Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 14374
Som tittel tilsier...

Bare for å ta noen eksempeler, man kan få skrevet ut Pinex Forte for en eller annen skade, eller Xanor for forbigående problemer. Grunnen og typen legemiddel spiller ingen rolle. Så lenge det foregår etter vanlig prosedyre, man har snakket med legen og man får papiret i henda og kan gå på apoteket og hente dritten sin.

Det papiret du får da av legen, kan man hvis man har muligheten og kompetansen lage en ny kopi? Bare med nødvendige endringer, si man scanner det inn, endrer det man må i Photoshop (hva må endres? Dato kanskje?) og skriver ut en helt troverdig kopi.

Og da spasere ned på apoteket for å hente dritten. For så og hente ny dose noen uker senere med kopien man laget (med dato og andre eventuelle endringer i samhold).

Eller vil ikke det gå? Sett at h*n på apoteket ikke ser ugla da. Det jeg tenkte på, sender kanskje leger en elektronisk beskjed i tillegg til apoteket som de godkjenner når jeg kommer med arket til dem og bytter inn og kjøper dritten. Og hvis det da ikke ligger noen beskjed fra legen der om at h*n har skrevet ut resept til meg men jeg likevel har denne kopien som ingen ser er fake, hva skjer da? Eller fungerer det ikke sånn?

Noen erfaringer/forsøk?

Setter pris på alle innlegg, synsing, diskusjon og løsninger

Beklager hvis denne tråden skulle ligget under Rusmidler, jeg tenkte til og frem men fant ut at Underground ble mest riktig.
det blir sendt en elektronisk kopi til apoteket.
Til apoteket? Det kan jeg ikke tro, da legen på forhånd ikke vet hvilket apotek du kommer til å gå til. Det som jeg tror er mer plausibelt er et fellesregister legene registrerer resepter på, og apotekene henvender seg til for å sjekke om en resept er gyldig, og trekker fra antall uttak.
Sist endret av m0b; 24. februar 2010 kl. 02:44.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Til apoteket? Det kan jeg ikke tro, da legen på forhånd ikke vet hvilket apotek du kommer til å gå til. Det som jeg tror er mer plausibelt er et fellesregister legene registrerer resepter på, og apotekene henvender seg til for å sjekke om en resept er gyldig, og trekker fra antall uttak.
Vis hele sitatet...
Ja var det jeg tenkte selv at begge ender registrerer alt og at det er et baksystem som ikke kan lures. Ved mistanke om dette (meg) har faktisk legen min begynt å sende reseptene mine uansett hva det er på ned på apoteket via fax Stoler ikke på meg tror jeg... Lite trolig...
Min mor jobber på et apotek, og hun forteller ofte om at folk prøver å jukse med underskriften. Nå tar hun sikkert ikke alle som gjør det, men du greier å kjenne igjen underskriften til en lege når du ser den hver dag.

Just a heads up.
Sist endret av MikeHunt; 24. februar 2010 kl. 03:30.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Min mor jobber på et apotek, og hun forteller ofte om at folk prøver å jukse med underskriften. Nå tar hun sikkert ikke alle som gjør det, men du greier å kjenne igjen underskriften til en lege når du ser den hver dag.

Just a heads up.
Vis hele sitatet...
Noe å tenke på... Men faen jeg scannet og skrev ut en kopi av et brev signert av Herman Göring for en periode sida. Studerte og laget dokumentet så det ble helt likt, samme papirmateriale og vekt, støvla det i ukesvis og skrubbet litt. Ble kjempegod fake og underskriften kunne man ikke se forskjell på. Scannerern og skriveren jeg brukte var noe svære greier av l33t kvaltiet. Jeg tenker jeg greier den delen der apotekpersonellet ser at det er fake, men det er heller disse problemene med registrering etterpå som er the case tror jeg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har levert mengder med falske resepter.

Det finnes ikke noe sentralt register som der og da gjør at de kan sjekke om resepten er gylidg, men om de fatter mistanke kan de sjekke opp mot tidligere resepter. A og B preparater skal lagres i inntil ett år.

Problemet mitt, slik som hos de fleste, er at jeg ble for grådig, for kjelpphøy, og ble tatt til slutt, da en apoteker ville ringe til legen for å sjekke.. Og det var eneste måten å sjekke på.

På den måten fant de også at jeg hadde levert mistenkelig mange resepter, men kun de fra det aktuelle apoteket, og de valgte de å se bort fra.

