Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 13219
Hei, jeg har vurdert å kjøpe Kratom over nettet(fra USA) Jeg har søkt rundt her på forumet og har sett forskjellige svar og siden de er gamle har jeg tenkt at kanskje loven har forandret seg.

Så det jeg lurer på da er, er Kratom lovlig i Norge? Hva skjer hvis pakken blir oppdaget i posten?
Det står ennå oppført på legemiddel lista, så om de blir stoppet i tollen kan de kreve resept..
Det kan også bli avhør og hele pakka(?) i og med at det ikke er lovlig å importere legemidler fra land utenfor EU.
Så det du sier er at jeg kan komme i problemer fordi det kommer fra Statene? Hvis jeg da bestiller fra F.eks Nederland vil de i verstefall bare destruere det da?
Sitat av PurpleMozell Vis innlegg
Så det du sier er at jeg kan komme i problemer fordi det kommer fra Statene? Hvis jeg da bestiller fra F.eks Nederland vil de i verstefall bare destruere det da?
Vis hele sitatet...
Jepp,bestill fra eu land så er du safe.De fleste bestillinger kommer igjennom,har kun fått stoppet kratom 1gang.
Ikke bare EU-land, alle EØS-land!
bestill fra eøs du finnes de som leverer og er gode på kratom her og. Fikk selv 20x og 30x indio som jeg ikke har testa, lurer på om den er sterkere enn standarisert 15x kratom.
Hei, har prøvd å googla det som ble skrevet i den tråden her http://freak.no/forum/showthread.php?t=192206

Finner bare fra Chicago. Noen som vet om en seriøs side innenfor EØS som har lyst til å sende meg en link på PM!?
Må få testa ut det her.

Trenger ikke tenke på det, da jeg har fått PM.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tollvesenet vil mest sannsynlig returnere pakken om de sjekker den, og du vil få kjærlighetsbrev i posten der de du får beskjed om at det du har bestillt ikke er lovlig for innføring og vil returneres.
De er mye sintere på syntetiske cannabinoider for tiden og det vil nok få større konsekvenser om du bestiller spice eller liknende.
Kratom er et ganske mildt rusmiddel. Det er stimulerende i små doser, og gir en opiatliknende rus i høyere doser.
Det tar lengre tid å bli fysisk avhengig enn om du hadde brukt opiater, men den mentale delen har mer tilfelles med opiater. Det vil fungere forskjellig på personer, akkurat som opiater. Om du får en god effekt og er glad i den typen rus, kreves det god viljestyrke for å begrense bruken.
De fleste anbefaler å bruke kratom maks 2-3 ganger i uken for å unngå å bli avhengig.
Det er et flott rusmiddel med et stort bruksområde om man bruker det ansvarlig og har respekt for det.
Sitat av Cherie Vis innlegg
bestill fra eøs du finnes de som leverer og er gode på kratom her og. Fikk selv 20x og 30x indio som jeg ikke har testa, lurer på om den er sterkere enn standarisert 15x kratom.
Vis hele sitatet...
Prøvde indo x20. Tok rundt 0.8-0.9g. Fikk en fin, beroligende følelse. Prøvde vanlig standard kratom x15. Tok ca. samme mengde og fikk ca. samme følelse/effekt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tycker vi alla som upskattar kratom ska låta bli att diskutera det så mkt som möjligt. Annars går det som i Sverige där mitragynin blivit olovligt (trots att det var Krypton (o-des-tramadol) de var efter, så fick kratom lida for den skiten...)

Ju mindre som blir sagt og ju mindre som blir diskuterat, desto lengre kan vi behålla urten.. Selfish? Må så vara.. Vill någon veta något om urten så finns thekratomforum.com, der saker kan diskuteras vidare.
Jag svarar själv gärna på frågor (i PM) om det skulle vara så.

kratom fortjener ikke den stempel den har fått...
Og skriver man "opiat-liknande" osv får det en veldigt negativ sida att lysa fram mest, når det inte er så illa egentligen (har hatt kontakt med Kratom i 8 år nu)

Det er en fantasktisk medicin med många positiva egenskaper.
Syns dere ska diskutere videre urten på det engelska forumet som jag bifogade innan, men inte på ett forum som detta
(Flashback.org er en av anledningarna det blev klassat i Sverige...)

Gör ikke vårat misstag!

Peace
Sist endret av Mitragynine; 17. januar 2012 kl. 21:54.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Cherie Vis innlegg
bestill fra eøs du finnes de som leverer og er gode på kratom her og. Fikk selv 20x og 30x indio som jeg ikke har testa, lurer på om den er sterkere enn standarisert 15x kratom.
Vis hele sitatet...
Det er umulig å lage noe som er sterkere enn 20x ekstrakt .. Hvis du har bestillt noe høyere, er det sannsynligvis bare markedsførings triks
Hva er det som tilsier at 20x er den høyeste ekstrakten du kan lage av kratom?
Mener å ha hørt at UEI (Ultra enhanced Indo), eller Maeng Da er de sterkeste.. er ikke helt sikker da.


