Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1392
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
God dag!

Jeg kjører en windows 7 beta (build 7057) som hittil har virket aldeles strålende. Jeg har ikke hatt noen problemer. Jeg innstallerte et tonn med drivere (idiotisk nok gjennom et søk-og-finn-drivere program; jada, jeg er lat) og etterpå fikk jeg et problem. Hver gang jeg starter Firefox får jeg blåskjermen som ga meg beskjeden "Bad_Pool_Header". Det merkelige er at dette kun skjer når jeg starter Firefox og skal på nett. Jeg kommer meg på nett med Internet Explorer og Opera uten problemer fremdeles, og alt annet fungerer fint.

Jeg er nesten 100% sikker på at det ikke er et hardware problem, og om jeg ikke får fikset det kommer jeg til å formatere maskinen min til helgen og se om det fikser problemet.

Er det noen som aner hva som kan være problemet, eventuelt hvilken driver (som jeg nesten regner med at problemet ligger i) det kan være som gjør dette? Det er selvsagt et overlevelig problem, men det er da like irriterende uansett da jeg ikke vil bruke Internet Explorer, og fineravtrykkleseren min ikke fungerer med Opera.

Jeg bruker en Dell XPS M1330 med disse spesifikasjonene:

- Intel Core 2 Duo 8300
- 2 GB RAM, da de andre to GB sluttet å virke for en stund tilbake.
- nVidia GeForce 8400M GS
- Som sagt, Windows 7 Build 7057

Takk for hjelpen!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du har dårlig bassenghode, det sier da seg selv.
Nei, alvorlig talt, dette kan vel være det meste, og hvis ikke det står noe drivernavn i blåskjermen/feilmeldingen er det heller lite håp å finne ut av hva det er, selv om det høres vagt ut som en RAM-feil.
Også må man jo huske på at man ikke kaller det beta for moro skyld, det er ikke et ferdig OS.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Trådstarter
Heheh, jeg er klar over det, og hadde jo ikke forventninger om at det skulle fungere feilfritt. Jeg bare forstår ikke hvordan det kun er feil når jeg starter firefox. Menmen, slikt skjer vel. Og nei, det står ikke noe drivernavn i blåskjermen.

Takk for svaret uansett. Får formatere maskinen og se hva som skjer når jeg kjører firefox da.
Har du prøvd å reinstallert Firefox?
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Trådstarter
Det har jeg. Opptil flere ganger, med flere versjoner.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Trådstarter
Den funket ikke. Fikk samme blåskjerm etter å ha sett startsiden.
Jeg fikk bluescreen med Bad_Pool_caller, på skolepcen min hver gang jeg brukte firefox, men etter at jeg slette Limewire, virket den igjen.... vet ikke om det har noen sammenheng eller bare tilfeldig men.

Edit: Det var riktignok på en Windows Xp Maskin
Edit 2: Alternativt driter du i firefox og laster ned Opera
Edit 3: leste litt fort, så ikke det med fingeravtrykklesern din... lykke til videre!
Edit 4 (yeees da :P): Google Chrome?
Sist endret av olli408; 24. mars 2009 kl. 16:07.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
BAD_POOL_HEADER ref google :

According to Microsoft, "BAD_POOL_HEADER is, perhaps, the most obscure error message". They suggest undoing the most recent change you made to the system.
Vis hele sitatet...
Ofte har jeg dog opplevd at denne blåskjermen er relatert til drivere.

En løsning kunne vært å analysert minidumpfilene dine, men har ingen anelse om windbg støtter Windows7 enda.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Ville anbefalt deg å heller la Windows finne driverne selv, framfor å bruke 3 parts app til å gjøre det.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Trådstarter
Er det jeg oftest har gjort, en var tydeligvis dum nok til å prøve med tredjeparts programvare én gang. Vel vel, man lærer av å feile. Tar å reformaterer maskinen og satser på at det blir fikset.
Og fingeravtrykkleseren fungerer ike med Chrome heller. Ikke før fullversjonen i det minste. Og Limewire har jeg ikke brukt på år.

Men takk for hjelpen.