Jeg tilsto alt, og får forhåpentligvis en mild dom...
Som forbigått sier, de har databaser og sjekker ofte opp mot leger. Det merker iallefall jeg.
Hadde planer om å forfalske resepter helt til jeg fant ut at hvis du blir tatt får du mest sannsynlig ikke utskrevet verken A- eller B-preparater før det virkelig er ille ute med deg.
Du kan komme unna med det, men da må du kjøre til et apotek langt borte fra der du bor. De aller fleste apotek sjekker ikke ekteheten på reseptene før på slutten av dagen (det tar ganske lang tid, og du kan ikke registrere resepter i ettertid). Prøv og rapporter.
Her i byen blir resepten scannet inn på en pc. Vil ikke tro at de har noen form for kontakt med legen på noen måte, med mindre de ringer ned og hører med h*n, men du har jo utfordringen med å skulle kopiere en unik strekkode da.
Strekkoden lager apoteket selv. Det apoteket registrerer, gjengis i strekkoden.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Null problem å kopiere en hvilken som helst resept. Bare pass på å benytte et nytt apotek hver gang. Her i Oslo området er det såpass mange forskj apotek at jeg benytter meg aldri av to apotek, av samme kjede. Dette skyldes nok mest unødvendig paranoia da jeg ikke er 100% sikker på hvordan datasystemene til hvert enkelts tilknyttet kjedeapotek fungerer. Hmmm, det er jo sånn ca passe helvette når apotekdama plutselig forteller deg at "denne resepten har du jo henta ut tidligere".

Anyways. Dette kommer til å endre seg. I Sverige f.eks, samt sammen med nesten alle andre vestlige land, har de et felles system som registrerer alle resepter. Så en kan jo påstå at det systemet vi har i Norge i dag, er krem for den som vil ha mer...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det eneste som kan skje er at de ringer legen og sjekker, bruk den falske først isåfall, og gå på 2 forskjellige apoteker. Sier dette siden jeg har gjort det noen ganger før selv, det med elektroniske kopier osv osv. er bare bullshit, pass deg bare om de tar med kvitteringen bak Gyllen regel for om de står igjen med den falske, å du ikke er der, er det for mye jobb for politiet i de fleste tilfeller til at de orker/har ressurser til å gjøre noe med det. Lykke til
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vel. Jeg kan fortelle at dette skar seg for min del til slutt.

Prøvde å hente et ut et b-prep og gjorde som 'takeahit' også anbefaler å gjøre *hehe*; viste først den kopierte resepten til apotekdama. Hun ser på den, kjenner på den, ser på baksiden - trolig for å sjekke trykket fra signaturen til legen. Hun forteller meg om å vente og går bak å ringer legen min. Kommer tilbake og forteller meg at jeg kan bare gå, men resepten beholder hun.
Ett halvt år senere når jeg er hos legen for å fornye reseptene mine er han han alt annet enn blid og konfronterer meg med hva jeg hadde forsøkt å gjøre. Jeg ble ikke politianmeldt men jeg mistenker jeg er nå på en overvåkningsliste. Han skrev mye i datasystemet (journalen min). Nye resepter fikk jeg, dog med færre tabletter. Jeg kan anse meg for heldig, jeg har tydeligvis en forståelsesfull fastlege.
sist jeg var hos legen min (14.januar) sendte han reseptene elektronisk og sa jeg kunne hente det ut på hvilket som helst apotek. Siden det er litt prisforskjell mellom apotekene hentet jeg ut halvparten på to apoteker, og de hadde ingen problemer med å finne ut hvordan det lå an.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Ja var det jeg tenkte selv at begge ender registrerer alt og at det er et baksystem som ikke kan lures. Ved mistanke om dette (meg) har faktisk legen min begynt å sende reseptene mine uansett hva det er på ned på apoteket via fax Stoler ikke på meg tror jeg... Lite trolig...
Vis hele sitatet...
jeg husker jeg så programmet "politiet"hvor de tok en fyr som hadde forfalsket resept og hentet ut noen flere steder før han ble avslørt..dette var i Drammen