Det er ihvertfall de som forsvinner fortest når vendoren får fyllt opp lagrene sine igjen
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
UEI er nok fortsatt det mest potente produktet ja, aktivt helt nede i 250-500mg hos noen, i motsetning til titalls gram med andre Kratom-produkter.
Sitat av schizoman Vis innlegg
Det er umulig å lage noe som er sterkere enn 20x ekstrakt .. Hvis du har bestillt noe høyere, er det sannsynligvis bare markedsførings triks
Vis hele sitatet...

Jeg merka i hvert fall stor forskjell fra 20 til 30x.
Men kanskje lurt å la den her synke, så det blir mulig å bruke det litt til..
Hvis det er noen som lurer på noe, så kan dem godt ta det på PM.
Kan noen sende meg en PM på en side jeg kan bestille fra der det er lite sjangs for å bli stoppa? Cheers!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, postet antagelig feil idag. Innlegget mitt ble slettet.

Har bestillt kratom den 17.april fra en pålitelig side i England.
Den har enda ikke kommet.
Er kratom blitt ulovelig nå uten at jeg har fått det med meg?
Eller er det bare forsinkelser med posten for tiden?
Rart at jeg etter så lang tid ikke har fått brev fra tollvesenet en gang.
Eller trenger de ikke å gi meg besjked når de stopper kratom å sender det tilbake?
Sitat av mary Vis innlegg
Hei, postet antagelig feil idag. Innlegget mitt ble slettet.

Har bestillt kratom den 17.april fra en pålitelig side i England.
Den har enda ikke kommet.
Er kratom blitt ulovelig nå uten at jeg har fått det med meg?
Eller er det bare forsinkelser med posten for tiden?
Rart at jeg etter så lang tid ikke har fått brev fra tollvesenet en gang.
Eller trenger de ikke å gi meg besjked når de stopper kratom å sender det tilbake?
Vis hele sitatet...
Første gang jeg bestilte salvia ble den stoppet, jeg fikk brev om det 2-3 måneder senere, så kan hende at det har blitt stoppet bare at tollvesenet er litt treige
Jeg bestilte 27. april. Har ennå ikke kommet.
Jeg bestilte kratom fra England på nyåret som ble stoppet. 2-3 måneder senere fikk jeg brev fra politiet med innkalling til avhør. I avhøret sa han at Kratom(Mitragyna speciosa) sto på legemiddel lista og var ulovlig å innføre å medførte straff.
Forholdets art: Narkotika, diverse. Gikk det under.
Jeg nektet for at jeg hadde bestilt det å saken ble hannlagt, men hadde jeg innrømmet det så hadde jeg fått en bot på noen tussen. Så tydeligvis risikerer man straff selv om man bestiller innenfor EU.
Sist endret av heihallo; 3. mai 2012 kl. 18:02.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det gir ikke mening, hvis det er klassifisert som legemiddel og ikke står på narkotisken, så blir det jo ikke regnet som narkotika, med mindre det har blitt omklassifisert i år.
Kan ikke tro helt på den historien jeg heller TylerDurden.
Å nekte at man har bestilt...hmm...tror ikke det er så enkelt. De finner nok ut av det om man har bestilt eller ikke.

Første post fra deg @heihallo...vil du at vi blir litt skjelven i bena med historien din?

Det blir jeg helt sikkert ikke pga. kratom. Det er IKKE narkotika.
Har forresten fått bestillingen min nå.
Spurte selv hvorfor det stod: Forholdets art: Narkotika, diverse, siden politimannen selv sa at det var på legemiddellisten.
Som svar fikk jeg at det var det som var betegnelsen.
De har ikke resurser nok til å etterforske alle saker, så sålenge man ikke bestiller mye så går de ikke videre å sjekker kontoutskrifter osv.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av heihallo Vis innlegg
Spurte selv hvorfor det stod: Forholdets art: Narkotika, diverse, siden politimannen selv sa at det var på legemiddellisten.
Som svar fikk jeg at det var det som var betegnelsen.
De har ikke resurser nok til å etterforske alle saker, så sålenge man ikke bestiller mye så går de ikke videre å sjekker kontoutskrifter osv.
Vis hele sitatet...
uinteressant hva en politimann sier, det er retten som bestemmer.
det at han tar feil av norsk lovgivning rundt temaet har ikke spesielt å si, forutenom at det kan bli litt irriterende å bruke unødvendig mye tid på å bevise han feil.

det er lov å bestille lovlig ervervede legemidler inntil 3mnd'ers forbruk fra EØS-land, ferdig med den saken.
Vel fikk brev i posten om at det er legemiddel, men som det stå i brevet så er senderlandet ; storbritannia som er EØS land.

