Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 37013
Heisann lurer på om det er flere en meg som lurer på hva som skjedde med "Fossern" i siste episode av Berserk?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Heisann lurer på om det er flere en meg som lurer på hva som skjedde med "Fossern" i siste episode av Berserk?
Vis hele sitatet...

Lurte på det samme.
Fant den her: http://www.dagbladet.no/2012/01/19/k...obil/19841339/

Han vet det visst ikke selv.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Desto flere episoder jeg ser fra denne serien føler jeg mer og mer at de som var i Berserk før forliset var rimelig fulle
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Desto flere episoder jeg ser fra denne serien føler jeg mer og mer at de som var i Berserk før forliset var rimelig fulle
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke nødvendigvis være full for at det kan gå veldig galt i antarktis, lille gutt
Sitat av Fleinaren Vis innlegg
Man trenger ikke nødvendigvis være full for at det kan gå veldig galt i antarktis, lille gutt
Vis hele sitatet...
Det gjør det derimot lettere å ta dårligere beslutninger...
(Synes du kan spare deg personangrep)
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
- Det smalt, men jeg husker ikke så mye, for jeg lå i koma i åtte-ni dager, og ble vel ikke funnet av Jarle (kaptein Andhøy, red.anm.) før etter fire dager på sykehus. Det ble en del brudd. Jeg tror det var rundt 250-300 sting, operasjoner og metalldeler i beinet, sier Foss.

Da hadde Andhøy gått fra sykehus til sykehus i flere dager i håp om å finne ham. Foss vet fortsatt ikke hva som faktisk skjedde.
Gutta krutt med stor K det der.

Har jo vært et stort fylleseilas fra start til slutt så langt. Russisk vodka og damer. De skjenket jo til og med de fra Tangerudbakken. Supern og Fossen har fått meg til å le en del ganger så langt. Gleder meg til de neste episodene.
Helt konge serie. Anbefaler alle å sjekke ut de tidligere seilasene også.

Fosser'n sier jo at han ikke vet hva som skjedde selv en gang, så vi får nok ikke svar på det.
Det jeg lurer på er jo at han ene sa at dem hørte trommer så stakk fossern i jungelen ?
Kan jeg finne denne serien noe sted på nettet? Fant ikke noe relevant i NRK-NettTV
Sitat av Kalars Vis innlegg
Kan jeg finne denne serien noe sted på nettet? Fant ikke noe relevant i NRK-NettTV
Vis hele sitatet...
Heldig du, kom borti Kp.

Her har du link http://webtv.tvnorge.no/main.aspx?level=berserk

39,- for en uke. 79,- for en måned.



Gammel Berserk som har gått på Nrk http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/855/

Berserk Veien Til Vallhall (Alex Rosen er med) ligger ute som torrent. Finner dere ikke noe, så send en Pm.
Sist endret av stagg; 11. februar 2012 kl. 04:38.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Fleinaren Vis innlegg
Man trenger ikke nødvendigvis være full for at det kan gå veldig galt i antarktis, lille gutt
Vis hele sitatet...
Så fantastisk dårlig av deg å prøve å bruke hersketeknikker på meg.


Det jeg mener er at vi ser hvordan de to har oppført seg tidligere på turen. De har drukket mye, gått seg vill o.l. Når de da skal ligge i en sikker havn så stiller jeg meg kritisk til at de var edru.
Har litt innsikt i de folka, og det er utvilsomt ikke umulig at de var ganske full. Dette påvirker jo dømmekraften så til de grader, men jeg sier ikke at det er det som fikk det til å gå galt...
har liten tro på at de var fulle da ulykke skjedde. vante seilere i hardt vær drikker ikke.
"We want to go on Japan!"

Var virkelig de russerne helt random folk som ville være med? Eller var det litt planlagt?
De var jo i den russiske byen i tre uker eller noe, så de hadde vel nok av tid til å planlegge der.
Er det mulig å laste ned/se reprise av disse episodene? Gikk glipp av torsdagens episode.. :/
Har ikke Visa, så får ikke betalt for å se episodene på tvnorge.no..
Sist endret av Soppinfeksjon; 11. februar 2012 kl. 16:46.
Sitat av shonny Vis innlegg
"We want to go on Japan!"

Var virkelig de russerne helt random folk som ville være med? Eller var det litt planlagt?
Vis hele sitatet...
Lurt litt på det samme. Kameravinklene avslører at mye er planlagt til en viss grad, men kan være snakk om at det bare ble planlagt en time før - for så å gjøre bra TV av det.

