Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1483
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal på sykehuset og ta CT av urinveier om noen dager. Har brukt bunalict i 3 dager på rad nå uten å være i LAR. Er der noen fare for at dette blir oppdaget på CT? Skal de ta urinprøve eller noe annet som kan avsløre dette bruket? Dette kan ikke bli oppdaget så hvis det er en sjangs for å bli det må jeg utsette timen til jeg er clean.
Takk for svar
Noia eller?

Nei CT kan ikke oppdage stoff i blodet ditt, dette er skanning av kroppen for å oppdage skade, blokkeringer og oppbygging av plakk.

Av eventuelle prøver så burde informasjon finnes i innkallingen. Jeg tok ikke urinprøve før CT.

Tipper en urinprøve først blir aktuelt etter at bildene er blitt tolket og om de ser noe da.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Noia eller?

Nei CT kan ikke oppdage stoff i blodet ditt, dette er skanning av kroppen for å oppdage skade, blokkeringer og oppbygging av plakk.

Av eventuelle prøver så burde informasjon finnes i innkallingen. Jeg tok ikke urinprøve før CT.


Tipper en urinprøve først blir aktuelt etter at bildene er blitt tolket og om de ser noe da.
Vis hele sitatet...
Har litt noia ja er litt krise dersom de finner ut at de skal ta urinprøve i etterkant av CT’en. Jeg har veldig mye å tape på at det blir oppdaget.
Jeg ble kalt inn gjennom tlf så fikk ikke så mye info. De sa ingenting om urinprøve tho. Fikk beskjed om å drikke 1.5L vann på 1.5 time før CT husker jeg, hvorfor?
Jeg må egentlig vite for sikkert at det ikke blir urinprøve samme dag

Var lite svar å få… noen som mener jeg burde utsette timen for å være helt sikker på å ikke gå på en urinprøvesmell? Eller er det noen med kunnskap om ct på sykehus som mener dette går fint? Setter pris på svar!
Sist endret av balubahopp; 29. mai 2022 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av balubahopp Vis innlegg
Har litt noia ja er litt krise dersom de finner ut at de skal ta urinprøve i etterkant av CT’en. Jeg har veldig mye å tape på at det blir oppdaget.
Jeg ble kalt inn gjennom tlf så fikk ikke så mye info. De sa ingenting om urinprøve tho. Fikk beskjed om å drikke 1.5L vann på 1.5 time før CT husker jeg, hvorfor?
Jeg må egentlig vite for sikkert at det ikke blir urinprøve samme dag

Var lite svar å få… noen som mener jeg burde utsette timen for å være helt sikker på å ikke gå på en urinprøvesmell? Eller er det noen med kunnskap om ct på sykehus som mener dette går fint? Setter pris på svar!
Vis hele sitatet...
Du drikker vann på forhånd av en CT slik at kontrasten skal vises bedre på bilde.

Tviler på de kommer til å mistenke noenting som helst

Kontrast er altså en en væske som enten inntas igjennom munn eller IV for å skape et tydeligere bilde. Er et substans som er radioaktivt (not to worry, er ikke farlig) og gjør bilde klarere å tyde.
Sist endret av IW2022; 29. mai 2022 kl. 18:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Du drikker vann på forhånd av en CT slik at kontrasten skal vises bedre på bilde.

Tviler på de kommer til å mistenke noenting som helst

Kontrast er altså en en væske som enten inntas igjennom munn eller IV for å skape et tydeligere bilde. Er et substans som er radioaktivt (not to worry, er ikke farlig) og gjør bilde klarere å tyde.
Vis hele sitatet...
Så du tror ikke de plutselig begynner å skal ta urinprøve/blodprøve om dem får utslag på CT? Faen as jeg får sånn noia
Ikke stress

Selv da jeg misbrukte Subutex brukte DPS lang tid på å finne ut av det, og da leverte jeg urinprøver, blodprøver og det som var. De lette aktivt etter rusmidler i systemet mitt.
Labben brukte så lang tid på å analysere prøvene at jeg kom meg ned fra 6-8mg til 1-2mg før det ble oppdaget og, siden de analyserte mengdene jeg brukte og fant synkende nivåer av Sub, innså de at jeg virkelig prøvde å komme meg av Buprenorfin og valgte å hjelpe meg med alternative medisiner etc. i stedet for å straffe meg på noe vis.

