Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1725
Hei til dere lesere.

Jeg levde et usunt liv i en periode for 6 år siden og kjørte i beruset tilstand. Dette er noe jeg har skammet meg så mye over at jeg til tider har hatt psykiske problemer, så ALDRI mer!

Boten fikk jeg avskrevet med at jeg gikk i behandling i 3.5 mnd i 2018 og har vært veldig forsiktig med alkohol etter det og stort sett tatt månedlige prøver - både blod og urin (enda stoff/piller, som en lettest finner i urin, aldri har vært noen utfordring) Gjennomgikk også et informativt promilleprogrammet som vart i 9 mnd.

Da politiets krav var oppfylt (altså 5 år) og jeg skulle til lege for å få helseattesten fikk jeg meg et sjokk da hun forlangte 6 mnd med rene prøver før hun ville skrive den ut. Jeg var da i full jobb som maler og da vi jobbet fra 07-15 hver dag og sjefen var veldig streng, hadde jeg ikke fått tatt prøvene på ca 1 år. Med buss og venting på legekontoret som ikke åpnet før 09. sier det seg selv at det hadde gått hele dage.

Jeg slutter så i jobben da jeg ikke syntes lønnen samsvarte med innsatsen jeg gjorde og så tok jeg div jobber via Mittanbud i stedet. Siden jeg da hadde en som ville jobbe med meg som hadde lappen, men dårlig råd (verre enn meg...) kjøpte jeg en bil som jeg betalte for, men han disponerte. Vi var et godt team, inntil det viser seg at han var uærlig, både ovenfor meg og kundene. Nå er bilen til salgs.

Det som nemlig skjer da jeg omsider hadde fått helseattesten var at jeg møter på en som ville begynne og jobbe med meg og han får låne bilen min hjem til seg. Dagen etter tok jeg bussen ut til han og for å se på oppussing jobber han hadde utført, men da han skulle ha meg til å sitte i armkroken hans for å 'kose' og jeg minnet han på at det KUN var en kollega jeg var ute etter, snur han helt og kaller meg de styggeste ting!

Før jeg vet orde av det har han ringt politiet og da de kommer lyver han om at jeg hadde angrepet han og ødelagt flere av tingene hans, men det var jeg som ble trodd og jeg ble satt så på med de et stykke hjem. Han skulle kjøre meg hjem etterpå og så bli hentet av sin sønn, men da jeg kom hadde han drukket flere pils Jeg bruker så 1.5 i håp om å få noe til å hente da jeg ikke hadde råd til Falken.

I redsel for at han skulle ødelegge bilen min, henter jeg den selv og siden han nok har sett meg har han ringt til politiet og jeg blir stoppet.
Han har trolig også løyet om at jeg var beruset, så det var ikke måte på tester de tok; Enda jeg både blåste rent og de ikke fant noe på spytt testen, måtte jeg inn for å ta blodprøve som ble sent videre til analyse!

Da jeg trodde lappen snart skulle være i 'box' startet jeg en rettsak for hoved omsorgen til min sønn Han far har diagnose narsissist og jeg er redd hver gang han er hos sin far. Hos meg må jr, ta to busser til skolen og vente mellom bussene, så dette ble svært uheldig.

Heldigvis har jeg dokumenter på det meste og en god advokat som skal se over søknaden nå når jeg skal søke om redusert straffe periode på 6 mnd. jeg har også dokumenter på at begge mine foreldre er for syke til å kjøre selv, så det bør bli en 'sterk' søknad. Det er altså 2 mnd siden.

For de av dere som føler behov for å belære meg, ber jeg ikke om å svare for jeg VET nemlig det! Derimot setter jeg STOR pris på saklige og behjelpende kommentarer som tips om hva som bør vektlegges i søknaden og så lurer jeg også på hvor lang tid det normalt tar før svar?

Hilsen fortvilt mor!
Underlig at noen av de som blir tatt aldri er å laste? Du kjørte uten lappen. Blir neppe enkelt dette her. 2 år sperrefrist er vel normen?
At livet suger uten bil, det skulle du tenkt over før du kjørte. Blir vel advokatens oppgave nå?
6mnd sperrefrist er standard for kjøring uten
Det jeg lurer på er om du egentlig har råd til bil hvis du ikke engang har råd til kranbil. Bare tenker litt høyt.
Trådstarter
29 3
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Underlig at noen av de som blir tatt aldri er å laste? Du kjørte uten lappen. Blir neppe enkelt dette her. 2 år sperrefrist er vel normen?
At livet suger uten bil, det skulle du tenkt over før du kjørte. Blir vel advokatens oppgave nå?
Vis hele sitatet...
Da det virker som du ikke helt har fått med deg alt jeg skrev, så les

For de av dere som føler behov for å belære meg, ber jeg ikke om å svare for jeg VET nemlig det! Derimot setter jeg STOR pris på saklige og behjelpende kommentarer som tips om hva som bør vektlegges i søknaden og så lurer jeg også på hvor lang tid det normalt tar før svar?