Anyway, man hører han ene russer'n (Sergej) stå bak kamera å filme tidligere i episoden. Altså, før de "møttes" for å spørre om de ville være med.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
har liten tro på at de var fulle da ulykke skjedde. vante seilere i hardt vær drikker ikke.
Vis hele sitatet...
De la ankret jo opp et trygt sted før stormen. Andhøy sin teori er at dem ble jaget til sjøs av Newzealandsk kystpatrulje og dermed skapte denne forferdelige tragedien.
Sitat av Fleinaren Vis innlegg
Man trenger ikke nødvendigvis være full for at det kan gå veldig galt i antarktis, lille gutt
Vis hele sitatet...
Har du aldri vært full før?
Sitat av lol1337 Vis innlegg
Har du aldri vært full før?
Vis hele sitatet...
Jeg tror heller ikke han har vært i antarktis før.
Sitat av Kalars Vis innlegg
Kan jeg finne denne serien noe sted på nettet? Fant ikke noe relevant i NRK-NettTV
Vis hele sitatet...
Har funnet torrents av de andre seilasene, men ikke denne siste.

Denne episoden det diskuteres går i reprise på søndag ca midnatt, hvis jeg husker rett.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
har liten tro på at de var fulle da ulykke skjedde. vante seilere i hardt vær drikker ikke.
Vis hele sitatet...
Påstår du at "fossern" og Robert var erfarne sjømenn? Det kan jeg avkrefte på det sterkeste. Jarle derimot, var den erfarne sjømannen av de.
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Det gjør det derimot lettere å ta dårligere beslutninger...
(Synes du kan spare deg personangrep)
Vis hele sitatet...
Det kalles hersketeknikk, og av de fem grunnleggende hersketeknikkene går denne under "Latterliggjøring" ved å sammenligne vedkommende med et lite barn. Ganske gjennomskuelig.

Utrolig spennende serie, forøvrig. Men veldig trist at Berserk gikk ned og at noen omkom på denne Antarktisferden. De visste vel forøvrig hva de gikk til. Lurer på hvordan det står til med Jarle Andhøy og Samuel Massie nå.
Da er det 2 minutter til neste episode. Så vil du vite hva som har skjedd, slå på Tv-Norge.
Synes det var rart at Jarle etterlot de mye mindre erfarne på egenhånd før forliset jeg, bortsett fra det synes jeg Jarle virker som en kjempebra fyr, folka han tar med burde derimot kanskje vært mer disiplenerte og erfarne.
Fossern har vært ut for noe voldsomt, synd han ikke husket hva som hadde skjedd. Et svart hull var alt han kom fram til.

Blir bare mer og mer merkelig serien, kommer en person løpende ut fra jungelen i vill panikk mens han skriker det er kannibaler her. Får man bare vente en uke til før man får svar.
Haha, det som hendte på slutten av episoden så latterlig fake og iscenesatt ut imo. Det kan da ikke være ekte?
Sitat av Shepard Vis innlegg
Haha, det som hendte på slutten av episoden så latterlig fake og iscenesatt ut imo. Det kan da ikke være ekte?
Vis hele sitatet...
Tenkte samme tanken selv da jeg så det, men samtidig med alt det merkelige som har skjedd så langt på seilasen så vet man aldri.

Kanskje de fant det for godt ta de skulle lage en kortfilm om kannibalisme?
Sitat av Shepard Vis innlegg
Haha, det som hendte på slutten av episoden så latterlig fake og iscenesatt ut imo. Det kan da ikke være ekte?
Vis hele sitatet...
Indeed. Det er uten tvil mye manus for å gjøre bra TV her. Dog så skjer det såpass mye sykt at det er vanskelig å skille ut hva som er ekte og ikke.

Bra å se Fosser'n i live, men sitter jo igjen med like mye spørsmål.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Utrolig spennende å følge med på! Gleder meg til å følge med fremover
kan ikke si jeg ble noe serlig mere klokk av denne episoden ingen som vet noe mere om disse trommene noen som har noen teorier på hva som kan ha skjed
Noen andre som har tenkt tanken på at det kanskje var en stamme eller noe som gjorde et eller annet. med tanke på at det var i jungelen og de hørte trommer..
Sitat av LarsHalal Vis innlegg
Noen andre som har tenkt tanken på at det kanskje var en stamme eller noe som gjorde et eller annet. med tanke på at det var i jungelen og de hørte trommer..
Vis hele sitatet...
har vert inne på tanken der ja
Lurer også på hva det var som skjedde med "Fossern" før han havnet på sykehus...

Episode 4 ble jo klippet slik at det virket som han "gikk inn i jungelen etter lyden av bongotrommer", men det er neppe hva som virkelig hendte iom at de fant ham på et sykehus flere dager senere.

Sannsynligvis var de på fylla og Fossern rotet seg bort og ble angrepet.

Dette blir bare spekulasjoner, men likevel, synes det er rart at vi ikke får svar på spørsmål som:
1. Hva er det siste han husker før blackouten?
2. Er han tilbake til seg selv idag? (Han var unektelig ute og seila under/etter hjemturen)

Har gjort litt research selv, uten hell.

Angående slutten av denne episoden (5) er dette garantert iscenesatt for at vi skal hige etter neste episode - akkurat på samme måte som slutten av forrige episode - hvor ting klippes ut av sammenheng...

