Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 30167
sertifisert idiot
Sitat av børre Vis innlegg
Tenkte jeg skulle prøve og bestille el-sigarett fra DX.. Noen som bare kan bekrefte at disse og ekstra ampuller er lovlige å bestille til Norge?
Vis hele sitatet...
bestilte 5 pakker med denne sku: 52570, disse er kjempe bra bestilte vell i august ellerno og alle fungerer gav faktisk bort ei pakke til brodern og han likte dem veldig godt. blei ikke stoppet i tollen, de skriver på pakkseddelen "elektronic devices" mens under pakkseddelen(du må nesten skjære den bort) står det sigarette supply så ikkeno problem å bestille fra DX, kjempe billig å

edit: de ampullene som følger med smaker noe rart, så pass på å kjøpe med extra med bedre smak, redbull er kjempegod ampullene er grønne
og den sku 52570 er det med lader til bil og EU plugg
Sist endret av cyberlink93; 29. november 2011 kl. 12:57.
Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
bestilte 5 pakker med denne sku: 52570, disse er kjempe bra bestilte vell i august ellerno og alle fungerer gav faktisk bort ei pakke til brodern og han likte dem veldig godt. blei ikke stoppet i tollen, de skriver på pakkseddelen "elektronic devices" mens under pakkseddelen(du må nesten skjære den bort) står det sigarette supply så ikkeno problem å bestille fra DX, kjempe billig å

edit: de ampullene som følger med smaker noe rart, så pass på å kjøpe med extra med bedre smak, redbull er kjempegod ampullene er grønne
og den sku 52570 er det med lader til bil og EU plugg
Vis hele sitatet...
Takk for supert svar Tenkte jeg skulle prøve en av den du anbefalte, og en 29044, nettop fordi det er så billig. Red Bull og Cola er allerede i handlekurven
sertifisert idiot
Sitat av børre Vis innlegg
Takk for supert svar Tenkte jeg skulle prøve en av den du anbefalte, og en 29044, nettop fordi det er så billig. Red Bull og Cola er allerede i handlekurven
Vis hele sitatet...
good, sitter faktisk å sigger på e siggen min atm funker fjell
Er det bare meg eller er det litt rart å tenke på at man patter på en elektronisk inhalator full av gift, nikotin er jo dødelig. Er det konsentrert eller ren nikotin?
Sitat av Kramer Vis innlegg
Er det bare meg eller er det litt rart å tenke på at man patter på en elektronisk inhalator full av gift, nikotin er jo dødelig. Er det konsentrert eller ren nikotin?
Vis hele sitatet...
Er den tanken bedre eller værre enn tanken på alt man innhalerer når man tar en vanlig røyk? For min del ser jeg heller at folk tar en E-sig enn en ekte røyk. De får nok i seg litt nikotin, men de slipper i hvertfall alt det andre dritet. Ikke lukter det så veldig vondt heller.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du kan gå inn på www.nicotinor.no og bestille e-sigaretter derfra. Levert hjem på døra
jeg har e sigg jefg bestilte fra noe som het: SteamLite.co.uk
funka fint tok en uke eller noe før den kom!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har bestilt fra DX nå...venter spent =O
Kjøp fra dx, de funker og er billige. og fyfaen, kjøp el-pipe fra DX. Funker så jævlig bra!
Rundskriv:
Forbud mot import og omsetning av nye produkter med innhold av tobakk eller nikotin - Vannpipetobakk og E-sigaretter.

Oppdatert: 19.12.2011 | Gyldig fra 12.12.2011
Saksnummer: 2010/93381





All innførsel av nye produkter med innhold av tobakk eller nikotin til Norge er forbudt.




Røyking av vannpipetobakk og bruk av andre nye produkter med innhold av tobakk eller nikotin, er et økende fenomen i enkelte miljøer og aktiviteten er forbundet med store helseskader.

Helsedirektoratet har derfor i Forskrift om forbud mot nye tobakks- og nikotinprodukter FOR 1989-10-13-1044 § 2 vedtatt et forbud mot produksjon, innførsel, omsetning eller å overlate til andre, nye former for tobakks- og nikotinprodukter.



Vannpipetobakk:

Vannpipetobakk med innhold av tobakk eller nikotin er forbudt innført. Vannpipetobakk som verken inneholder nikotin eller tobakk, omfattes ikke av forbudet.