så det gikk tydeligvis,en stund

Sitat av Celsior Vis innlegg
Vel. Jeg kan fortelle at dette skar seg for min del til slutt.
Ett halvt år senere når jeg er hos legen for å fornye reseptene mine er han han alt annet enn blid og konfronterer meg med hva jeg hadde forsøkt å gjøre. Jeg ble ikke politianmeldt men jeg mistenker jeg er nå på en overvåkningsliste. Han skrev mye i datasystemet (journalen min). Nye resepter fikk jeg, dog med færre tabletter. Jeg kan anse meg for heldig, jeg har tydeligvis en forståelsesfull fastlege.
Vis hele sitatet...
trur jeg hadde byttet lege om jeg visste at dama hadde ringt legen=)
men uansett så kan ikke legejournalen følge deg videre om du ikke ber om det...så neste burde være med blanke ark
▼ ... noen uker senere ... ▼
Enn nå da?
Fått en resept, som jeg har kopiert opp før jeg leverte en av kopiene på apoteket. Den ble godkjent på stedet, og jeg fikk Imovanen min.

Dette apoteket stenger ca 18, da tenkte jeg å oppsøke et annet apotek som er i et kjøpesenter, som er åpent til 20 og prøver der. Dersom de sier jeg har hentet ut resepten fra før, sier jeg bare at jo, det stemmer jo det, men de var tomme for 30 pakninger eller noe sånt
hold oss oppdatert
Hehe, noen som har vært spente?

Her er hele historien:
Jeg gikk til legen og sa jeg har depresjoner og ikke får sove i samme slengen. Fikk da Cipralex, antidepressiva. Han sa at jeg gjerne sover bedre med dem. Gikk da på de i en-to uker før jeg møtte opp på legekontoret og nærmest tryglet om å få fem minutter med legen fordi jeg har søvnproblemer og ville sove den natta for å rekke et fly dagen etter (troll så klart!)

Da ordnet resepsjonsdama med resept på Imovane til meg. Hun gikk altså inn til legen mens han hadde pasient, og forklarte problemet mitt. Han skrev da ut 10x 5mg imovane til meg. De koste jeg meg med i en uke før jeg skulle tilbake til legen for oppfølging ang antidepressivaen. Da sa jeg at jeg ikke merket noen forskjell på søvneffekten. Da sa han "Vi er ikke så glade i å skrive ut resept på legemidler som er avhengighetsskapende, er det ok?" jeg sa det var greit. VÆR OBS PÅ AT JEG HELE VEIEN HAR SPILT DUM OG " IKKE VET HVA FORSKJELLIGE TING ER!" da sa jeg "Jo, det er jo greit, men da får jo jeg ikke sove?" da fikk jeg Vallergan som jeg skulle prøve. Null ruseffekt på dem gitt.

Sov jo godt på dem, med en sinnsyk hangover, selv om jeg ikke trengte dem

Så bestilte jeg en ny time. Fikk time igår. Da sa jeg at jeg ikke tror Vallergan er noe for meg, da det bare gjør meg slapp og utslått hele dagen etterpå, og at jeg da sover på dagstid, og dermed må ta vallergan igjen om natta for å sove. Spurte også om jeg kunne få lov til å fortsette med de jeg fikk av han sist, da de fungerte perfekt, samt at jeg var opplagt dagen etterpå.

Da svarte han kjapt "Helt greit, vi prøver med Imovane (jeg avbrøt og sa, det het Imovane ja.) som du fikk av meg sist. Du må ta dem annenhver dag!" så fikk jeg resept på 30 imovane.

Reseptene jeg får av denne legen er enkle:

Logo til legekontoret øverst
Mitt navn, fødselsnr
Beskrivelse av bruken

Hvilket medikament, antall
Beskrivelse

Navnet på legen
HPR-nummeret til legen
Signatur som går oppå navnet og HPR nummeret.

Jeg sørget med en gang for å få skannet resepten. Gikk da til apoteket jeg vanligvis går til med kopien av resepten, og de nærmest kastet imovanen på meg, bare at de ville jeg skulle svare på en spørreundersøkelse.
Jeg stilte også noen spørsmål underveis:
- Kan jeg kjøre bil?
- Når kan jeg det da?
- Åja, det er en rød trekant her ja.

De tastet inn HPR nummeret til legen, skrev inn mitt navn og medikament, sikkert for å loggføre mellom andre apotek i samme kjede.

Dagen etter, altså idag, gikk jeg til et annet apotek i en annen bydel med den ekte resepten for sikkerhets skyld.
Gjorde akkurat det samme som med det lokale apoteket, ga resepten og stilte samme spørsmål. De gjorde akkurat det samme som det andre apoteket (som ikke er i samme kjede), tastet HPR, mitt navn osv.

