Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 14316
Jeg er en 32 år gammel mann som har et fantastisk liv sammen med samboer og 3 barn. Hvorav den yngste er vår felles. Jeg kunne ikke bedt om noe bedre og jeg elsker det jeg har.
Livet mitt har ikke alltid vært en dans på roser. Jeg har nesten vært halve livet i fangenskap.
Jeg havnet på barneverns institusjoner når jeg var 16 år gammel grunnet kriminalitet og rus.
Der var jeg frem til jeg var 19 år gammel. Jeg hadde ikke skikket meg i løpet av tiden der. Tvert imot faktisk! Når jeg kom hjem igjen til Oslo intensiverte jeg missbruket mitt og levde av å stjele ting på bestilling og selge det. Jeg var vel ikke en skitten narkoman med sprøyta i armen, men man kan kalle en spade for en spade... Jeg var en narkoman. Dette var et omfattende bruk av amfetamin, kokain og ecstasy.

2005 hadde jeg akkurat blitt 20 år gammel og kom i fengsel.
Går ikke så inn i dybden på dette, men kan ta det i korte trekk.
Jeg tok et liv. Offeret var en jeg har vært et offer for selv. En pedofil nabo som forgrep seg på meg over en 4 års periode. Fra jeg var 8-12 år.
Jeg oppsøkte han 8 år etterpå og tok livet av han på en veldig brutal måte.
Det var ikke planlagt, men sinne tok overhånd og det ble som det ble. Jeg stiller meg veldig kaldt til saken og har faktisk ingen anger rundt dette i dag. Men det jeg gjorde var feil og selvjustis er ikke en bra ting.
Dette fikk jeg 11 år for. Forholdsvis mild straff men formildende omstendigheter med tanke på foranledningen.x
Kom ut på prøve i 2013 etter god oppførsel. Inne brukte jeg tiden vel og kom ut med haka i været og har bestemt meg for: aldri mer kriminalitet og rus. Dette har jeg holdt.

Kjernen av saken!

Soningen begynner når man kommer ut! Jeg har søkt omlag 3000 jobber totalt siden jeg kom ut. Jeg er ikke kresen! Jeg liker å jobbe og har søkt alt mulig i alle mulige bransjer. Både over nett og jeg har fysisk stått i lokalet med søknaden.x
CV'en min er ikke akkurat noe å juble for. Så jeg kan velge å være ærlig med bakgrunn eller å ikke si noe, men vil da ha et hull i CV på 9 år. Har prøvd begge innfallsvinkler ca 3000 ganger.
Så hva gjør jeg? Jeg vil ikke stå under paraplyen på velferdsfenomener som NAV og få støtte av noen slag eller tiltakspenger. Jeg vil ha en jobb jeg kan være stolt av. Må ikke tjene drit mye. Men det er greit å kunne spare til barna, kjøpe noe fint til dem iblandt og kunne dra på ferie. Det går ikke med NAV.x
Jeg har en familie idyll som begynner å slå sprekker pga inntekten. Jeg har snudd på hver eneste stein med alle som skaffer jobber til tidligere innsatte og vikarbyråer som er. Det jeg får en noen måneders arbeid om gangen og så blir jeg sittende uten jobb like lenge så det blir en veldig turbulent og uforutsigbar økonomi. Har sagt jeg vil ha lengre eller lange oppdrag, men de klarer ikke å finne noe. Jeg er inne i 5 vikarbyråer. De fleste kjenner til bakgrunnen min da jeg er nødt til å si noe når jeg får tilbud om en plass der jeg må ha plettfri vandel, så kanskje derfor jeg ikke får større oppdrag

Hva skal jeg gjøre? Er det ikke meningen at jeg skal kunne få en sjanse til her ute i samfunnet! Jeg har forsøkt å føye meg inn i en normal hverdag så hardt jeg kan. Men gir snart opp! Jeg vil være en ærlig og redelig borger som jobber, betaler skatt og har et sunt og godt liv. Men får ikke innpass! Prøver virkelig hardt men gir snart opp!

