Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2339
For en måneds tid siden kjøpte jeg en ny gaming pc. alt funket bra å alle spill kjørte super smooth.
veldig fornøyd. Men plutselig la jeg merke til fps drops å mindre ytelse.
sånn helt uten videre.
cs go hadde kjørt 240 fps stabilt, ås begynte det å gå 220-230-240 fram å tilbake, å ikke så så smooth lenger.
Samme med withcer 3. konstant 140 fps på high/ultra settings, aldri noe tull, så fps drops, 120-130-140 osv.
doom eternal å battlefield samme.
Det virker nesten som at pcen bare "ok her går det litt for bra, nå roer vi ned noen hakk"
har ikke installert noen program, rotet med settings eller noe annet.
LITT frustrerende å bruke så mye cash på en pc så yter den utav det blå ikke 100% lengre

noen som har en formening om dette? alt av svar/råd mottas med takk

SPECS:

RTX 3070 Ti GAMING TRIO SERIES
Intel Core i7-12700 CPU Tray
CM ML240L V2 ARGB Komplett Edition
Corsair Vengeance RGB RS DDR4 3200MHz 16GB
WD BLACK SN770 NVMe SSD 1TB
WD Black SN850 M.2 NVMe SSD 1TB
MSi MAG B660 TOMAHAWK WIFI motherboard
Corsair RM750 750W PSU
Monitor : ASUS VG259QM (gsync compatible)
Mouse: HyperX Pulsefire Haste
Jeg ville startet med å sjekke temperaturer på alt, for å sikre at det ikke er noe som trottler ned pga høy temp.
sjekk med å oppdatere driverd. sjekk taskmanager hva som bruker ressurser på pcen din. kan være malware. ikke installer antivirus program de er ofte også virus. nvidia grafikkort blort fort dårligere med tid
Sist endret av Sukkerpapir; 16. juli 2022 kl. 15:38.
Trådstarter
11 0
Sitat av Kosepus89 Vis innlegg
Jeg ville startet med å sjekke temperaturer på alt, for å sikre at det ikke er noe som trottler ned pga høy temp.
Vis hele sitatet...
ok skal gjøre det. blir ganske varmt rundt pc'en.
Det var det første jeg merket, om jeg kjørte tunge spill , høy oppløsning å høy fps
Hvilke vifter blåser luft inn, og luft ut? Og hvilken kjøling har du på prosessoren din?
Sist endret av IW2022; 16. juli 2022 kl. 15:56.
Sitat av Sukkerpapir Vis innlegg
sjekk med å oppdatere driverd. sjekk taskmanager hva som bruker ressurser på pcen din. kan være malware. ikke installer antivirus program de er ofte også virus. nvidia grafikkort blort fort dårligere med tid
Vis hele sitatet...

Hva i all verden er det du sier om Nvidia grafikkort? Hvirker ikke så du har mye peiling i dataverden så deg vil jeg ihvertfall ikke høre på. Antivirus har du dog helt rett i, antivirirus er AIDS for en pc.



Om du har mistet ytelse plutselig på PCen din er det noe du har gjort. CSGO f eks er mest hard på CPU'en din så du har sikkert installert eller gjort noe som krever ytelse fra den. Om du heller ikke får mer en 240FPS på CSGO med en 12700 tror jeg og RAMen din er helt bånn i bøtta og vil du ha skikkelig ytelse av den må du nok gå til innkjøp av Samsung B-die og få dette tunet litt. Gå i strømplaninnstillingene dine og velg maksimal ytelse, har sett før att det kan stoppe en CPU fra å kjøre full boost.

Kjøp dette settet om du kan og send meg en privat melding så kan jeg veilede deg litt hvordan du skal tune minnet i bios, og du vil nok få oppimot 100 FPS mer på CS-GO og mye mindre stutters.
Sist endret av Mozzie; 16. juli 2022 kl. 16:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
11 0
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Hva i all verden er det du sier om Nvidia grafikkort? Hvirker ikke så du har mye peiling i dataverden så deg vil jeg ihvertfall ikke høre på. Antivirus har du dog helt rett i, antivirirus er AIDS for en pc.



Om du har mistet ytelse plutselig på PCen din er det noe du har gjort. CSGO f eks er mest hard på CPU'en din så du har sikkert installert eller gjort noe som krever ytelse fra den. Om du heller ikke får mer en 240FPS på CSGO med en 12700 tror jeg og RAMen din er helt bånn i bøtta og vil du ha skikkelig ytelse av den må du nok gå til innkjøp av Samsung B-die og få dette tunet litt. Gå i strømplaninnstillingene dine og velg maksimal ytelse, har sett før att det kan stoppe en CPU fra å kjøre full boost.

Kjøp dette settet om du kan og send meg en privat melding så kan jeg veilede deg litt hvordan du skal tune minnet i bios, og du vil nok få oppimot 100 FPS mer på CS-GO og mye mindre stutters.
Vis hele sitatet...
Ah, jeg får mye mere enn 240 fps på csgo, men jeg bare cappet det der siden jeg har 240 hz monitor yes takk for det, jeg sender evt pm senere. takker for svar