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det jeg lurer på er om du egentlig har råd til bil hvis du ikke engang har råd til kranbil. Bare tenker litt høyt.
Vis hele sitatet...
Takker for svar enda det ikke var til særlig hjelp. Det har seg nemlig slik at jeg hadde spart en tid og fikk da råd til bil for et noen tusinger...

Vet du noe om det, hadde jeg satt pris på et saklig svar
Sist endret av Trying; 16. august 2022 kl. 00:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Villravnen Vis innlegg
6mnd sperrefrist er standard for kjøring uten
Vis hele sitatet...
Ja. Det er dog vanlig at en som bryter en fradømt rett til kjøring da får sperrefrist lik den perioden de ble fradømt førerkort.

Ts fikk 2 år uten lappen. Nå får hun 2 nye om ikke advokaten hennes er uvanlig god.
Trådstarter
29 3
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja. Det er dog vanlig at en som bryter en fradømt rett til kjøring da får sperrefrist lik den perioden de ble fradømt førerkort.

Ts fikk 2 år uten lappen. Nå får hun 2 nye om ikke advokaten hennes er uvanlig god.
Vis hele sitatet...
Antar det er meg som TS du snakker om når du skriver 'hun' og kan si de hadde nettopp mottatt søknaden min om å få ta lappen om igjen inkl. helseattest med synsprøve, da dette skjedde - noe som ble bekreftet av de på stedet.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja. Det er dog vanlig at en som bryter en fradømt rett til kjøring da får sperrefrist lik den perioden de ble fradømt førerkort.

Ts fikk 2 år uten lappen. Nå får hun 2 nye om ikke advokaten hennes er uvanlig god.
Vis hele sitatet...
Her er jeg ganske sikker på at du tar feil, det vanlige er å få tilført 6 måneders sperrefrist på den sperrefristen du allerede har fått dersom du blir stoppet igjen uten førerkortet. Blir du derimot tatt flere ganger blir saken noe annet, og du kan i verste fall risikere å miste den på livstid, dvs 5 år før du i det hele tatt kan søke om å få den igjen.

Er man ruset, kjører for fort eller slikt så har dette selvsagt også en innvirkning på reaksjonen, men ved normal kjøring hvor man tilfeldigvis blir stoppet så er det 6 måneder ekstra som gjelder.

Kjenner et par stykker som har gått igjennom dette, og ingen av de fikk mer en 6 måneder ekstra i sperrefrist.

Sitat av Trying Vis innlegg
Antar det er meg som TS du snakker om når du skriver 'hun' og kan si de hadde nettopp mottatt søknaden min om å få ta lappen om igjen inkl. helseattest med synsprøve, da dette skjedde - noe som ble bekreftet av de på stedet.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder dette med å søke om å få nedsatt straff så ville jeg ikke ha hatt for store forhåpninger uansett hvilket grunnlag du har. Har aldri hørt om noen som faktisk har oppnådd noen reduksjon i tapstid etc.

Mistet selv førerkortet, det skal sies at dette begynner å bli en del år siden, men hadde da en jobb hvor jeg var avhengig av å kunne kjøre bil, og dette ble ikke tatt hensyn til i det hele tatt. Behandlingstiden var også et kapittel for seg selv.
Sist endret av JohnnyNonsens; 16. august 2022 kl. 04:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
29 3
Takker for seriøst svar. Nei, de helt store forhåpningene er det ikke, men da jeg har såpass mange hardtslående og dokumenterte grunner mener advokaten min at jeg har en sjans. Spesielt da min sønn også burde tas hensyn til. Skulle ønske jeg kunne få snakket med vedkommende som skulle behandle søknaden, men tviler på at det går...
Jeg forstår ikke helt hva du tenker at folk her inne skal tilføye av verdi? Dersom.du har en advokat som mener at du har en god sak med sterke argumenter for å slippe sperrefrist så må du jo bare ha tillit til advokat ih se hvordan det går?
Trådstarter
29 3
Sitat av Junkhead Vis innlegg
Jeg forstår ikke helt hva du tenker at folk her inne skal tilføye av verdi? Dersom.du har en advokat som mener at du har en god sak med sterke argumenter for å slippe sperrefrist så må du jo bare ha tillit til advokat ih se hvordan det går?
Vis hele sitatet...
Tillitt til advokaten har jeg absolutt, men han visste ikke hvor lang tid det normalt sett tok før en får svar. Han mener jeg har en god sjans om jeg dokumenter det meste av det jeg skriver.

Det jeg hadde håpet folk kunne tilføye av verdi er selvfølgelig kunnskap ift egen erfaring, da det nok er en del som har vært i samme situasjon.