Hva skal jeg gjøre?? Noen som har noen råd eller tips?
Når du får Nei på søknadene dine, har du prøvd å spørre hvorfor du fikk nei eller om det var noe spesielt ved søknaden de merket seg?
Det kan være veldig greit å faktisk spørre folk hva de tenker. Det er noe som å se seg blind på seg selv og på hva man leverer. Rettskriver man et dokument opp og ned i time etter time alene så ser ting smooth og perfekt ut, men leverer du shitten til en norsklærer så kommer fort den røde pennen fram. Det samme gjelder det meste i livet.
Så neste gang du får et nei på en søknad så spør pent om hva de så negativt og hva kandidaten som fikk jobben har som du ikke har, i tillegg spør du hva de merket seg positivt. Da vet du hva du må endre på, og du vet hva du kan jobbe mot for å komme bedre ut neste gang; i tillegg får du vite hva de fant positivt og kan bygge videre på det neste gang.

Du får ikke alltid gode svar på disse sprøsmålene, eller svar i det hele tatt; men har du levert 3000 søknader som du sier så kunne du hatt et veldig bra datagrunnlag selv om bare 1/50 tok seg tid til å svare deg.
Trådstarter
Jeg har spurt et par stykker faktisk, men ingen klarer å komme med en respons. Og i løpet av de årene og søknadene så har jeg kanskje vært inne til 20-30 intervjuer en plass.

Jeg har noen gode venner som har ganske gode utdannelser og som vet hvordan søknader og hver settes best mulig opp, men har ikke fungert det heller.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke typer jobber er det du søker på, og er du kvalifisert til jobbene du søker på? Har du prøvd å søke på sesongjobber? Deltidsjobber?

Ser og at du har levert 3000 søknader, da er det rimelig å anta at du ikke skreddersyr jobbsøknaden din mot hver bedrift, noe som er ganske lurt å gjøre for å få intervju. De som behandler søknader, ser fort om du bruker en generisk søknad og kun endrer på firmanavnet hver gang. Hvis det er en liten bedrift du søker deg til, færre enn 60 ansatte, så møter opp nybarbert, ren skjorte og bukse, og be om en samtale med arbeidsgiveren og si at du vil presentere deg selv, har noen spørsmål knyttet til stillingen som er utlyst og informer om at du er interessert i stillingen og at du vurderer å søke. Fire-fem dager etterpå trapper du opp hos bedriften med søknaden i hånda, og gir fra deg den.

Finnes det ikke noe "tilbake i jobb" prosjekt hos kriminalomsorgen? Har ikke de en oversikt over bedrifter som bruker å ansatte tidligere fengselsinnsatte?

Blir du spurt om hvorfor du har vært i fengsel, så for all del ikke si at det var for drap. Hadde jeg hatt deg på intervju og hørt at du hadde drept noen, så hadde jeg ropt inn en kollega og avslutta intervjuet rimelig kjapt. Si at det var narkotika eller lignende. Gitt at arbeidsgiver ikke har anledning til å kontrollere om du er ærlig eller ikke.
Trådstarter
Jeg søker på det jeg kan gjøre. Jeg søker hovedsakelig lager da dette er noe jeg liker å holde på med og har de fleste trucksertifikatene.

Jeg er egentlig påpasselig med å rette søknadene til de ulike stedene. Når jeg sender generelle søknader så er det til kjeder som rema, Coop, mc'ern etc... men jeg tilpasser søknadene der i forhold til oppgavene dem søker folk til.

Det helt nøyaktige tallet på antall søknader er jeg ikke 100% sikker på, men samlet alle i en mappe i Eposten for litt over et år siden og da hadde jeg sendt 2300/et eller annet. Siden den gang har jeg mistet oversikten, men bortimot 500 og 1000 til en plass er jeg helt sikker på.