Ved tvil kan produktet sendes Statens tollaboratorium for analyse. Inntil svar foreligger vil varene ikke bli utlevert..



E-sigaretter.

E-sigaretter er omfattet av importforbudet.

E-sigaretter som benyttes til røykeavvenning er imidlertid ansett som legemiddel. Slike produkter kan innføres lovlig til "medisinsk bruk" fra EØS-området for inntil tre måneders forbruk. Bruken skal dokumenteres ved kvittering som viser at:
varen er lovlig kjøpt i apotek eller fra tilsvarende virksomhet eller
ved resept fra lege.

Ved innførsel fra land utenfor EØS-området, kommer Helsedirektoratets forskrift om forbud mot nye tobakks- og nikotinprodukter til anvendelse
Idiotene (tollerne) sendte mine tilbake igjen for 14 dager siden. Jeg får i mellom alt mulig annet, men det ble sendt tilbake.
Jeg har bestillet på DX nå, håper jeg får dem.
Jeg kjøper alt av utstyr på www.liberty-flights.co.uk 15% på alt og gratis frakt med den linken her. bokmark den!
Helt topp service og tar litt under en uke til oslo.
Sitat av blodøks Vis innlegg
Jeg kjøper alt av utstyr på www.liberty-flights.co.uk 15% på alt og gratis frakt med den linken her. bokmark den!
Helt topp service og tar litt under en uke til oslo.
Vis hele sitatet...
meh... handler heller på dealextreme...

liberty-flights.co.uk: ELECTRONIC CIGARETTE - STARTER KITS - RIVA 901-T: £28.89

dealextreme: Quit Smoking Electronic Cigarette with Chargers and 10-Refills Set (AC 100~240V): £22.66

Selv med 15% rabatt er den fra dealextreme £6.23 billigere. :P
Etter å ha røkt i 25 år , og forsøkt det meste for å slutte. fant jeg til slutt ut om e-sigaretter. Jeg satte meg skikkelig inn i dette produktet før jeg bestilte, det finnes bl. annet et svært, eget forum om e-sigaretter:http://www.e-cigarette-forum.com/forum/
Jeg bestilte et Apollo extrem starter kit fra apolloecigs.com (gå inn på den engelske nettbutikken ikke den amerikanske, raskere frakt der)
Dette er en fantastisk bra e-cig, den ser ut , smaker og oppfører seg som en vanlig sigarett. Mye røyk (damp) når man røyker. Jeg har gått fra 20-30 om dagen til 2 UTEN noe som helst problem (og jeg er glad i røyke..... )
Så for alle dere som virkelig sliter med å stumpe røyken, så vil jeg anbefale dette på det aller varmeste!
Man er fremdeles avhengig av nikotin, men man slipper de andre 400 skadelige stoffene. Nikotin er ikke engang kreftfremkallende.
Min plan er å kutte ned gradvis på nikotinmengden (kjøpe ejuice med lavere nic innhold), for så å slutte helt.
Jeg bruker ikke e-sigaretten " offentlig", da jeg føler meg nokså teit.... men all in all. Dette er bedre enn å røyke tobakk, noe som faktisk er enda teitere.....

Ang toll, så har mine pakket blitt sjekket (åpnet) ca 50 % av gangene, og jeg må betale toll og moms (landeveisrøveri spør du meg....) på ca 500, dersom jeg bestiller over 1000 kr (bestiller til flere)
Men varene mine har aldri blitt returnert, så regner med at e-sigretter er lov å importere til privat bruk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Idiotene (tollerne) sendte mine tilbake igjen for 14 dager siden. Jeg får i mellom alt mulig annet, men det ble sendt tilbake.
Vis hele sitatet...

Da kom endelig dem som ble sendt tilbake. ble sendt 6 mars, og dukket opp i dag på døra. (DHL)
Heller ingen toll, da dem hadde satt prisen mye lavere..
▼ ... noen uker senere ... ▼
E-sigaretter eller Elektroniske sigaretter er IKKE farlige.
I motsetning til en vanlig sigarett inneholder den ingen kreftfremkallende stoffer og ingen farlige kjemikalier. E-sigaretten inneholder nikotin og propylenglykol, som er brukt i astmamedisin siden 50-tallet. Smaksstoffene som gjør at e-sigaretten smaker som en vanlig sigarett er de samme som brukes i matvareindustrien.

