Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1081
Hentet fra VG Nett:

«Dersom du har digitalt fotoapparat kan du bare glemme å ta bilder av dine musikalske helter som entrer Quart-scenene i begynnelsen av juli. Ifølge Fædrelandsvennen har Quart-ledelsen bestemt at det kun skal være lov å ta med seg analoge fotoapparat inn på konsertområdene.

- Poenget er at det finnes så bra digitalkameraer med så kraftig zoom at de kan ta salgbare bilder av artistene fra et sted bak i folkemengden. Vi må beskytte artistenes interesser, sier pressesjef Pål Hetland til Fædrelandsvennen.»

Jeg må ærlig innrømme at dette må være det teiteste jeg har hørt om (nesten). Dette må jo bety at hvem som helst kan ta med seg et fett speilreflekskamera av typen profesjonelt med telelinse og hele pakka mens mitt Olympus C-400L med 640x480 og ingen zoom ikke slipper inn. Den begrunnelsen var helt på trynet og dette virker mer som en «dette har vi ikke greie på og derfor er det farlig»-ting. grrr.

les: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4922156
På trass om dere skal eller ikke oppfordrer jeg alle å sende en klage male til . Kan vi tolerere slik negativ omtale til våre søte små digitalkamera? *virke skikkelig engasjert*
Sist endret av TipeX; 27. mai 2002 kl. 23:07.
Latterlig sier jeg bare. Skylde på nye teknologiske kameraer. Hvordan skal de egentlig sjekke om folk drar med seg kameraer inn på sånne konserter da? Må jo ta en evighet å sjekke 2000 publikummere om de har kamera på seg. Og hvorfor skal normale brukere med Olympus C-400L få svi fordi teknologien vandrer videre?
Opprinnelig postet av dephic


Jeg må ærlig innrømme at dette må være det teiteste jeg har hørt om (nesten). Dette må jo bety at hvem som helst kan ta med seg et fett speilreflekskamera av typen profesjonelt med telelinse og hele pakka mens mitt Olympus C-400L med 640x480 og ingen zoom ikke slipper inn. Den begrunnelsen var helt på trynet og dette virker mer som en «dette har vi ikke greie på og derfor er det farlig»-ting. grrr.
[/url] [/b]
Vis hele sitatet...
nah.. speilrefleks er også forbudt, bare "analoge" pocket kameraer blir akseptert.
Fikk lyst til å smugle noe inn, bare på trass. Tipper vaktene ikke finner dette i lommeboka: http://www.itavisen.no/art/1298783.html
Trådstarter
Opprinnelig postet av jallamann
nah.. speilrefleks er også forbudt, bare "analoge" pocket kameraer blir akseptert.
Vis hele sitatet...
aah, ok, da ga forklaringen litt mer mening. men selve forbudet synes jeg fremdeles er latterlig. det finnes også mange vanlige kompaktkameraer som har zoom som er godt over et gjennomsnittlig digitalkamera. er i besittelse av et selv også.
Sist endret av dephic; 27. mai 2002 kl. 23:24.
nFF Marshall
morten's Avatar
Synd det bare holder i 30 minutter med vanlig bruk revellon
Fikk svar på en mail jeg sendte:
Jeg tror du har misforstått. Artistene tillater KUN engangskamera. Resten ansees som profesjonelle kameraer. Thats life.
Trådstarter
ehm.. teit artikkel da.. men uansett synes jeg det er tåpelig med fotoforbud under konserter generelt.. ærlig talt, hvor mye taper artistene på det?
jeg har ingen planer om å dra på quart, men uansett så var dette jo helt latterlig.

analog > digital


omg.

Blitzer == *
GG Quart
Jeg skal til Roskilde
Disse folkene er sprø, være så pengegriske