Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1928
Hei!

Jeg får en sånn melding om at windows må aktiveres på nytt, jeg trykker selvsagt på "aktiver windows på nettet" men da står det at det er fastslått at produktnøkkelen ikke kan brukes lengre.
Fikk spørsmål om jeg ville skrive den inn på nytt, bruke et telefonsystem, eller kjøpe en ny en.
da sa jeg "fuck this shit" og lukka driten.
Nå, to dager senere fikk jeg den samme greia, er det noe galt?
burde kanskje nevnes at jeg hadde pc'n min på service for noen dager siden, pga noe instillingsfeil som gjorde at jeg ikke klarte å bruke mitt nye grafikkort.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Når man bytter hardware på maskinen (f.eks skjermkort) må windows reaktiveres.

Hvis du har en legit key ringer du de du kjøpte det hos, eller Microsoft for support.
Det er et utmerket spørsmål for Microsoft Support.

Jeg tror det er slik at når du endrer på hardware så mener windows av-og-til at du egentlig sitter på en ny maskin. Ring til MS kundesupport så fikser de det nok hvis du får snakke med et menneske.
okei, takk
last ned magisk verktøy som heter windows loader ! 123 !
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
last ned magisk verktøy som heter windows loader ! 123 !
Vis hele sitatet...
Windows loader er et latterlig verktøy sammenlignet med RemoveWAT.

Men hvis han faktisk har en legit key er dette bare idiotisk.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
last ned magisk verktøy som heter windows loader ! 123 !
Vis hele sitatet...
Ser ingen grunn til å måtte ty til crack crack/hack om man han legit programvare man har betalt for...
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Windows loader er et latterlig verktøy sammenlignet med RemoveWAT.

Men hvis han faktisk har en legit key er dette bare idiotisk.
Vis hele sitatet...
Hva gjør RemoveWat bedre? Har innstallert et par maskiner med loader 1.8.8 elns og har ikke merket eller hørt om noen problemer
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av pidget Vis innlegg
Hva gjør RemoveWat bedre? Har innstallert et par maskiner med loader 1.8.8 elns og har ikke merket eller hørt om noen problemer
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket med de kule hackegutta kunne du ikke bruke windows update f.eks etter å ha "hacket" med loader.
Har legit windows, ja.
skal ringe dem imorra
Ring til den aktiveringstelefonen og prøv å aktivere der. Hvis det ikke fungerer, blir du automatisk satt over til support. Det er verdt å merke seg at mange nøkler som ikke lar seg aktivere automatisk over nett, lar seg aktivere bare man ringer det telefonnummeret.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Sist jeg sjekket med de kule hackegutta kunne du ikke bruke windows update f.eks etter å ha "hacket" med loader.
Vis hele sitatet...
Da kjenner ikke jeg nok kule hackegutter. Her er alt oppdatert og ingen humper i veien. Hadde jo vært latterlig å kjøre uten oppdateringer.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Litt off: Det eneste Loaderen gjør er å simulere SLIC inn i minnet rett før windows starter, noe som får windows til å tro at den er aktivert siden den tror du har OEM windows, kort fortalt. Så updates fungerer så samt du bruker en ny loader når den gamle blir utdatert, den nyeste idag er 1.9, har du eldre enn 1.6 annbefaler jeg å bytte, i en av de første versjonene av 7Loader, så deaktiverte den Windows Update, da loaderen var nokså ny. Nå kan man opdatere så mye man vil.

RemoveWAT fjerner kun aktiveringsfilene,(Genuie windows driten) så hvis Windows kommer med en update som sjekker filene, at de eksisterer og er originale, så sliter man litt, De har kun kommet med 1 farlig update hittil: kb971033.
Det å fjerne et subsystem i selve windows er ikke akkurat noe diskre metode

Biosmod FTW!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Litt off: Det eneste Loaderen gjør er å simulere SLIC inn i minnet rett før windows starter, noe som får windows til å tro at den er aktivert siden den tror du har OEM windows, kort fortalt. Så updates fungerer så samt du bruker en ny loader når den gamle blir utdatert, den nyeste idag er 1.9, har du eldre enn 1.6 annbefaler jeg å bytte, i en av de første versjonene av 7Loader, så deaktiverte den Windows Update, da loaderen var nokså ny. Nå kan man opdatere så mye man vil.

RemoveWAT fjerner kun aktiveringsfilene,(Genuie windows driten) så hvis Windows kommer med en update som sjekker filene, at de eksisterer og er originale, så sliter man litt, De har kun kommet med 1 farlig update hittil: kb971033.
Det å fjerne et subsystem i selve windows er ikke akkurat noe diskre metode

Biosmod FTW!
Vis hele sitatet...
Tja, denne updaten har isåfall ikke kommet inn på noen av mine fire maskiner her med 7 og removewat på, så den må jo nesten være helt manuell.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Litt snodig det der, fikk den heller ikke, både på 7Loader og removeWAT, men kjenner 2-3 som fikk den.

Skummelt, man får 800*600 oppløsning, med 2 valg, skrive inn produktnøkkel, eller å aktivere via nettet.

Easy fix'es:
*Gjennoprette pc'n til et tidligee tidspunkt
*starte i sikkermodus og stille klokka litt tilbake, og evt fjerne oppdateringen via cmd.
*Når man trykker "Aktivere windows via internett", så kan man finne 7Loader eller RemoveWAT og kjøre denne via nettleseren.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Sist jeg sjekket med de kule hackegutta kunne du ikke bruke windows update f.eks etter å ha "hacket" med loader.
Vis hele sitatet...
Update funker fjell det.
Jeg har selv brukt Windows Loader, null problemer.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Sist jeg sjekket med de kule hackegutta kunne du ikke bruke windows update f.eks etter å ha "hacket" med loader.
Vis hele sitatet...
Men det kan du.
Sist endret av tafsern; 30. august 2010 kl. 00:32.
▼ ... over en uke senere ... ▼
PS: Windows 7 må ikke reaktiveres ved skjermkort, dette gjelder bare ved en annen PC (Hovedkort telles som ny PC), og bare hvis man har OEM versjonen. Den låser seg til datamaskinen. (Hovedkortet) Men Retail pakken kan brukes på hvem som helst maskin Men som sagt, bare ring til MS.