Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3496
Hei!

Jeg har en masse små filmer jeg vil klippe opp i små snutter på 5 sekunder hver, for så å spille dem av i random rekkefølge fra vlc eller tilsvarende. Filmene er på alt mellom 1 og 60 min, og det å klippe alt manuelt tar alt for lang tid. Skulle gjerne gjort det, men de skal kjøres på storskjerm på en fest ikveld.

Jeg fant følgende kommando å bruke i terminalen for å klippe:

ffmpeg -i ORIGINALFILE.mp4 -acodec copy -vcodec copy -ss 0 -t 00:15:00 OUTFILE-1.mp4
ffmpeg -i ORIGINALFILE.mp4 -acodec copy -vcodec copy -ss 00:15:00 -t 00:15:00 OUTFILE-2.mp4
ffmpeg -i ORIGINALFILE.mp4 -acodec copy -vcodec copy -ss 00:30:00 -t 00:15:00 OUTFILE-3.mp4

Det er ganske straight forward å bruke denne metoden, men med nærmere 40 klipp i forskjellig lengde tar det alt for lang tid å gjøre det manuelt. Skulle gjerne prøvd meg på et script selv, men er ute i alt for dårlig tid til å starte med noe eksperimentering, og har ikke fått opparbeidet meg så mye erfaring med dette enda.

Noen her som er gode på slikt og klarer å kaste sammen et script som automatiserer dette for meg? Fant et i Python, men har ikke fått det til å virke. Tidsformatet i koden her er hh:mm:ss. Hvis du tar utfordringen, redder du en kjempefest ikveld!

På forhånd tusen takk!
Du kan bare bruke ffmpeg sin option segment_time, den deler opp i nærmeste sekund + 1 frame eller noe.
Står mer i dokumentasjonen: https://www.ffmpeg.org/ffmpeg-formats.html

Så kan du bare bruke en for-løkke for å gjøre det for alle filene du har.
Smart funksjon!

ffmpeg -i input.m4v -f segment -segment_time 5 -segment_format_options movflags=+faststart -strict -2 %03d.m4v

Delte opp klippene raskt og effektivt, men en del av dem vil ikke spille av etterpå. Kanskje det har noe med key-frames å gjøre, men fant ikke helt ut hvordan jeg skal få ffmpeg til å lage nye keyframes/klippe etter eksisterende. Ser ut som om jeg må lage ei liste først, fore den inn som et argument og klippe etter den? Noen ide?
Umulig å si uten å ha filene dine.
Hva er problemet med avspilling?

Du kan jo prøve å legge på flagg for å garantere keyframes, på samme måte som du har brukt faststart over her.