Jeg hadde en profilert sak og ble smurt ut i media. Jeg føler meg veldig usikker på om de allerede vet det eller så er dem bare et googletrykk unna. Så... burde jeg juge når jeg først skal si noe om fortid eller være ærlig. Og om jeg lar være å si noe, hva er lurt å si om hullet i cv'en. Er det lurt å juge om det en gang kommer opp på bordet? Vet ikke jeg. Jeg føler jeg har forsøkt alt med alle innfallsvinkler men sitter her fremdeles.
I din situasjon er det INGEN skam å få litt støtte fra nav. Jeg og mange andre betaler gladelig skattepenger for at du skal kunne komme deg på beina igjen. Ta all den hjelpen du kan få! Vurder å søke andre plasser, og prøv å bruke referanser og nettverk for alt det er verdt. Du kommer til å få deg en jobb og på sikt en bra en. Ikke gi opp! Prøv å få hjelp av nav til å få deg en jobb også. Vurder å søke rundt i landet.
Slike som deg ønsker jeg å hjelpe, og da synes jeg du har all rett til å stikke innom NAV og forklare situasjonen. Det er ikke slik at du automatisk blir en sosialklient ved å registrere deg der. Du kan få masse hjelp og tilbud (jobber/kurs) via NAV. Det finnes bedrifter som har samarbeid med NAV der f.eks NAV dekker deler av lønnen din hos din nye arbeidsgiver.
Ønsker deg lykke til Ikke gi opp i hvert fall. Da faller ting i grus.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ser ikke «selvstendig næringsdrivende» her i tråden. Kunne det vært noe?
Du kan få NAV til å dekke CE sertifikat til deg f eks. Relativt enkelt å få seg jobb bare med de bokstavene i førerkortet.
Trådstarter
De ville ikke dekke trucførerkortet mitt. Det kostet 3500,-
Da skal du rett å slett bytte saksbehandler til en som er mer seriøs, og som har en formening om hvilket samfunnsansvar den personen har og hva som vil være mest økonomisk mtp. deg og din situasjon. Skaff deg legeattest for tyngre kjøretøy og en arbeidsgiver som garanterer deg jobb vis du får det.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Hvor bor du? Kanskje noen her kan hjelpe deg med å finne en jobb hvis vi vet ca hvor du befinner deg.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du vurdert å endre navn og dikte opp en bedre forhistorie? Du trenger ikke å forfalske CV'en din, du trenger bare å unnlate å skrive det ned og blir du spurt så har du en grei "forklaring" å komme med. Hvis det kun er snakk om åtte år så skal det gå ganske greit å komme på noe. "Jeg gikk to år på dette studiet, men fant ut at det ikke var noe for meg, så jeg bytta til noe annet men fullførte det aldri. Og dette året var jeg mye ute å reiste, og året etter hadde jeg noen deltidsjobber, før jeg havna i praksis hos NAV, men jeg ønsker heller å ha noe fast."

Kan virke ganske kaldt å gjøre det, men med en gang du får en fot innenfor døren så blir alt mye lettere. I tillegg har du jo så godt som utmattet nåværende jobbsøkerstrategi, uten at det har gitt resultater.
Vil anbefale å lyve i cv-trenger ikke utbasunere i alle søknader om hele din bakgrunn. Skal du jobbe i et lager elns er ikke alle så interessert i bakgrunnen din sålenge du gjør en god insats.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vokst opp med en kar som drev Monsterbedriften, et rivingsfirma I Oslo! De ansetter folk med din bakgrunn.

www.monsterbedriften.no
Trådstarter
Har pratet med monsterbedriften for en stund tilbake og fikk da beskjed om at de var et ganske fullt mannskap men at de skulle legge meg inn i "systemet" og at de skulle ta kontakt, men har ikke hørt noe. Snakket også med en venn som sa at de retter seg meg mot nylige løslatte i rekrutterings biten. Noe mange andre som driver med sosialt entreprenørskap også gjør. Nylige løslatte er selvfølgelig prioriteter og fokuset dems. Jeg skjønner jo det.

