Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 23626
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har laget en ny funksjon for å legge til ny informasjon i innlegg/tråder.

Kort fortalt kan man nå legge til et innlegg som blir lenket til i innlegget man ønsker å utvide. Man kan utvide innlegget ved å bruke den nye knappen med teksten "legg til", som man finner ved siden av endre-knappen. Innlegg som er lagt til et annet innlegg kan ikke få innlegg lagt til seg.

Det er kanskje litt vanskelig å forklare og / eller forstå, så jeg tror egentlig at en demonstrasjon vil forklare det fint. Denne tråden vil nå inneholde slike lenkede innlegg.
Sist endret av nso; 4. mai 2009 kl. 11:49.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Dette innlegget er lagt til ved å trykke på "legg til" i første innlegg
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Dette innlegget er også lagt til, men dette med tittel
Mye interessante funksjoner på forumet. La nettopp merke til at man kan trykke på "Sist endret av" og få sett hvordan posten så ut før endringen.
Sist endret av Nichotin; 4. mai 2009 kl. 11:59.
Måtte selvfølgelig teste denne tilleggsgreia.


edit: Aha, så det kommer ikke bare som et tillegg nei, men som en egen post. I get it.
Sist endret av Nichotin; 4. mai 2009 kl. 11:59.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Men da er det gjerne sånn at det kommer ved siden av den forige posten, yeah?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Tias Vis innlegg
Men da er det gjerne sånn at det kommer ved siden av den forige posten, yeah?
Vis hele sitatet...
Jeg er litt usikker på hva du spør om. Ved siden?
Sist endret av nso; 4. mai 2009 kl. 12:32.
Han lurer vel på om innlegget dukker opp inn under posten du linker til selv om du f.eks legger til informasjon 10 sider etterpå - det lurer iallefall jeg på. Fin funksjon.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det eneste som skjer er at de boksene som inneholder lenke dukker opp i målinnlegget og det nye innlegget. Hvilken side de er på spiller ingen trille. Rekkefølge på innleggene endres ikke. Man oppretter et innlegg på vanlig vis, men det inneholder en lenke til innlegget det er lagt ved.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Oh, okay. voktern sa det jeg prøvde å si.
Sist endret av Tias; 4. mai 2009 kl. 13:23.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
For å demonstrere at innlegg faktisk ikke flyttes men ligger i vanlig kronologisk rekkefølge
Har denne funksjonen erstattet automatisk sammenslåing? Har i det senere lagt merke til flere steder der poster fra samme bruker ikke blir slått sammen slik de ble før.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av EmanOn Vis innlegg
Har denne funksjonen erstattet automatisk sammenslåing? Har i det senere lagt merke til flere steder der poster fra samme bruker ikke blir slått sammen slik de ble før.
Vis hele sitatet...
Ser nesten slik ut. Skuffa!
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av EmanOn Vis innlegg
Har denne funksjonen erstattet automatisk sammenslåing? Har i det senere lagt merke til flere steder der poster fra samme bruker ikke blir slått sammen slik de ble før.
Vis hele sitatet...
Ja det har den foreløpig. Vi må se litt hva som fungerer best.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mye bedre og ryddigere. Kreds til nso.
Tusen takk nso
Fantastisk bra
Del 1:
Må teste jeg også
Funka ikke jo...
** Der se.. Første gangen kom det bare en ny post.
Sist endret av RayMonk; 28. mai 2009 kl. 14:39.
Tror dette er verdt åteste!
Nå skjønner jeg hvordan det fungerer=)
Sist endret av Rellativ; 30. mai 2009 kl. 13:03.
Ser litt for meg at "Dette innlegget har følgende tillegg" burde komme nederst i en post, da dette ihvertfall for meg vil virke mere logisk siden det er et tillegg.

Ser også i tråden her at når folk ikke setter egen tittel for en post så blir det svært mange "Ny funksjon, append to post / legg til innlegg" å se her, uten at man kan se hvordan post de refererer til uten å klikke. Ser for meg her at så fremst man ikke skriver egen tittel at det kommer med litt ekstra informasjon. Eksempel postnr. og medlemet.
Et annet alternativ kan være å bruke ajax til å bare hente fram teksten fra innlegget som er aktuelt når man trykker på linken, eventuelt ihvertfall ha valget å gjøre det istede for å måtte trykke seg fram og tilbake om man leser igjennom en lang tråd.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av harryy Vis innlegg
Ser litt for meg at "Dette innlegget har følgende tillegg" burde komme nederst i en post, da dette ihvertfall for meg vil virke mere logisk siden det er et tillegg.

Ser også i tråden her at når folk ikke setter egen tittel for en post så blir det svært mange "Ny funksjon, append to post / legg til innlegg" å se her, uten at man kan se hvordan post de refererer til uten å klikke. Ser for meg her at så fremst man ikke skriver egen tittel at det kommer med litt ekstra informasjon. Eksempel postnr. og medlemet.
Et annet alternativ kan være å bruke ajax til å bare hente fram teksten fra innlegget som er aktuelt når man trykker på linken, eventuelt ihvertfall ha valget å gjøre det istede for å måtte trykke seg fram og tilbake om man leser igjennom en lang tråd.
Vis hele sitatet...
Tror det funker øverst, men ja, den er litt forstyrrende.

Det med inleggsnummer og slikt tror jeg ville blitt uoversiktlig, ligner på hvordan brukere av 4chan refererer til tidligere innlegg.

Innhenting med AJAX støttes, om det første i posten er et bilde kunnsle man hoppet over det
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det tatt noen avgjørelse rundt dette enda?
Det er nevnt tidligere at det er blitt litt rart med automatisk sammenslåing lately.
Jeg håper at det blir som det var før, da jeg dette virker forvirrende for meg.

Derfor lurte jeg om det var tatt noe valg rundt dette enda, eller om det kanskje kan spørres hva publikum ønsker?
Derfor lurte jeg om det var tatt noe valg rundt dette enda, eller om det kanskje kan spørres hva publikum ønsker?
Vis hele sitatet...
Min tanke er at det er greiest å ha begge:
Man har automatisk sammenslåing som slår ut når samme bruker poster to ganger etter hverandre. Dette motvirker bumping, oppstykking (3 setninger i hver sin post blir tyngre å lese) og gaming av postantall.
Og man har "legg til" som man kan benytte når andre har postet i mellomtiden og man vil legge til tilleggsinformasjon eller utdyping av orginalposten.