For at de skal finne ut om misbruket ditt må du avlevere UP, blodprøve eller hårprøve (veldig lite utbredt).

Du er trygg min venn
Sist endret av krystallkongen; 30. mai 2022 kl. 12:36.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Du drikker vann på forhånd av en CT slik at kontrasten skal vises bedre på bilde.
Vis hele sitatet...
En drikker vann for å fylle organer med vann. Skal jeg tippe er det bilder av urinblæra, som skal tas. Da blir urinblæra utspilt, stor og fin, og ikke ser ut som en slapp pose.

Sitat av IW2022 Vis innlegg
Kontrast er altså en en væske som enten inntas igjennom munn eller IV for å skape et tydeligere bilde.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer.


Sitat av IW2022 Vis innlegg
Er et substans som er radioaktivt (not to worry, er ikke farlig) og gjør bilde klarere å tyde.
Vis hele sitatet...
Dette er helt på jordet. En CT-maskin er et røntgenrør som snurrer rundt kroppen din i trommelen. Der den motsatte siden av trommelen har en røntgenplate, som lager fanger opp stålene og lager bildene. CT-maskinen tar masse røntgenbilder fra forskjellige vinkler. Disse bildene tar en datamaskin og kombinerer til et 3-dimmensjonalt bilde.

Røntgenstråling går mye lettere igjennom bløtvevet i kroppen enn bein. Derfor kan en bl.a. ta røntgenbilder av beinvev uten kontrastmiddel, for dette har god kontrast mot bløtvev. Men når en skal ta røntgenbilder av bløtvev, bruker en et kontrastmiddel, som er designet for å tas opp i det aktuelle organet. Dette kontrastmiddelet absorberer da røntgenstråling, så dette organet gir god kontrast mot annet bløtvev. Hvis en skal ta bilde av tarmen, er det gjerne en grøt med kontrastmiddel. Nå har kontrastmiddelteknologien kommet langt. Men før inneholdt disse kontrastmidlene ofte salter av barium, som absorberte røntgenstråling godt (energien blir omgjort til varme), sammen med at disse aktuelle saltene er veldig lite toksisk.
Mens i blod brukes kontrastmidler basert på jod. Et slikt kontrastmiddel har jeg fått, da jeg har tatt bilde av lungene (sjekket noen svulster). Men når en sjekket om disse svulstene hadde vokst i ettertid, ble ikke kontrastmiddel brukt. En så nok omrisset bra nok, men sikkert lite detaljer av svulstene uten kontrastmiddel.

Det er noen ganger en bruker radioaktive stoffer i medisinen, ja. Da får en gjerne injisert sukker med en radioaktiv komponent i blodet. Dette går da på at slikt som kreftceller, bruker mye sukker (løpsk celledeling). Så når pasienten ligger helt stille, vil dette radioaktive sukkeret samle seg i hovedsak i kreftsvulstene. Men da bruker en ikke røntgen–/CT-maskin for å ta bilder. Men en bruker et aparat, som fanger opp radioaktiv stråling, og danner et bilde av stålingen ut av kroppen din.

Du har også noe som kalles PET-skanning. Da blir det injisert et stoff, som avgir positroner (antimaterie). PET står for Positrone Emitting Tomography. Disse positronene vil da kollidere med et elektron, og begge partiklene går over til energi. Det vil da bli avgitt stråling, som en PET-maskin (som også kan være kombinert med CT-maskin) fanger opp, og lager bilder av.
Nesten 100% sikker på at evt urinprøver kommer etter tolkningen og det er vanligvis ei uke etterpå.

Men de skal jo fremdeles ta tester i forhold til funnene. Ogbdebservgaeantertbikkebpp CT at du har tatt noe.

Så prøvene blir å måle helt andre ting enn rester etter rusmidler.