Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3522
Hei.


Jeg har en plass på nettsiden der jeg kan laste opp filer og dette sendes nå til en FTP server via php når det lastes opp.

Jeg ønsker at man har mulighet til på laste opp flere filer og at disse da vises under opplastingen med navn og at man da har mulighet til å slette 1 av disse om man er uheldig å laster opp feil fil sånn at man slipper å refreshe siden for å gjøre dette på nytt.

Er det noen mulighet for å gjøre dette i PHP?
Ja det er mulig, kombinerer du det med litt javascript kan du få det til å bli en ordentlig webapp. Det du beskriver høres heller ikke så avansert ut, gitt at man faktisk kan programmere.
Jeg har søkt og søkt over alt, men jeg finner ikke det jeg leter etter.
Finner gode guider for opplasting med php etc, men ikke der muligheten for å slette filer er tilgjengelig.
Lenge siden jeg drev med PHP, men ser ut som du kan bruke unlink til å slette filer: https://www.php.net/manual/en/function.unlink.php
Takk skal du ha @etse.
Da tror jeg at jeg skal klare å få dette til å fungere.
Bare husk å tenk sikkerhet slik at en person ikke kan slette hva som helst på serveren din. Optimalt sett bør du holde styr på hvilken bruker som laster opp hva og slik at en bare kan slette sine egne filer.