Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1406
Ser for meg å flytte til Tyskland til våren. kun av private årsaker, trives bedre der, ikke jobb eller studie eller noe slikt.

Venter dog på en dom! regner med at det blir ca 1-2mnd ubetinget fengsel, og lurer på hvordan dette kan/vil utarte seg med tanke på flyttingen.

ett spørsmål blir vel, hvis jeg flytter, også blir jeg kalt inn til rettsak etc, må jeg sone dommen i Tyskland i stedenfor Norge??? eller må jeg reise tilbake til Norge for å sone, også kan jeg dra tilbake til Tyskland etter det. (har ingen planer om å prøve å ungå å sitte inn (i Norge..))

Hva skjer om jeg flytter etter jeg har sonet, kan det være "Tyskland" ikke vil ta meg i mot (økonomisk lovbrudd).
Tror ikke eventuelt rulleblad er noe hinder for å flytte til Tyskland. Derimot tror jeg at man må kunne oppvise et eller annet papir med formålet for flytt til Tyskland- f eks arbeid/studier/annet . Er litt vanskeligere å "NAVE" i Tyskland enn i Norge.
Tipper det er best å sone straffen før eventuell flytt-å bli pågrepet av tysk politi og så sendt hjem for soning må vel være en dårlig start i et nytt land.
Ring Kriminalomsorgen og hlr om du kan søke om soning med fotlenke, tviler på de vil la deg sone i utlandet, men kan være du er heldig.. Kommer sikkert mye an på hva du er dømt for.