Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2501
Hei alle app-utviklere!

Jeg søker én utvikler til en enkel app som skal imøtekomme et behov en spesifikk bransje har hatt i en årrekke. Foreløpige markedsanalyser viser at en slik app ikke eksisterer på nåværende tidspunkt og potensialet er enormt bare i Norge. Vi har allerede en rekke kunder som ønsker å teste ut vår betaversjon. Utvikleren som søkes må ha omfattende kunnskap og interesse for fagområdet da appen vil bli utvidet med flere moduler.

Engasjementet vil bli belønnet i form av aksjer og styreplass i selskapet som er under etablering. Dette er nok en mindre lønnsom løsning for vår del, men den tekniske ekspertisen til utvikleren er svært viktig for videre satsning. Hvis en aksjeandel og/eller styreplass ikke er av interesse, kan «vanlig» honorar betales for oppdraget, men vi ønsker i all hovedsak en deltagende utvikler.

Om dette er av interesse, vennligst ta kontakt for nærmere avtale.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Melkisedek Vis innlegg
Engasjementet vil bli belønnet i form av aksjer og styreplass i selskapet som er under etablering.
Vis hele sitatet...
Dette er svært lite attraktivt slik du presenterer dette. Sleng heller ut noe som kan friste! Hvorfor ikke bruke penger på utvikling av produktet deres, har dere ikke tro på det?

Hva kan du tilby meg av jobb og lønn som jeg ikke finner på finn.no i løpet av to og et halvt minutt eller hvilken som helst vilkårlig freelance nettside for kodere?
Sist endret av m0b; 18. juli 2018 kl. 22:19.
Sitat av m0b Vis innlegg
Dette er svært lite attraktivt slik du presenterer dette. Sleng heller ut noe som kan friste! Hvorfor ikke bruke penger på utvikling av produktet deres, har dere ikke tro på det?

Hva kan du tilby meg av jobb og lønn som jeg ikke finner på finn.no i løpet av to og et halvt minutt eller hvilken som helst vilkårlig freelance nettside for kodere?
Vis hele sitatet...
Sitat av Melkisedek Vis innlegg
Hvis en aksjeandel og/eller styreplass ikke er av interesse, kan «vanlig» honorar betales for oppdraget, men vi ønsker i all hovedsak en deltagende utvikler.
Vis hele sitatet...
Å kun sitere den delen der Melkisedek sa at det ville bli betalt i aksjer/styreplass uten delen der han sa det var mulig å betale i andre former er vel å tal ting litt ut av kontekst.
Sist endret av anon7618; 18. juli 2018 kl. 22:25.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av anon7618 Vis innlegg
m0b
Vis hele sitatet...
Litt kjapp ute der kanskje. My bad.
Trådstarter
3 0
Innlegget var i all hovedsak lagt ut for å finne ut om dette kunne være av interesse for noen. Aksjer/styreplass er ment som motivasjon til videre engasjement og aktiv deltagelse i prosjektet og bedriften.

Vi har naturligvis stor tro på produktet, men mangler kunnskap rundt utvikling (trodde dette kunne være riktig fora hvor slikt ble luftet?!?).

At du m0b, som i tillegg er admin, velger å rakke ned på et reelt tilbud viser kanskje hvorfor du leter på finn.no etter jobber...
Sitat av Melkisedek Vis innlegg

At du m0b, som i tillegg er admin, velger å rakke ned på et reelt tilbud viser kanskje hvorfor du leter på finn.no etter jobber...
Vis hele sitatet...
Eller kanskje viser litt om deg som leter etter utviklere her istedet for å annonsere på Finn eller andre gjengs steder..
Sitat av Melkisedek Vis innlegg
At du m0b, som i tillegg er admin, velger å rakke ned på et reelt tilbud viser kanskje hvorfor du leter på finn.no etter jobber...
Vis hele sitatet...
Siden internett flommer over av idea-guys som ikke har noe som helst peiling på programvareutvikling er det ikke rart folk er sarkastiske.

Alle har sett luftslottene før og det er jævlig sjelden det faktisk er noe substans i lovnadene
Sist endret av liasis; 18. juli 2018 kl. 23:21.
Trådstarter
3 0
Sitat av bjeff2 Vis innlegg
Eller kanskje viser litt om deg som leter etter utviklere her istedet for å annonsere på Finn eller andre gjengs steder..
Vis hele sitatet...
Trodde som sagt dette kunne være riktig fora til å finne denne type ekspertise. Tok tydeligvis feil ja!

Sitat av liasis Vis innlegg
Siden internett flommer over av idea-guys som ikke har noe som helst peiling på programvareutvikling er det ikke rart folk er sarkastiske.

Alle har sett luftslottene før og det er jævlig sjelden det faktisk er noe substans i lovnadene
Vis hele sitatet...
At folk er skeptiske er greit, sarkasme er unødvendig!
Luftslott? Tilbyr kroner og øre om eierinteresser ikke er interessant... Burde være substans nok i det.
Sist endret av Melkisedek; 18. juli 2018 kl. 23:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Melkisedek Vis innlegg
Innlegget var i all hovedsak lagt ut for å finne ut om dette kunne være av interesse for noen. Aksjer/styreplass er ment som motivasjon til videre engasjement og aktiv deltagelse i prosjektet og bedriften.

