Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3842
Hei alle sammen

Tidligere har jeg smuglet hasj fra Danmark til Norge, noe som har gått helt fint siden jeg tok en del forhåndsregler og planla ting veldig nøye.

Uansett, hvordan er det å bestille enten hasj eller knips i posten fra utlandet?

Ja, jeg vet det er risiko for at tollerne tar det og hva potensielle konsekvenser er. Men jeg vet også både fra erfaring og fra hva andre har skrevet at det trengs bevis for å bli tatt også.

Uansett, til dere som har erfaring med å bestille fra utlandet, hvor stor andel av det som dere bestiller går i gjennom?

Sier på forhånd takk for svar
Skal love deg at det ikke er noe vits i å bestille fra utenlandet, er null sjans for at det kommer igjennom.

Snakker av erfaring, var en kar som sendte noe Ket til meg ved å putte det i en lekebil og pakke, og få det til å virke som forseglingen var ubrutt, selv det ble tatt, og det var jammen meg skikkelig «stealthy».

Skal du kjøpe fra darknet kjøp fra Norge. Eneste som kanskje kan komme gjennom er lsd, ikke noe annet.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Uansett, hvordan er det å bestille enten hasj eller knips i posten fra utlandet?
Vis hele sitatet...
Hvorfor bestiller du ikke det i Norge? problem løst!

"Jamen jeg vet ikke hvordan jeg finner selgere i Norge"
Hvis du klarer å finne en utenlandsselger, så klarer du å finne en norsk selger.

Jamen det er mye billigere i utlandet
Åja, men ikke bli lurt av prisen. Du får det ikke gjennom tollen uansett.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble hentet på jobb etter å ha bestillt 1 blotter 1P-LSD.. Dette var tilbake i 2015-16.

Nå er de enda flinkere.
Det blir tatt.
De har blitt enda flinkere å finne ting etter corona kom.. vil ikke ha gjort det før å si det sånn.
Hvis de er så flinke på ting fra utlandet, hvorfor ikke på innenlands?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hvis de er så flinke på ting fra utlandet, hvorfor ikke på innenlands?
Vis hele sitatet...
Fordi innenlands går ikke gjennom tollen. Da er det kun Politiet som har juridiksjon.
Ikke verdt det. "Alle" vet at å bestille fra utlandet er dumt. Blir nesten garantert en negativ opplevelse.
Folkens, her det masse bullshit svar.

Folk bestiller fra nettet og får det inn hele tiden.
Det jeg er ute etter er hva folk erfarer er beslagsraten på det de selv har bestilt.

Så kommer du med et "Ikke verdt det. "Alle" vet at å bestille fra utlandet er dumt. Blir nesten garantert en negativ opplevelse." type svar, så er det et jeg uinteressert i høre det.

Ikke noe frekt ment, men alle vet at det er en viss risiko
Sist endret av kenny_1995; 5. april 2022 kl. 13:33. Grunn: manglet noe
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Folkens, her det masse bullshit svar.

Folk bestiller fra nettet og får det inn hele tiden.
Det jeg er ute etter er hva folk erfarer er beslagsraten på det de selv har bestilt.
Vis hele sitatet...
OM du skal bestille fra utlandet, så er mitt tips å velge land som ikke er kjent for å levere stoff. F.eks Nederland? Bare å glemme.
Sist endret av IW2022; 5. april 2022 kl. 13:34.
Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
OM du skal bestille fra utlandet, så er mitt tips å velge land som ikke er kjent for å levere stoff. F.eks Nederland? Bare å glemme.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for ordentlig svar, du fortjener en stor

Men har du personlig erfaring?
Da vil jeg gjerne høre mer
Opplevde at jeg kunne få gjennom rundt 90% før corona. Men nå etter 2019 så virker det nesten som om de tar rundt 90%.
Bestilte nettopp noe som kom i form av nesespray fra Sverige for ca. 2 uker siden. Tviler på at det kommer.

