Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3368
Hei.

Har nettopp kjøpt meg et LG hjemmekino HT304SU.
http://www.lefdal.com/product/lyd-bi.../lg-hjemmekino

Jeg vil få lyden fra hjemmekinoen på tv'en når jeg ser vanlige kanaler også.

Hvordan får jeg til det? Må jeg kjøpe en forsterker?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
det er vel bare og koble til det? ofte er det instillinger på tv'en som spør hva slags høytalere du vil bruke, de som er innebygd eller de som er kobla til out porten.
å nei du trenger ikke forsterker med mindre du ikke har noe til og drive høytalerne dine.
Sist endret av Echuz; 16. desember 2010 kl. 17:40.
Det anlegge har en forsterker !.

vet ikke helt hvordan, men du kan jo prøve og koble den opp etter bruksnavisningen
ok du kjøpte sånn komplett annlegg med spiller, forsterker og høyttalere så spør du om du trenger og kjøpe deg ekstra fortsterker.

Du må kun skaffe deg rca rød/hvit kabel GOOGLE IT. Kjøper du det så kobler du på aux inngangen på det annlegget du kjøpte og sjekker med tv instillingene for at lyden skal gå ut via der. Problem solved. Det hjelper å bruke google også
Trådstarter
33 1
ja , har skaffa en rød hvit kabel, også fulgt bruksanvisningen.. men får det ikke til å fungere!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
har du satt forsterkeren til og spille av fra inngangen du kobla i da? og satt tven til og sende lyden ut til forsterkeren og ikke de interne høytalerne?
Trådstarter
33 1
hvordan gjør jeg det? Har ikke så særlig mye peiling på hjemmekino :s
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
med en manual og fjernkontroll/google how to's.

regner med at det står hva inngangen heter bak hvor du kobla i, og da er det gjerne en knapp med samme navn på fjernkontrollen, prøv det
Trådstarter
33 1
De to i spilleren står i input, og de to i tven står på output. Har en knapp på fjernkontrollen der det står input, men når jeg trykker på input ++++ så skjer det ingenting.. ? :S

Jeg har også satt spilleren på tv-audio

Får det ikke til nei.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
og du HAR tatt en titt på google og i manualen?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du har koblet deg i "Audio in" øverst til høyre hvor alle inn-, og utgangene er samlet? Du skal ikke trykke på input, men "Function" øverst til venstre på fjernkontrollen.

Hva slags tv bruker du?
Hva syns du om lyden i disse? Har tittet på det samme selv, men har ikke fått hørt på de ennå. Er de å anbefale hvis man har lite penger til rådighet og trenger litt lyd? Hva med musikk, (cd, spotify) etc, hvordan er lyden da?

http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...ung-hjemmekino

Jeg har også titta litt på det over.
Men jeg vet heller ikke så mye om anlegg. Kan man koble til eksterne lydkilder via 3,5mm minijack(pc,mobil etc) til dette?
Kan man også få lyden fra tv ut i dette anlegget via den digitale optiske tilkoblingen?
Er disse tingene som jeg må være sikker på før jeg kjøper det.
Trådstarter
33 1
Fikk det til

Tjass, lyden er vel helt ok! Du får det du betaler for :P
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av 3lement Vis innlegg
Fikk det til
Vis hele sitatet...

Du må jo gjerne dele med oss resten hva løsningen faktisk var.