Vips, enda en pakke Imovane kastet etter meg!

Nå sitter jeg i bilen med et STORT glis mens jeg skriver dette på galaxy taben

Legger til: Står så klart utskriftsdato på resepten og
Får vel gi deg creds for innsatsviljen, KRS93, men tror ikke dette er noe du burde drive på med i lengden selv om det virker knirkefritt akkurat for øyeblikket.
Du er helt sikkert ikke den eneste som har utnyttet dette smutthullet og derfor mener jeg det er nærliggende å tro at Staten har tettet det igjen til det minimale ved at reseptene føres opp i et register som knyttes opp mot hver enkelt lege, som i sin tur også må dokumentere sine utskrifter av resepter for et eller annet sentralt organ.
Ved store avvik vil nok saken følges opp.

Dette er ikke noe jeg har kilder på, men jeg mener det virker som et logisk tiltak mot tull og fanteri med reseptene.
Sist endret av Knask; 28. februar 2012 kl. 17:11.
Sitat av Knask Vis innlegg
Får vel gi deg creds for innsatsviljen, KRS93, men tror ikke dette er noe du burde drive på med i lengden selv om det virker knirkefritt akkurat for øyeblikket.
Du er helt sikkert ikke den eneste som har utnyttet dette smutthullet og derfor mener jeg det er nærliggende å tro at Staten har tettet det igjen til det minimale ved at reseptene føres opp i et register som knyttes opp mot hver enkelt lege, som i sin tur også må dokumentere sine utskrifter av resepter for et eller annet sentralt organ.
Ved store avvik vil nok saken følges opp.

Dette er ikke noe jeg har kilder på, men jeg mener det virker som et logisk tiltak mot tull og fanteri med reseptene.
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte det samme selv. Kanskje legen til og med ser hva jeg har hentet ut?
Vi får se hva tiden bringer, men nå skal jeg kose meg med Imovane
Pappa er lege og når jeg var med han på apoteket en gang måtte han vise legebeviset sitt, de sjekket navnet på pcen. Alle resepter må registreres opp mot Reseptregisteret.

Sitater fra Wikipedia:

Alle resepter blir registrert i Reseptregisteret, et sentralt helseregister som er opprettet med hjemmel i Helseregisterloven. På oppdrag fra Helsedepartementet har Folkehelseinstituttet fått ansvaret for etableringen av det reseptbaserte legemiddelregisteret.
Vis hele sitatet...
Altså vil Helsedepartementet og trolig legen din ha kontakt med hverandre. Hvis man f.eks. Henter du ut 2-3 pakker A,B eller C-Preparater vil det oppkomme aggregerte tall og statistikk over reseptene du henter. Henter du ut for mange over tid vil dette registreres og myndighetene vil bli varslet.

''Myndighetene skal bruke statistikker fra Reseptregisteret til overordnet tilsyn, styring og planlegging. Medisinbruken må følges opp på en systematisk måte av hensyn til pasientsikkerhet og folkehelse''.

Noen medisiner må legen søke spesielt om å skrive ut, dette kalles godkjenningsfritak. Dette er medisiner som ikke har markedsføringstillatelse i Norge, men som det likevel er ønskelig at pasienten skal bruke. Legen må da skrive en søknad som sendes til det lokale apoteket som skal levere ut medisinene. Apoteket sender da søknaden videre til Statens Legemiddelverk for behandling.
Vis hele sitatet...
Reseptregisteret inneholder opplysninger fra alle apotek om utlevering av legemidler til pasienter, leger og institusjoner. Fra pasientresepter samles følgende opplysninger inn:

Pasientens fødselsnummer (11 siffer) (i registeret registreres bare et løpenummer og pasientens alder, kjønn, bostedskommune)

Legens, tannlegens, veterinærens identifikasjonsnummer (i registeret registreres bare et løpenummer og alder, kjønn, bostedskommune)

Hvilket legemiddel og hvor mye som er utlevert, pris og eventuell refusjon (for eksempel blå resept)

Hvilket apotek som har levert legemiddelet
Vis hele sitatet...
Det funker kanskje et par ganger, men etterhvert vil det komme frem et mistenkelig mønster. Legemiddelverket eller en annen instans vil mest sannsynlig ta en telefon til legen din, og da blir du svartelistet. I tillegg begynner flere og flere klinikker å innføre e-reseptordninger, så det vil med tiden bli mye vanskeligere å forfalske resepter.