Heldigvis var det bestilt til en såkalt falsk postkasse. ALDRI bestill til egen adresse, for noe vil bli tatt uansett.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Folkens, her det masse bullshit svar.

Folk bestiller fra nettet og får det inn hele tiden.
Det jeg er ute etter er hva folk erfarer er beslagsraten på det de selv har bestilt.

Så kommer du med et "Ikke verdt det. "Alle" vet at å bestille fra utlandet er dumt. Blir nesten garantert en negativ opplevelse." type svar, så er det et jeg uinteressert i høre det.

Ikke noe frekt ment, men alle vet at det er en viss risiko
Vis hele sitatet...
Seff nån kommer igjennom men stort sett bi alt tat. Sjønner bare ikke kofer du bestiller fra innlands tar mindre tid før pakken kommer +så fette mye mindre risko.
Mens vis du må gjør det hold dæ unna disse landene. Frankrike, Nederland, Tyskland, Italia, Spania.
Sikkert andre land du ikke burde bestille i fra men de husker jeg ikke.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Tusen takk for ordentlig svar, du fortjener en stor

Men har du personlig erfaring?
Da vil jeg gjerne høre mer
Vis hele sitatet...
Har kun bestilt stoffer fra utlandet som forsåvidt kan regnes som legemidler. De ligger trossalt i gråsonen, men har blitt stanset hver gang ila 2021-2022. Det er snakk om phenibut, kava og lignende. Har gitt opp på utenlands
Med mindre tollvesenet har en aksjon mot et (eller flere) bestemte land, har det ingen betydning hvor det kommer fra. Alt kommer til København først, før det sendes til Oslo med fly eller lastebil. Eneste unntaket er Sverige (og kanskje Finland?) som kjøres direkte fra Stockholm/Göteborg til Oslo. I Oslo blir all utenlandsposten blandet før den fortolles og så blandes med innenlandsposten og så sorteres. Men jeg tror absolutt på aksjon mot feks Nederland, hvor den Nederlandske posten plukkes ut, åpnes og gås igjennom intensivt av tollvesenet med Fido på slep.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Folkens, her det masse bullshit svar.

Folk bestiller fra nettet og får det inn hele tiden.
Det jeg er ute etter er hva folk erfarer er beslagsraten på det de selv har bestilt.

Så kommer du med et "Ikke verdt det. "Alle" vet at å bestille fra utlandet er dumt. Blir nesten garantert en negativ opplevelse." type svar, så er det et jeg uinteressert i høre det.

Ikke noe frekt ment, men alle vet at det er en viss risiko
Vis hele sitatet...
Bestilt en 6-7 ganger fra ulike selgere hvor 3 eller 4 av disse ble stoppet i toll.
Lagt merke til at det kommer ekstremt ann på hvor du bestiller fra og hvem du bestiller fra.
Unngå "dopland" som Nederland, Belgia, Spania o.sv når du bestiller.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Folkens, her det masse bullshit svar.

Folk bestiller fra nettet og får det inn hele tiden.
Det jeg er ute etter er hva folk erfarer er beslagsraten på det de selv har bestilt.

Så kommer du med et "Ikke verdt det. "Alle" vet at å bestille fra utlandet er dumt. Blir nesten garantert en negativ opplevelse." type svar, så er det et jeg uinteressert i høre det.

Ikke noe frekt ment, men alle vet at det er en viss risiko
Vis hele sitatet...
Ca 80% av det jeg har bestillt har blitt tatt. Dette er dog noen år siden, å de tar mer nå enn før.

Men kjør på. 5-20% sjans er jo en sjans.

Altså, ingen vet. Jeg kan ha hatt postsperre, selger leverer ikke osv.. noe har bare forsvunnet uten at jeg har hørt noe ennå, men det kan jo fortsatt skje.
Man kan vente på snuten i 2år, plutselig står de på døra med ransakelsesordre.