Håper noen kan komme med belysende svar
Sist endret av Spenna; 17. februar 2012 kl. 00:27.
Er berserk egentlig alene hele tiden? De viser jo at båten blir filmet fra lang avstand midt ute på havet og ved isen.
syntes selv det er meget rart ikke det ble snakket noe mere om hva som skjedde i dagens episode mener hvorfer fikk vi ikke se mere av filminga når dem lete etter fossen, eller hvorfer snaket ikke rober mere om hva som skjedde?
hvorfer blir det ikke fortalt hvordan han havnet på sykehuset hvem som fant han og hvor han ble funnet?
burde jo ikke vere så vanskelig å finne ut hvem som leverte han inn til sykehuset og om han ble funet i jungelen eller dumpet langs en vei
hvorfer ble det ikke filmet når fossen gikk inn for å sjekke disse trommene hvorfer ble robert igjen å hadde robert hvert så bekymert hadde han ikke sovnet ikke faen om jeg hadde sovnet om kompisen min forsvant inn i jungelen etter bongotrommer å ikke komtilbake hadde vell enten blit med inn eller hvertfall sittet liverd i båten med åra på armen i vente på kanibaler eller andre udyr som kom for å ta meg ikke tat meg en liten lur for faen
Sitat av weed911 Vis innlegg
Er berserk egentlig alene hele tiden? De viser jo at båten blir filmet fra lang avstand midt ute på havet og ved isen.
Vis hele sitatet...
har selv reagert på dette åsså når fossen å robert padla nedover alene for å tenke ble dem filmet bakfra båten
Sist endret av dildo-jonny; 17. februar 2012 kl. 00:39.
Han villmannen som kommer løpende ut av jungelen er vel han andre som omkom..
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Han villmannen som kommer løpende ut av jungelen er vel han andre som omkom..
Vis hele sitatet...
det aner jeg ikke synte nesten det så ut som noe som var klippet ut av en film jeg akkurat når han kom løpende ut å skrek kanibaler
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
det aner jeg ikke synte nesten det så ut som noe som var klippet ut av en film jeg akkurat når han kom løpende ut å skrek kanibaler
Vis hele sitatet...

Hehe, ja så det der. Tipper at han skal flippe med Jarle og dem.
Tror det er han Leonard Banks som fortsatt er savnet etter berserk-forliset
Han som løp i jungelen lignet på han som var med i 05 ellerno. Han fra bergen som er mekaniker. Bare gjetter Latterlig fet serie. GO JARLE å gå berserk!
Sitat av Spenna Vis innlegg
1. Hva er det siste han husker før blackouten?
2. Er han tilbake til seg selv idag? (Han var unektelig ute og seila under/etter hjemturen)
Vis hele sitatet...
1. Han sier i media at han ikke husker noen ting. (Gjetter fylla og/eller eventuelt bakholdsangrep til hode).
2. Han er tilbake som normalt med et par barske arr i annsiktet. Skrått over øyet. Du finner han på VGTV angående berserk saken. Bare søk på berserk.
Med det "siste han husker" mener jeg at det må da være noe han husker før det skjedde..
Sitat av Spenna Vis innlegg
Med det "siste han husker" mener jeg at det må da være noe han husker før det skjedde..
Vis hele sitatet...
Han vet nok mer enn han sier ja, men det er vel for hans eget beste. Tipper han var på fylla. Virka ikke som landsbyen var langt unna. Det var jo dårlig stemning mellom han og Robert så er vel derfor han dro alene.
men hvorfer skal han holde kjeft om dette da? hva ganger det han?
Han så jo rimelig skada ut, et mirakel at han er i livet.
Det jeg tror er at robert slå han i bakhode med åra, og derfor han ikke husker hva som skjedde
(ja, vet høres skrudd ut) men jo mer jeg så på han jo mer så det ut som han var badguy
Sitat av Srbija Vis innlegg
Han så jo rimelig skada ut, et mirakel at han er i livet.
Det jeg tror er at robert slå han i bakhode med åra, og derfor han ikke husker hva som skjedde
(ja, vet høres skrudd ut) men jo mer jeg så på han jo mer så det ut som han var badguy
Vis hele sitatet...
det syntes jeg hørtes helt absurd ut å er man sammen på et skip så lenge så blir man close å man slårhverander ikke i hode med årere så man blir så skada
at man krangler å sloss ja men ikke går så langt bare se på mannen jo
reach for the sun
zzz, slutten er iscenesatt ja. akkuratt som når tom gisle belika er en viking i berserk gjennom nordvestpassasjen. det er for å lage bra tv. og ja de er aleine, de sender ut en mann i båt eller slipper av en mann på nærmeste land for og så filme båten. når de ikke filmer selv så får de noen random folk til og filme. berserk er den beste norske serien gjennom tidene. Og se hvordan media og norske "poleksperter" behandler jarle & co er helt sykt. Amundsen og co hadde snudd seg i graven hadde de visst hvordan de blir behandlet. "ekspertene" som åpner munnen sin har ikke vært der nede en gang. De som faktiskt har vært der har komt i et stoooort cruiseskip. Jarle Andhøy > all
Off topic:
supern er sjef!