http://www.helsedirektoratet.no/it-h...Bokmal_web.pdf
http://no.wikipedia.org/wiki/Reseptregisteret
http://www.lommelegen.no/artikkel/b-og-c-preparater
Fengsel 14 dage 5000 i bot,Dokument forfalsknin, ikke hver de bli masse tull, har erfar de,,,,
Leste i lokal-avisen idag at apoteket her jeg bor skulle begynne og ta i bruk elektronisk resept,så nyt det mens du kan
Sitat av Bemu Vis innlegg
Leste i lokal-avisen idag at apoteket her jeg bor skulle begynne og ta i bruk elektronisk resept,så nyt det mens du kan
Vis hele sitatet...

Samme her, første dag i morra.
Reseptforfalskning/kopi hadde jeg aldri turt å gjøre.
Har veldig stor respekt for fastlegen min og hun har hjulpet meg enormt de siste 4 årene, så jeg hadde ikke hatt hjerte til å gjøre noe slikt.
Reseptregisteret (det som eksisterer i dag) kan ikke brukes til å spore deg. Alle blir registrert med et fiktivt personnummer. Det er teoretisk mulig å spore det tilbake, men er kun èn person som sitter på nøkkelen elns.

Det med å "føre kontroll" er vel mer ment som at myndighetene skal se hvor mye som brukes av forskjellige preparater på område/landsbasis, ikke å overvåke den enkelte.


Til topic:

Har drevet litt med dette før. Det jeg gjorde var å få en ekte resept, tok så å scannet inn med hvitt papir over teksten, og skrev ut egne "blanketter". Ved hjelp av word og justering på millimeteren klarte jeg å lage en mal for resepter. Så var det bare å fylle inn preparat osv. som vanlig, skrive ut og signere. Legen jeg brukte hadde/har en totalt banal signatur, så var ikkeno problem å fake.

Ble dessverre tatt da jeg prøvde å hente ut en ekstra pakke benzo (økte også pakkestørrelsen) i møkk pillefjern tilstand. Hadde også klart å skrive ID-nummeret feil (et ekstra siffer elns), hvorfor jeg endra på malen i første omgang skjønner jeg ikke, igjen, i pillefjern tilstand. Farmasøyten kommenterte dette med noe sånt som "det er noe rart med denne resepten", hvorpå jeg svarte ca. "ja, jeg vet ikke helt hva som skjer jeg". Fikk faktisk ut pakka, men fikk telefon noen måneder senere: "fikk du resept på xxx utskrevet dd.mm?" "eeeh...".

Med en anna lege funka det å kopiere opp en ekte resept et par ganger, og bare gå over med kulepenn på signaturen, så arket fikk "bulkene". Merk at ingen av disse brukte stempel.

Det er nok stort sett sånn magefølelseting folk blir tatt for, eller at man blir for grådig. Selvsagt lettere å ikke bli mistenkt om man i utgangspunktet er "kjent" for å bruke mye slikt. Vet ikke om jeg vil anbefale det egentlig, er nesten bedre, og tryggere, å legeshoppe, det er teknisk sett ikke ulovlig hvertfall. Men skal noen gjøre det, gjør det fort, før dette faens eResept-dritet kommer.
Innen juni vil de fleste fylkene ha innført e-resept, mens alle fylker vil ha innført dette i løpet av 2013.
http://www.helsedirektoratet.no/it-h...r/default.aspx
Sitat av Mathsterk Vis innlegg
det blir sendt en elektronisk kopi til apoteket.
Vis hele sitatet...
bullshit, ble selv tatt i en forfaslknings sak da vi tok ut dette i stor skala å reiste rundt på lands basis å tok ut valium å xanor.

men vi hadde nytt lege stempel til hver resept og signatur og en lege som var "med på det her" , men han visste ikke hvor mange vi egentlig trykte opp.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg gjorde dette for ett år siden og har ikke hørt noe fra sheriffen i ettertid.. Jeg brukte bare en veldig god scanner og printer og leverte dem på flere apotek, forsøkte ikke gjøre om noe på teksten.
Nå blir jo dette registrert i registere men personvernregler forhindrer vel at vi kan overvåkes på hva vi tar ut. Her er det legene som følges opp i dette registeret på hvor mye de skriver ut. Foruten det så brukes det vel mest til forskning.

