Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4007
Hei alle sammen!

Jeg satt på skolen her om dagen og mekka et lite Net send script.
Etter jeg hadde sittet et kvarter og var ferdig skulle jeg teste det, men det funka ikke.
Så jeg leita etter om det var en *.bat fil som blocka net.exe fila. Men det var det ikke.

Så jeg lurer på hvilke andre muligheter kan det være? Hvilke andre sperrer og åssen få fjernet disse?

Mvh.
ConeX
Hehe, sysadmin har nok skrudd av eller stoppet "messenger" servicen på skole pcne, nettopp for å hindre at slike som deg skal drive ugang
Du mekka et "net send" scipt?
Testa du det på et anna nettverk? Testa du manuell "net send"?
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Orgazmus
Du mekka et "net send" scipt?
Testa du det på et anna nettverk? Testa du manuell "net send"?
Vis hele sitatet...
Ja jeg testa vanerlig net send oxo.. men funka ikke.
Er ikke noe feil på scripte=)


Edit: Altså dette scripte skal spamme med mld. da!
Med andre ord er du en drittsekk? Jeg forstår ikke.

Orgazmus har nok rett, Messenger-servicen er sperret på nettet til skolen din. Altså får du ikke brukt net send.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spug
Med andre ord er du en drittsekk? Jeg forstår ikke.

Orgazmus har nok rett, Messenger-servicen er sperret på nettet til skolen din. Altså får du ikke brukt net send.
Vis hele sitatet...
Kjeft a, sikker på at du også har vært "drittsekk" før.
Skal bare ha det litt morro når folka sitte og spille CS på data rommet.

Kode

@echo off

:loop1
net send * Heisann. Dette er en spam-melding som aldri vil slutte.

goto loop1
Men hvis net send er deaktivert så er det ikke noe man kan gjøre med det...
#Conex's Avatar
Trådstarter
Okey men da får jeg vel finne på noe annet=P
Veldig populært når folk sitter og spiller CS, er at du tar et støpsel til hva som helst, så kortslutter du fasene, da er det bare å stikke støpselet inn i kontakten, og vips, alle pcene er svarte.. Du kan seff bruke en binders eller noe, men må minne deg på at dette er en smule skummelt
vel om du skal leke hax0r gjør følgende (så sant det ikke er bios passord)

1. ta med windows 2000/XP installcd på skolen
2. boot opp fra cd og innstaller nytt OS
3. gjør deg selv til nettverksadmin
4. fuck opp alt.

gidder ikke gå i detaljer ettersom jeg skriver på en prosjektoppgave.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Net send er noe av det kjipeste som finnes, det er ingen god grunn til å sende haugevis av net send til folk.
Men det at de sitter og spiller CS på datarommet på skolen, det er nesten værre...
Ikke noe problem

1. Last ned en anonym net send-klient, en som har mulighet for å skifta utport.
2. Pass på at systemadmin ikke har sperra alle innportene (noe han ikke har gjort)
3. Scan og finn en åpen port.
4. Bruk en åpen port.

Enjoy!
Hvis sys admin har slått av tjenesten "messenger" så vil du ikke kunne motta eller sende net send meldinger.

Stoppe: net stop messenger
Starte: net start messenger

Har du tilgang til cmd så kan du prøve å skrive "net start messenger". Vet jo aldri..

Zpawn: Hva mener du? En åpen port er en tjenste som kjører. Hjelper svært lite hvis du feks sender en net send melding til feks port 21 som er en FTP tjeneste. Den vil ikke ha peil på hvordan den skal tolke meldingen...
Sitat av Seth
Zpawn: Hva mener du? En åpen port er en tjenste som kjører. Hjelper svært lite hvis du feks sender en net send melding til feks port 21 som er en FTP tjeneste. Den vil ikke ha peil på hvordan den skal tolke meldingen...
Vis hele sitatet...
Nei, det er alltid reserverte åpne porter, for at du skal kunne kjøre flere tjenester.
Alle åpne porter er altså ikke nødvendigvis brukt til andre tjenester.
Kan du gi et eksempel? For at en port skal være åpen, må en kode (del av et program), begynne å "lytte" etter input. Når du da kobler til, "hører" den deg. En maskin har ikke masse åpne porter som kan brukes til forskjellige tjenester, basert på hva man kobler seg til med.

En åpen port: Kode får maskin til å lytte; man kan feks koble seg til ved hjelp av telnet og evnt. få et svar. Slik fungerer også noen portscannere; de kobler seg til alle portene fra 1-65535 og forteller bruker hvilke porter den fikk koblet til. Noen tar også med første svar, på tilkoblingen og da får man tjensten type, versjon etc.

En lukket port: den skiller seg ikke ut fra de 65535 andre portene. Men kan bli tatt i bruk når som helst.
finn et program som heter sc.exe. Det er noe som er en windows komponent, men ikke standard. Finner den på nett, legg den i system32, og skriv sc i command for å se syntaxen. (SC = Service Creator)

Det du er ute etter er noalla det her: sc \\pcnavnpåmaskinduvilstartenoepå start messenger service (eller reelt servicenavn, telnet service hetter feks tlntsvr)

for å starte telnet på en remote maskin blir da: sc \\computername start tlntsvr

Resten regner du ut selv.
i cmd skriver du "services.msc" og trykker enter så kommer det opp et nytt vindu, i den lista på høyresiden finner du messenger og dobbel-klikker på den og skrur på messenger tjenesten
eller
skriv "net start messenger" i cmd

påskolen min har de sperra cmd så jeg må bruke command til ting
Sitat av Zpawn
Ikke noe problem

1. Last ned en anonym net send-klient, en som har mulighet for å skifta utport.
2. Pass på at systemadmin ikke har sperra alle innportene (noe han ikke har gjort)
3. Scan og finn en åpen port.
4. Bruk en åpen port.

Enjoy!
Vis hele sitatet...
har du et eksempel på et anonym net send klient?
Hvis dette er windows XP maskiner, noe jeg regner strkt med at det er, så etter SP2, er net send (altså tjenesten Messenger) stoppet per DEFAULT. Du kan muligens starte den på egen maskin, men det nytter jo lite når de andre ikke kan motta (oki, de mottar den, men maskinene reagerer ikke på den).
og er det xp maskiner med sp2 er sjangsen stor for at firewallen er enablet som standard...