Vi har naturligvis stor tro på produktet, men mangler kunnskap rundt utvikling (trodde dette kunne være riktig fora hvor slikt ble luftet?!?).

At du m0b, som i tillegg er admin, velger å rakke ned på et reelt tilbud viser kanskje hvorfor du leter på finn.no etter jobber...
Vis hele sitatet...
Det er ingenting å være så hårsår for. At jeg er administrator er da revnende likegyldig for tilbakemeldingen, jeg har i likehet med andre her på bruket, muligheter til å delta i diskusjoner med mine synspunkt. Jeg reagerte på betalingsordningen og tok meg ikke tid nok til å lese ferdig innlegget før jeg skreiv et innlegg selv. Jeg ble korrigert, erkjente dette og valgte å la innlegget stå til spott og spe. Feil jeg gjør trenger ikke forsvinne på magisk vis uten at andre får vite om det.

Årsaken bak reaksjonen er at det er nok av eksempler på akkurat det samme. Som liasis nevner, The Idea Guy. https://signalvnoise.com/posts/2188-...r-the-idea-guy

Dette var inntrykket du ga, og det lot til å være helt feil. Du har imidlertid nå også gitt et litt annet inntrykk av hvordan du reagerer på (om mulig litt vel for) kritiske stemmer, og jeg er usikker på om det er spesielt bedre.
Sist endret av m0b; 19. juli 2018 kl. 00:19.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
- Du har aldri postet her før. Så vi har nada å basere oss på, bortsett fra det du skriver i denne tråden
- Du påstår appen er enkel. Det snevrer det inn til «mindre kompleks enn virtualisering av et OS» og «antagelig mer kompleks enn trykk-for-prompelyd». Og så skal den utvides med «flere moduler». Som er 3 stk. Eller 30. Eller 300. 3000. Hvem vet.
- «potensialet er enormt». Minst 5 kunder
- «en rekke kunder». Minst 2-3 stykk
- «som ønsker». Trakk på skuldrene og sa «joda» etter at vi viste fram. Noe.
- «vår betaversjon». Så. Dere har allerede en betaversjon, som jeg må forholde meg til? Skrive om igjen? Dere har tegninger og diagrammer? Hvor langt har disse menneskene kommet seg i planlegginga av dette?
- «må ha omfattende kunnskap og interesse for fagområdet». Omfattende. Minst 20 års erfaring, gjerne 35+. I Fagområdet™. Som ikke spesifiseres. Er bare å ta kontakt da. Med. Hvor mye tid skal man legge i første kontaktforsøk? Med utsikter for hvor lav sannsynlighet for at disse menneskene tror jeg passer, ganget med hvor lav sannsynlighet for at jeg tror at jeg passer?
- «da appen vil bli utvidet». Så jeg skal ha app-kunnskapen. Og domenekunnskapen. Resterende bedriftsoppgaver: Antagelig å kle seg i skjorte og dress, se forelsket ut i kunder, og bli moralsk bankerott. Samt ansette kommunikasjonsdirektør.
- «belønnet i form av aksjer og styreplass». Minst 2 aksjer altså. Vi vet ikke hvor mange aksjer som kommer til å eksistere. Ei heller hvilke privilegier en styreplass kommer til å ha. Hvor stor bedriften er.
- «svært viktig for videre satsning». Ja. Den essensielle delen som ingenting funker uten er nok «svært viktig for videre satsning». Minner meg om forrige styremøte jeg hadde med kroppen min: Hjertet var heldigvis tilstede, da jeg anser oksygendistribusjonsekspertisen som svært viktig for videre satsning.
- «kan «vanlig» honorar betales». Anførselstegn. Maks 15% av det jobben faktisk er verdt.

Åja btw vi sier ikke noe om hvilke plattformer denne appen skal utvikles for, fordi det er noe vi ikke har gjort markedsanalyser for.

Dere har ikke googlet "what should I know when I want to develop an app" engang.

Det er fint at dere har «stor tro på produktet», men måten dere skriver på gir oss stor tro på at dere ikke aner hva dere driver med, og at størsteparten av jobben blir å kurse dere i MyFirstApp&Business

Jeg har inntrykk av at dere er 19 år gamle blåruss, som blåser opp et skuldertrekk og «ja det kunne vært noe» til noe enormt.

Få inn det grunnleggende om teknologien (Joel Spolsky er et bra sted å begynne), og lær å kommunisere generelt. Måten dere holder på her vil dere forhåpentligvis se rødmende tilbake på om et par måneder. Eller uker om dere er gode.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=271130

Iblandt utviklere er ideefolk et slags meme. Det er mange med ideer uten drivkraft eller ferdigheter for å få utført det.
Hva snakker vi om her? Android, ios, hybrid?
Frontend eller backend?
Sikter dere mot 1 million i omsetning eller 100 millioner?
Hvilken bransje?

Dersom vi snakker om 500 000kr ++ i honorar kan du sende meg en PM, jeg kan signere en NDA.