Det jeg lurer på er om apotekene i samme kjede har noe felles system der de ser du allerede har hentet den ut på et annet apotek? Noen som vet noe om dette?
Noen som kan hjelpe meg med teksten som står på en respet?

Rivotril, Xanor eller Stesolid f.eks. Foruten legens navn og kode
Jeg lurer på det samme..hvordan ser en resept på rivotril ut feks?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har lyst til å prøve dette selv, men vil ikke bruke mitt eget navn. Kan jeg da bare skaffe meg en resept på f.eks valium, enten med mitt navn eller noen andres, for å så forandre navnet og personnummer på resepten, til det som står på den evt. falske ID'en min?
Sitat av ialvik Vis innlegg
Noen som kan hjelpe meg med teksten som står på en respet?

Rivotril, Xanor eller Stesolid f.eks. Foruten legens navn og kode
Vis hele sitatet...
Stesolid

STESOLID 5 mg Tablett
No: 1 pk. à 25 (Kan også endres til 50 eller 100)
DSSN: MOT ANGST. 1tbl ved behov inntil 3 ganger pr. dag. Ingen bilkjøring etter inntak.

Slik jeg pleier å gjøre det ihvertfall

Sitat av Wonderland Vis innlegg
Jeg lurer på det samme..hvordan ser en resept på rivotril ut feks?
Vis hele sitatet...
RIVOTRIL 2 mg Tablett
No: 1 pk. à 100
DSSN: EPILEPSIMEDISIN. 1tbl morgen, midt på dagen, ettermiddag og kveld.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Har lyst til å prøve dette selv, men vil ikke bruke mitt eget navn. Kan jeg da bare skaffe meg en resept på f.eks valium, enten med mitt navn eller noen andres, for å så forandre navnet og personnummer på resepten, til det som står på den evt. falske ID'en min?
Vis hele sitatet...
Javisst, går fint det, så lenge fødselsnummeret faktisk eksistrerer. Har ikke selv prøvd å levere en resept med fiktivt fødselsnummer, men jeg lagde en resept til en kompis en gang med et fiktivt fødselsnummer, han ble bedt om leg da han leverte resepten, så er ikke helt sikker der.

Åja, selvfølgelig:

Hvordan jeg finner ut hva som står på en resept?
felleskatalogen.no
Sist endret av vidarlo; 6. mai 2012 kl. 15:56.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Slik jeg pleier å gjøre det ihvertfall
Vis hele sitatet...
Ble ikke du tatt da...?
Sitat av luni Vis innlegg
Ble ikke du tatt da...?
Vis hele sitatet...
Jo, fordi jeg hadde gjort en tabbe og skrevet 500 pinex forte istedetfor 50. En pakning på 500 pinex finnes jo ikke

I tillegg til dette brøt jeg ut på apoteket "DET STÅR 500 DER, MEN DET SKAL VÆRE 50."

Hvordan kunne liksom jeg vite det?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har funnet en gammel resept jeg kan bruke viss jeg redigerer og endrer litt på den, men er det godt nok å bare ha resepten på papir?

Ser denne grei ut? ser bedre ut når jeg har printet den ut og fått underskriften på. Sensurerte navnene nå når jeg la den ut her, men ser helt annerledes ut i virkligheten

[CENTER]
Lege

Navnet på legen

Adressen
Resten av adressen
Tlf: telefon nr

____________________________________________________[/CENTER]

[CENTER] fødselsnr mitt
Navnet mitt
Adressen min
Resten av adressen


#
RIVOTRIL 2 mg Tablett
No: 1 pk. à 100
DSSN: EPILEPSIMEDISIN. 1tbl morgen, midt på dagen,
ettermiddag og kveld.



Dato ID-NR *******
Navnet på legen
Lege[/CENTER]
Ser jo litt smått ut men. Pleier jo ofte å være med en logo fra den norske legeforening og gjerne et stempel fra legekontoret.
Jeg prøvte å gjøre den mest mulig lik på den gamle resepten, de ble faktisk helt like når jeg printet den ut.
På den andre resepten er det ikke noe stempel..

klarte ikke å få ut rivotrilene.. alt gikk bra frem til hun skulle ta kontrollen etter hun hadde funnet det frem. Hun sa at siden det er den medisinen det er så måtte hun ringe til legen og få det bekreftet eller noe sånt.
Men venter på en annen medisin som jeg skal hente ut i morgen. Gikk på et annet apotek selvfølgelig, men det var ingen som hadde akkurat den inne så de måtte bestille den.