Bare det gjør det ikke verdt bestilling fra utland; noiaen når pakken ikke dukker opp, og du heller ikke hører noe.
Enten er du bøffa av selger,
eller så kan snuten plutselig stå på døra et år eller 3 senere.
Jeg fikk full razzia av 20stk clonazolam fra Tyskland, og det var tilogmed blottere i ett jævla brev.

Hvis du skal prøve så betal for all del med krypto og ikke til egen postkasse.
SWIM bestilte tre ganger fra utlandet, div. stoffer. Første kom igjennom, andre ble stoppa, tredje gangen sto det seks mann på døra for razzia.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor skal du fortsette å diskutere når å kjøpe av en norsk dealer på nettet objektivt er det smarteste? Hva er du på utkikk etter som ikke finnes på dnm?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor skal du fortsette å diskutere når å kjøpe av en norsk dealer på nettet objektivt er det smarteste? Hva er du på utkikk etter som ikke finnes på dnm?
Vis hele sitatet...
Opioider er ett eksempel på ting man må bestille fra utlandet.
Finnes ikke noe på det norske markedet for tiden.

Tror det er slike ting som får folk til å bestille fra utlandet. Er slike ting som får meg til å ta denne risikoen.

Eller man kan være så fattig at man ikke har råd til de norske prisene.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Folkens, her det masse bullshit svar.

Folk bestiller fra nettet og får det inn hele tiden.
Det jeg er ute etter er hva folk erfarer er beslagsraten på det de selv har bestilt.

Så kommer du med et "Ikke verdt det. "Alle" vet at å bestille fra utlandet er dumt. Blir nesten garantert en negativ opplevelse." type svar, så er det et jeg uinteressert i høre det.

Ikke noe frekt ment, men alle vet at det er en viss risiko
Vis hele sitatet...
Haha! «Ikke for å være frekk», men de fleste som svarer her gjør det for å hjelpe deg. Ser mitt innlegg var spesielt dumt i dine øyne. Kjipt..Jeg står seff fortsatt inne for det svaret, men skal avstå fra å svare deg igjen, da jeg ikke vil fordumme dine tråder ytterligere. Lykke til!
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Opioider er ett eksempel på ting man må bestille fra utlandet.
Finnes ikke noe på det norske markedet for tiden.

Tror det er slike ting som får folk til å bestille fra utlandet. Er slike ting som får meg til å ta denne risikoen.

Eller man kan være så fattig at man ikke har råd til de norske prisene.
Vis hele sitatet...
En suksessrate på ~25% utenlands tror jeg veier opp for norske priser. Og nå er ikke prisene på det norske marked så ekstremt dårlig heller
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En suksessrate på ~25% utenlands tror jeg veier opp for norske priser. Og nå er ikke prisene på det norske marked så ekstremt dårlig heller
Vis hele sitatet...
Enig. Derfor jeg selv bestiller kun når produktet ikke er på det norske markedet.
Sist endret av einsteindragon; 6. april 2022 kl. 13:25.
Hmm
Ja, med suksessrate på 25% så er nesten bedre å bare hente det i utlandet
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Hmm
Ja, med suksessrate på 25% så er nesten bedre å bare hente det i utlandet
Vis hele sitatet...
Gjør det kan umulig gå galt.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Hmm
Ja, med suksessrate på 25% så er nesten bedre å bare hente det i utlandet
Vis hele sitatet...
Nei, for det finnes jo ikke tollere på grensa.
En store nettside som før solgte cannabis fra Canada, sluttet å selge til Norge etter de sa 50% ble stoppet. Dette er leeenge siden.

Noen husker nok den siden. Sikkert oppe å går enda.
Sist endret av Kalibri; 6. april 2022 kl. 21:19.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nei, for det finnes jo ikke tollere på grensa.
Vis hele sitatet...
Å hente i Danmark har jeg gjort flere ganger fra 2016 til 2019 uten å bli tatt en eneste gang.
Men det tar tid