De ber om resept, men det skal vel ikke være nødvendig?
Tenkte å sende en kopi av loven der det står at jeg ikke trenger resept på legemiddler så lenge det er bestilt innenfor EØS land :-P
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Vel fikk brev i posten om at det er legemiddel, men som det stå i brevet så er senderlandet ; storbritannia som er EØS land.

De ber om resept, men det skal vel ikke være nødvendig?
Tenkte å sende en kopi av loven der det står at jeg ikke trenger resept på legemiddler så lenge det er bestilt innenfor EØS land :-P
Vis hele sitatet...
du har misforstått, du trenger resept

fordelen med å bestille fra EØS-land er at du ikke kan bli straffeforfulgt
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Bestilte cone's som innehold Kratom fra everyonedoesit for 3 uker siden, enda ikke dukket opp her
Tror tollvesenet stopper alt som kommer fra everyonedoesit.
Over til ebay.co.uk
Sist endret av TylerDurden; 12. mai 2012 kl. 22:39.
Da får du et brev fra tollvesenet om kort tid.


Sitat av Spirituell Vis innlegg
du har misforstått, du trenger resept

fordelen med å bestille fra EØS-land er at du ikke kan bli straffeforfulgt
Vis hele sitatet...
Har aldri blitt starffeforfulgt av import av legemiddler utenfor EØS heller.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Bestilte cone's som innehold Kratom fra everyonedoesit for 3 uker siden, enda ikke dukket opp her
Vis hele sitatet...
bestilte selv kratom 20x cones fra EDI 27 april.. fikk brev fra tollvesenet 12 mai om at jeg måtte fortolle varene eller så ville de ble returnert. Har før gått igjenom, tror eneste grunnen til at det slo ut denne gangen var fordi jeg bestilte den som het kratom 20x.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bestilte kratom fra nederlandsk side i juni/juli, bestilt salvia derfra tidligere som er kommet gjennom uten problemer.. MEN har ikke hørt noe om kratomen før i dag, da jeg fikk telefon fra lensmannskontoret og fikk beskjed om å møte til avhør i morgen.
Etter som jeg har forstått er kratom et reseptpliktig legemiddel(ikke narkotika) og så lenge det er kjøpt i EØS-land og ikke inneholder mer enn opp til 3 mnd forbruk, så skal dette bare destrueres eller tilbakesendes? Hva kommer til å skje videre tror dere? Blir det bøter eller annen straff? Hva blir gjort om jeg nekter. Vet dem sikkert hva dette er, eller er det noe som ligner? Risikerer jeg at dem kommer hjem på razzia? Setter pris på erfaringer og tips og trix
Bestilte selv for første gang noen kapsler som inneholdt Kratom fra en nederlansk smartshop nå nettopp. Fikk brev i posten etter ca. 10 dager. "Inneholder legemidler og vil bli returnert". Ser ikke ut som det får andre konsekvenser for min del.

I følge tollvesenet skal det heller ikke være noe problem:
http://www.toll.no/templates_TAD/Gui...epslanguage=no

Legeforeningen har lenge villet privatimporten til livs så det er nok ikke umulig at dette vinduet lukkes etterhvert. Leste et sted at det kommer ca. 120 000 brev og pakker til norge fra utlandet hver dag og at anslagsvis 30% av dette er legemidler eller narkotika...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da var det min tur!

Jeg fikk en bot på 3000 kroner i dag for import av 100g kratom. Stoffet er oppført på legemiddellisten står det.
Nå er det vel strengt tatt politiet som tar feil med tanke på at jeg har bestilt fra England.

Tanker? Hva burde jeg gjøre?
Hva? Har ikke telling på hvor mange ganger det har havnet i postkassa, men det har bare skjedd en gang at det stod på brevet at tollen hadde åpnet det. Altså dem hadde åpnet det å sendt det videre til meg, og det er vel maks 2 mnd siden..

Har det virkelig kommet på legemiddellisten nå? Hmmm
OT: Gir Kratom noe særlig rus?
Tja, det har vel vært på legemiddellisten en god stund? Men det skal vel ikke være grunn nok for en bot på 3000 kroner? Bestilte for under 3 måneders forbruk fra et EØS-land.
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Tja, det har vel vært på legemiddellisten en god stund? Men det skal vel ikke være grunn nok for en bot på 3000 kroner? Bestilte for under 3 måneders forbruk fra et EØS-land.
Vis hele sitatet...
Kjipt, for dette vil vel havne på rullebladet/politiattesten? Tok politiet kontakt med deg før boten dukket opp i posten?
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Da var det min tur!