E-sigaretter fungerer ved at en væske som inneholder stoffene nevnt ovenfor varmes opp når du suger på sigaretten, forstøves og kan inhaleres som damp. Det føles og smaker omtrent som en vanlig sigarett, men fordi røyken først blir trukket inn i lungene (e-sigaretter ryker ikke når du ikke suger på dem) vil ingen nikotin komme ut i lufta og forårsake passiv røyking.
Det lukter heller ingenting av e-sigaretter fra seriøse prdusenter

E-sigatter er tillatt importert til privat bruk fra EØS land.
Se artikkel på NRK her :http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7836338

Les mer om e-sigaretter på denne siden :http://nicotinor.no/
Har bestilt 10-15 sett til forskjellige familie og venner. Alle har kommet igjennom. Jeg venter på 170 refiller med forskjellige smaker også.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei! Jeg har lyst til å kjøpe denne http://www.thevaporpro.com/ego-t-meg...arter-kit.html eller noe alla den, går usa under eøs avtalen? har ikke helt peil på sånt. Eller noen som vet om en side der man kan handle sånne på uten at det blir støk i tollen?
Sitat av Obsidi Vis innlegg
Hei! Jeg har lyst til å kjøpe denne http://www.thevaporpro.com/ego-t-meg...arter-kit.html eller noe alla den, går usa under eøs avtalen? har ikke helt peil på sånt. Eller noen som vet om en side der man kan handle sånne på uten at det blir støk i tollen?
Vis hele sitatet...
USA går ikke under denne avtalen nei, se etter engelske sider for eks....
Sitat av STAbana Vis innlegg
USA går ikke under denne avtalen nei, se etter engelske sider for eks....
Vis hele sitatet...
Jepp så med en gang at jeg hadde driti meg ut, jeg vet jo hva eøs avtalen er, tenkte vel ikke så lang på morran. Etter litt roting på siden til DX har jeg bestilt dette: http://dx.com/p/egot-quit-smoking-us...-flavor-111509 med smakene red bull, cherry, cappuccino og strawberry. Så da får jeg håpe at jeg ikke har driti på draget en gang til å håper at det er fungerende når det kommer i posten
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er ikke forbudt å importere selve "startsettet" utenfor EØS, så lenge det ikke inneholder e-væske med nikotin. Selve eGo'en er jo bare ett instrument med tomme tanker. Men jeg for min del synes det er bedre å kjøpe i Norge. Da har man i allefall garanti på det man kjøper ( fra seriøse aktører, vel og merke) Dessuten går det kjappere, og du vet at du slipper Toll og ekstra mva... Det finnes flere norske seriøse nettbutikker i Norge. Blant annet www.vapors.no og www.e-siggaretten.no

-Raytro
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
http://www.esigaretten.no/ en kamerat som driver siden, ingen scam og her får du det du betaler for, pluss litt till!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er mye bra utstyr å få tak i i utlandet, og det er vel få i Norge som kan konkurrere på pris med billigere land.

Jeg kjøper likevel det meste av det jeg bruker på vaper.no Der har de bra priser og godt utvalg og jeg er beskyttet av norske lover for e-handel osv. Det er også enkelt å få hjelp der hvis man kontakter dem. De fokuserer ikke bare på ett merke og de oppgir alltid hvem produsenten er for alle settene de selger. Husk at det er mange kopier av Joyetech der ute, det advarer til og med Joyetech selv mot på sine nettsider.

På vaper.no har jeg aldri fått noe som gir dårlig effekt.

Har ellers sett en helt ny nettbutikk som heter e-sigarett.biz. Er det noen som har kjennskap til denne. Det ser ut til at de har kopiert leverandørene til vaper.no, og holder akkurat samme priser. Snakk om å legge seg på linje med konkurrentene....
Sist endret av ThunderBear; 2. august 2012 kl. 01:42.
Bruker den siden her: http://www.steamlite.co.uk/

Meget god support, også har dem live chat. Er heller ikke noe minus at ciggen tåler en trøkk..
Hei. Jeg kjøpte en eGo-C 650 mAh for noen uker tilbake men får den ikke til å virke. Den skal være fult oppladet og jeg har fylt e-liquid i og skrudd den på, men den virker ikke. Noen som har tips og triks?

