of art...

ogja, så ett flick av ett piece hvor det stor "blunts and alckohol", tror dette er en annen betydning av BA crew
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Buggha Vis innlegg
hva er greia med forkortelser egentlig? hvorfor kan de ikke bare skrive det de mener så vi kan slippe å lure ?
Vis hele sitatet...
Hva er greia med at vi skriver nFF isteden for "norsk freak forum" og bruker forkortelser i det hele tatt.. mye av det samme! Lettere å skrive og man mye bruker mindre tid og plass.
Det er lettere og raskere å hive opp tre bokstaver på en vegg, stolpe eller lignende, isteden for 3 hele ord.. noe som er ganske greit når folk står og skal spre navnet til sitt crew ulovelig i f.eks. undergrunner..
I tillegg til å skape litt mystisk rundt navnet slik at folk som oss her inne lurer på hva det betyr, for dermed sprer navnet, i tillegg til at folk husker det lettere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
leave it to fantasy..
▼ ... noen uker senere ... ▼
SMF - Show MotherFuckers
BA - Bad Attitude
Stiff Middle Fingers (fingaz)
Sitat av Ziggity Vis innlegg
SMF - Show MotherFuckers
BA - Bad Attitude
Vis hele sitatet...
SMF har aldri vært "show motherfuckers".. sexy mother fuckers eller Stiff middle fingers
Sitat av drittsekken Vis innlegg
noen som vet hva BA og TSA står for? bergen
Vis hele sitatet...
BA = bergens avis??? husker jeg jobba som postbud for dem! xD
Jeg er egentlig enig med Buggha, forkortelser er teit.
Det er greit at det er mye lettere, tar kortere tid og mindre plass, men på den annen side så er det kulere å se ett ord, med litt fet font, freshe farger og kule design enn en forkortelse med freshe farge, osv, osv.
Ting er ofte litt kulere hvis man har snøring på hva det skal forestille/bety.
Og en ting til: kan noen VÆR SÅ SNILL å brekke beina på de drittungene som løper rundt med svarte spraybokser og tror de er drittkule etter å ha skrivd 3-4 uleselige bokstaver, ett banneord eller en dårlig figur i rennende svart farge?
Det er greit at de trenger erfaring, men faen heller da!
Øv hjemme, i skogen, ett eller annet sted der dere ikke blir sett og kan øve dere på oppbyggning av design, stil, osv istedenfor å fly rundt og irritere andre med stygge klatter på veggene!
INGEN, absolutt ingen kunstnere/artister med resåekt for seg selv eller andre setter fram de dårligste skissene sine på utstilling!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet hva STS og PQS står for? Har sett litt av STS i Oslo, men mest i Tønsberg/Sandefjord.
Sist endret av Lons; 24. oktober 2010 kl. 20:40.
Jeg har sett en del PRPL rundt i Oslo. Det er den styggeste signaturen jeg har sett. Noen som vet hva det står for?
Kan være en forkortelse/omskrivning av Purple, altså fargen.
Sitat av Lons Vis innlegg
Noen som vet hva STS og PQS står for? Har sett litt av STS i Oslo, men mest i Tønsberg/Sandefjord.
Vis hele sitatet...
STS står iallefall for Sorry To Say.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Jeg har sett en del PRPL rundt i Oslo. Det er den styggeste signaturen jeg har sett. Noen som vet hva det står for?
Vis hele sitatet...
Du, det der trur jeg er med vilje. En slags ny trend, hvis du sjekker hvordan "skog" og endel andre har begynt å skrive i det siste ser du litt det samme.
Tynne, vinglete streker i forskjellige farger i stedet for breiest mulig Tectyl/sort/sølvspray. Har sett endel ALL i den stilen også.


Sitat av ynos82 Vis innlegg
Noen som husker The Spagetti Crew ?
Vis hele sitatet...
TSC. Ja <3


Fin tråd, btw så kan DNG være Drugs N Graff om du vil det.
Sitat av tilfeldig bruke Vis innlegg
Du, det der trur jeg er med vilje. En slags ny trend, hvis du sjekker hvordan "skog" og endel andre har begynt å skrive i det siste ser du litt det samme.
Tynne, vinglete streker i forskjellige farger i stedet for breiest mulig Tectyl/sort/sølvspray. Har sett endel ALL i den stilen også.
Vis hele sitatet...
Det kan være det er med vilje, men uansett om det er med vilje eller ikke ser det ikke bra ut syntes jeg. Da mener jeg PRPL. Jeg har sett hvordan "skog" er skrevet noen steder, men den liker jeg. Det er bare denne "PRPL" jeg syntes er så stygg. Det ser ut som noen drita fjortisser på syre som har skrever noen av dem

Sitter på en kompis sin pc, trodde jeg var logga inn på min account. Jeg er Eucaa.
Sist endret av Naughty J; 25. november 2010 kl. 16:18.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
de "tynne vinglete strekene" du snakker om er faktisk MYE kulere en de gamle tagsa, i tilleg er dette en litt mer teknisk utfordrene, og er bare awsome
Har noen bilder av disse nye tagsa?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
kan slenge opp noe av en gammel PRPL imorgen, den er vell ikke akkuratt ny men
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av drittsekken Vis innlegg
de "tynne vinglete strekene" du snakker om er faktisk MYE kulere en de gamle tagsa, i tilleg er dette en litt mer teknisk utfordrene, og er bare awsome
Vis hele sitatet...
Tenker du på phillys? (Se her.)
Sist endret av Dr. Greenthumb; 9. desember 2010 kl. 14:45.
her er en kar fra Bergen /tror jeg. http://www.fotolog.com/wcwcwc/16620306 og det er ganske åpenbart hva han står for.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
fikk ikke bilde av taggen, men jeg er nå enig med den som sa det var stygt.. en god philly er sexy, en PRPL tag er som å stirre på erna solberg i undertøy.. :/
I'lold, nå fikk jeg jo egentlig enda mer lyst til å se PRPL taggene.