Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3029
Wordpress. Installert theme fra tredjepart.
En av div-ene i themet har bakgrunnsfarge satt til hvit, og jeg sliter med å finne ut hvilken div det gjelder, ettersom jeg har endret bakgrunnsfargen til alle div-ene jeg fant i kildekoden, men det aktuelle området er fremdeles hvitt.

Tenker derfor å bare like greit overstyre alle div-ene til å ha transparent bakgrunn, og så fortsette feilsøkingen derfra.

Må derfor vite om en mulighet til å bruke «ekstra css» i wordpress der jeg globalt kan overstyre bakgrunnsfargen i alle div-ene.

Noe lignende:
.all-css-divs {
background-color: transparent;
}

Om det finnes. Sånt kan man ofte gjøre i andre programmeringsspråk ved å bare sette variabelen på nytt senere i koden. Hjelp?
For å overstyre eksisternde kan !important brukes.

Kode

.all-css-divs{
  background-color: transparent !important;
}
Sist endret av Lanjelin; 9. januar 2022 kl. 12:01.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
For å overstyre eksisternde kan !important brukes.

Kode

.all-css-divs{
  background-color: transparent !important;
}
Vis hele sitatet...
Problemet er bare at jeg ikke bruker en div som heter all-cs-divs, jeg lurer på om det fins noe som heter det, som da overstyrer alle andre elementer i css-filen.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Problemet er bare at jeg ikke bruker en div som heter all-cs-divs, jeg lurer på om det fins noe som heter det, som da overstyrer alle andre elementer i css-filen.
Vis hele sitatet...

Kode

div{
  background-color: transparent !important;
}
burde plukke opp samtlige divs.

Forøvrig..

Kode

.dette-er-en-class{
  display: none !important;
}
#dette-er-en-div{
  display:none !important;
}
Finner du ikke elementet med Chrome developer tools / inspect element?
Lanjelin har rett. Problemet er at det gjør akkurat det du ber om, og det er absolutt ikke det du vil. Wordpress bruker nok divs internt til veldig mye forskjellig, og å sette samtlige til transparent vil gi en haug uønskede side-effekter.

Det du bør gjøre er å studere HTML-koden, lære deg CSS-selectors, og lage deg en selector som kun påvirker de div'ene du VIL overstyre.
Tusen takk, lærte da noe nytt i dag
Fant til slutt ut av hvilken div jeg måtte endre på.
Om du begynner å gjøre endel endringer kan det vært lurt å lage et child theme. Da får du samlet alle endringene dine og kan enklere gjøre mer senere.