Kjøpt den på e-sigaretten.no. Så slipper dere tollerene
Sist endret av Zuune; 2. august 2012 kl. 02:38.
Sitat av hypp542 Vis innlegg
Bruker den siden her: http://www.steamlite.co.uk/

Meget god support, også har dem live chat. Er heller ikke noe minus at ciggen tåler en trøkk..
Vis hele sitatet...
Har hatt en del E-cigs gjennom tidene og dette er definitift det beste stedet å kjøpe
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Har hatt en del E-cigs gjennom tidene og dette er definitift det beste stedet å kjøpe
Vis hele sitatet...

Ja, er også veldig kjekt med den live chaten, så en kan få svar på hva man måtte lure på med en gang Den ble flittig brukt første gangen jeg skulle bestille når jeg var helt blank husker jeg.
Sist endret av hypp542; 2. august 2012 kl. 02:59.
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Har hatt en del E-cigs gjennom tidene og dette er definitift det beste stedet å kjøpe
Vis hele sitatet...
Det hadde vært fint om du kunne begrunne dette litt nærmere.

Jeg har testet masse forskjellig selv og disse ser ikke spesielt unike ut på noen måter.
Virker ikke utstyret er det bare å reklamere på det der du kjøpte det . Hadde det samme problemet engang med eGo-T. Ladere indikerte at batteriet var fulladet, men det funket ikke. Litt irritierende, helt til jeg oppdaget at madammen hadde kjørt den en runde i vaskemaskinen. Det tåler tydeligvis ikke batteriet..hehe
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tenkte jeg kunne nevne at jeg for en uke siden fikk en massiv pakke gjennom tollen med ecigg (Masse refills etc.). fra DX.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
kjøpte denne, funker, men tviler på at det er nikotin i den, merker liksom ingenting.
http://dx.com/p/electronic-cigarette...-240v-ac-18431

kjøp heller noe bedre..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Om jeg skal bestille fra dx å vil ha med nikotin hva skal jeg se etter da?
Sitat av Snurrewolf Vis innlegg
Om jeg skal bestille fra dx å vil ha med nikotin hva skal jeg se etter da?
Vis hele sitatet...
mener det ikke er lov til å bestille nikotin refills. ?
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
mener det ikke er lov til å bestille nikotin refills. ?
Vis hele sitatet...
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
mener det ikke er lov til å bestille nikotin refills. ?
Vis hele sitatet...
Det stemmer delvis, du kan ikke importere nikotin fra andre enn EØS Land

jeg bestilte e-cigs fra Smartcigs nylig, de er i norge, men har ikke fått de enda,
kommer tilbake for å si om de er noe tess..

https://smartcigs.co.uk/
Jeg har bestilt sånne greier med nikotin fra Dealextreme. Har aldri hatt noe problem med det. Om det er ulovlig eller ikke, så tror jeg ikke dette er noe som verken 'staten' eller 'tollen' kan eller gidder å henge seg opp i - det er kanskje mulig at det er en bitteliten sjanse for at varene dine blir tatt, mer vet jeg ikke.

Selv har jeg vært igjennom mange e-sigaretter. Om dere vil ha høy-kvalitets e-sigarett med nikotin vil jeg anbefale denne siden: http://www.liberty-flights.co.uk/
De billige på dealextreme blir fort ødelagt (har opplevd dette selv... 3 ganger?). Det billigste vil være å kjøpe "Vision eGo v2 kit", som inkluderer en e-sigarett, så vil jeg også anbefale å kjøpe e-liquid ved siden av. Når det gjelder e-liquid - om du er typen som liker søte fruktsmaker så vil jeg anbefale e-liquiden deres med vannmelonsmak. Har smakt 5 forskjellige e-liquidsmaker fra den siden, og vannmelonsmaken var min favoritt.
Sist endret av MBTI; 12. februar 2013 kl. 22:05.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
E-cig er på vei opp i Norge, og det er nå kommet så langt at man vil forby det. Så klart. Men det er en gruppe som som jobber for at det skal bli akseptert og at e-juicen skal bli lett tilgjengelig. Pr i dag er det ulovlig å selge evæske med nikotin. Man har lov å kjøpe til eget forbruk så lenge man kjøper innenfor Eu.
Dampen har kommet for å bli.
▼ ... over et år senere ... ▼
Prøv http://www.stumproyken.com. Billig og bra og ok smaker
Sist endret av vapingiraffe; 20. mai 2014 kl. 09:57.