Jeg fikk en bot på 3000 kroner i dag for import av 100g kratom. Stoffet er oppført på legemiddellisten står det.
Nå er det vel strengt tatt politiet som tar feil med tanke på at jeg har bestilt fra England.

Tanker? Hva burde jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har skjønt det med legemidler(hvis det er på legemiddel listen) så kan du ikke bestille for mer enn 1 eller 3 måneders bruk, da dette kan bli mistenkt som salg.

Kan ikke noe serlig om kratom men 100g høres ut som litt mere enn 1 måneds bruk. Kan hende jeg tar feil tho.

Edit: La ikke merke til den andre posten din før nå.
Sist endret av StålSkuff; 6. desember 2012 kl. 04:20.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Double0Steven
Tanker? Hva burde jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
du kan begynne med å ikke vedta boten og kreve å få se hvilke paragrafer de bruker for å straffe deg for noe som er fullt lovlig.
Takk for hjelpen!

Lurvur: Nei, de tok ikke kontakt før brevet havnet i postkassen.

Somnium: Det skal jeg gjøre. Det står i brevet at hvis jeg ikke betaler så blir det 6 dager med brød og vann. Burde jeg kanskje kontakte en advokat?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Takk for hjelpen!

Lurvur: Nei, de tok ikke kontakt før brevet havnet i postkassen.

Somnium: Det skal jeg gjøre. Det står i brevet at hvis jeg ikke betaler så blir det 6 dager med brød og vann. Burde jeg kanskje kontakte en advokat?
Vis hele sitatet...
har du allerede vedtatt forelegget?
Nei, jeg har ikke vedtatt noe. Det dukket bare opp i postkassen min.

Det står jeg skal betale 3000 kroner til statskassen eller overnatte i fengsel i 6 dager.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du må krysse av for at du ikke vedtar, og på begrunnelse må du krysse av for "ikke skyldig".
Så kan det hende de etterforsker videre og dømmer deg, men det er vel bedre å risikere å få bot enn å måtte betale bot før du engang har vært i retten?

Generelt sett så bør du ikke godta straff uten at du har blitt dømt av en domsstol. Med mindre det gjelder trafikkforseelser da.
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
OT: Gir Kratom noe særlig rus?
Vis hele sitatet...
Ja. Nesten lik morfin.
Sitat av hubblolado Vis innlegg
Du må krysse av for at du ikke vedtar, og på begrunnelse må du krysse av for "ikke skyldig".
Så kan det hende de etterforsker videre og dømmer deg, men det er vel bedre å risikere å få bot enn å måtte betale bot før du engang har vært i retten?

Generelt sett så bør du ikke godta straff uten at du har blitt dømt av en domsstol. Med mindre det gjelder trafikkforseelser da.
Vis hele sitatet...
Valget var om jeg skulle vedta og betale 3000 kroner nå, eller risikere å bli dømt senere og måtte betale 4000 kroner, saksomkostninger og fire dager i fengsel.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Valget var om jeg skulle vedta og betale 3000 kroner nå, eller risikere å bli dømt senere og måtte betale 4000 kroner, saksomkostninger og fire dager i fengsel.
Vis hele sitatet...
Ja, hva skjedde?

Er det liksom ulovlig å bestille dette nå? Tenkte å bestille 15g extract fra england
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sist gang jeg fikk kratom i posten, så var brevet/pakken blitt åpnet. Men den lille posen med ekstrakt lå der fremdeles, helt nederst i pakken. Såvidt jeg klarte å finne den

Dårlig jobbet av tollvesenet, men det er bare positivt for min del.

Det gikk bare 3 dager fra den ble sendt fra England og hjem til postkassen.

Merkelige greier.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Sist gang jeg fikk kratom i posten, så var brevet/pakken blitt åpnet. Men den lille posen med ekstrakt lå der fremdeles, helt nederst i pakken. Såvidt jeg klarte å finne den

Dårlig jobbet av tollvesenet, men det er bare positivt for min del.

Det gikk bare 3 dager fra den ble sendt fra England og hjem til postkassen.

Merkelige greier.
Vis hele sitatet...
England er jo medlem av EU/EØS, så det er jo fult lovlig og importere derifra.
Når det er sagt så er det også mange på tollvesenet som er douchebags og returnerer eller destruerer kratomen uansett.
Vil ikke anbefale folk å kjøpe.. Hvis jeg ikke tar helt feil så er det et stoff i kratom som er på narkolista
jeg fikk 6500kr i bot for import, selv i fra england
Sitat av Ole2005 Vis innlegg
England er jo medlem av EU/EØS, så det er jo fult lovlig og importere derifra.
Når det er sagt så er det også mange på tollvesenet som er douchebags og returnerer eller destruerer kratomen uansett.
Vis hele sitatet...
Kratom er klassifisert som reseptbelagt legemiddel.