Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 963
Jeg vet ikke hvor mange av dere det er som benytter dere av frie internettradioer, det vil si f.eks. SOMA FM som jeg ELSKER, men jeg er en ganske stor tilhenger av disse, og de står altså nå i fare. krav om en internettradiolisens har kommet på bordet, og radiostasjonene må betale millioner av dollar selv om artistene (royalty-frie) aldri kommer til å få se et rødt øre av disse. så dere som er opptatt av frihet på internett kan jo ta en titt her: www.saveinternetradio.org. jeg kommer i hvertfall til å savne SOMA FM noe grusomt hvis de tvinges til å legge ned.
Idiotisk. Hva er vitsen? Radio promoterer jo kun artister likevel. Typisk at en eller annen instans skulle finne et smutthull for å gjøre internett enda litt mer restricted. Den siden loadet forøvrig rekord-sakte.
Trådstarter
nettopp, og når f.eks. SOMA FM kun spiller artister som ikke har plateselskap (dvs kun lovlig musikk) er det klart det må føles fantastisk bittert. hvilken side loadet sakte?
Opprinnelig postet av dephic
nettopp, og når f.eks. SOMA FM kun spiller artister som ikke har plateselskap (dvs kun lovlig musikk) er det klart det må føles fantastisk bittert. hvilken side loadet sakte?
Vis hele sitatet...
Saveinternetradio loader treigt. Er helt forkastelig. De må da i det minste ta forbehold om radioer som spiller musikk som ikke er copyrighted? Latterlig asså. Bror har en sjokoladekake han vil dele med søster, søster vil gjerne smake på kaken og dele den med vennene sine, men faren til de to søsknene nekter broren å dele med søster.

Ulogisk vissvass, byråkrater i et nøtteskall.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
En ting som begynner å irritere meg litt, er den amerikanske regjeringens makt over internett.

De lager lovene - og hele internett, selv om det er internasjonalt, har lite valg enn å følge opp.
MINST 12år
tore-'s Avatar
å herregud, systemet generelt i verden er faen så teit på noen områder at jeg blir redd!
Det og stenge ned Soma FM syns jeg er ganske idiotisk.. dvs, samme som og stenge ned MP3.com og andre steder på nettet der artiser uten plateselskap har muligheten for og promotere seg gratis.

Og hva er vel en bedre promotering en og spille musikken gratis på nettet for folk på vår lille klode?
original reprint
xaff's Avatar
Har bare hørt på nett radio en gang, det er vel greit nok.

Ser egentlig ingen grunn til å stenge internett radio, og skulle det skje så skal jeg nok protestere. Pirat-internett-radio that is.
First things first. Fri internettradio äger. Jeg hører oldskewlrap hos live365 ofte. Dette er riktignok copyrighta musikk, men det er ikke snakk om at jeg hører musikken der istedet for å kjøpe den i butikken. Jeg hadde ikke engang hørt om Insane Clown Posse før jeg hørte dem der.

Xaff skrev:
Har bare hørt på nett radio en gang, det er vel greit nok.

Ser egentlig ingen grunn til å stenge internett radio, og skulle det skje så skal jeg nok protestere. Pirat-internett-radio that is.
Vis hele sitatet...
Selv om du ikke har hørt noe på internettradioer så må du vel være interresert i et "fritt internett"?

Forøvrig bør du ikke på noen måte "vente til det skjer". Du skjønner, da er det for sent. Da har allerede 98% av alle internettradioene blitt nødt til å stenge og det vil ta flere år å få fjernet avgiften igjen. Saken er allerede oppe til behandling, og det er nå det må aksjoneres.

ok
original reprint
xaff's Avatar
Selfølgelig er jeg for et fritt internett!

*Klikke på www.saveinternetradio.org linken*
hvor skal dette ende?

SOMA FM må være en av de beste inet-radio sitene som finnes.
groove salad, babeh!
Dere vet like godt som meg at ALT som er på Internett ikke kan kontrolleres, og derfor burde Dere absoulutt ikke se på dette som en trussel.
Vi vet alle at vil internettradioene fortsatt bestå, så er det bare å fortsette å sende gjennom relays