Bor i Oslo
Sist endret av Lbeb8515; 27. januar 2018 kl. 00:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I tillegg, når du søker på jobb, så møt opp og presenter deg. Gjør et inntrykk på sjefen sånn at han husker navnet ditt når han ser igjennom søkerbunken. Still gode spørsmål i forbindelse med jobben som bedriften har lyst ut, og vis at du kan bli en hyggelig kollega. Dra med deg det yngste barnet ditt i en barnevogn.
Jeg tror du må lyve litt. forfalske referanser og fyll hullene med irrelevante deltidsjobber. så skriver du etterpå hvorfor du er kvalifisert til denne jobben.

det er ikke ulovelig. du skylder ikke en potensiell arbeidsgiver noenting, husk at de utnytter deg mer en du utnytter dem.

deretter gir du jernet...
Har hatt noe av den samme problemstillingen, men ikke like langt "hull" i CV`n og av andre grunner.
Var en periode på ca.5 år hvor rusbruken gjorde det vanskelig å jobbe. Samme tidsrom disponerte jeg en ganske stor leilighet, med mulighet for å ha 3 leietagere. Jeg levde bla. av disse leieinntektene.
Ved senere jobbintervjuer har jeg forklart disse 5 årene med att jeg hadde disse leieinntektene og i stede for rus delen av historien, har jeg sakt att jeg har drevet med div. kunstprosjekter. Det har ofte funket greit.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
All honnør til deg som jobber så hardt med å få deg en jobb og klare deg på egen hånd til tross for vanskene du har møtt med jobbsøkinga. Noen her foreslår forfalsking av cv, lyve om bakgrunn osv. - det må du absolutt ikke gjøre, selv om det kanskje kan virke fristende. Ingenting er enklere å avsløre en falske referanser. Skal du få en jobb på falsk grunnlag vil du aldri føle deg trygg, og de gjør helt sikkert en bakgrunnsjekk som vil avsløre at du lyver - og da er du plassert som løgner og uansettelig med det samme. Jeg har bare det kjedelige rådet om ikke å gi opp, og følge alle de andre gode rådene her om gjennomarbeidede cv'er, personlig oppmøte når det passer seg, og utholdenhet.
Var jeg i din situasjon ville jeg ha diktet opp å ha levd utenlands de siste 8 årene. Jeg ville ha sagt at jeg har vært ute å reist og loffet gjennom mange land i flere år og tatt på meg strø jobber.
Liker ikke folks holdninger til løgn her.
Dersom jeg hadde drevet firma ville jeg nok ansatt deg dersom jeg hadde lest denne tråden.
Folk fortjener en sjanse, ihvertfall etter å ha lagt inn så mye innsats, med et så dårlig utgangspunkt som du fikk med tanke på oppveksten.
Hvordan kan man stole på noen som lyver til deg, allerede før dere møtes?
Ønsker deg lykke til!
Trådstarter
Jeg personlig vil ikke lyve for arbeidsplassen. Så mye som jeg strever med å få en fast jobb så vil jeg ikke at det skal være basert på løgn. Plutselig så kommer alt på bordet. Og det er ikke mye gøy. Og så er det det at man er på jobb halve livet i våken tilstand. Når jeg er en plass så mye så vil jeg være ærlig. Må ikke være så ærlig at jeg forteller alt, men iallfall ikke servere dem historier og være fanget av egne løgner.
Har du vurdert å endre navnet ditt? Da ville Google søk være til ingen nytte for å finne ut hvem du er??
Trådstarter
Har tenkt på det, men vet ikke helt. Jeg vil jo alltid være meg enten jeg heter det ene eller andre. Navnet er liksom noe som definerer meg. Skal jeg gjemme meg bak et annet navn... Vet ikke. Det blir en av de siste utveiene.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta en utdanning. Enten voksenopplæring for å bli håndtverker, eller ta studiespes og studer.
Er du helt sjuk i huet så tar du å finner noen som kan utgi seg for å være en referanse for deg på tlf, altså forfalske referanse. Og si at du har bodd i utlandet eller finn på en sjuk historie.
Jeg hadde også et stort hull i cv'en etter mange år med rus og arbeidsledighet. Men med 4 barn så oppga jeg at jeg hadde vært hjemmeværende far hvilket jeg også var i perioder. Full klaff siden jeg utdannet meg til sosionom i yrker hvor kvinner er sjefer. Fikk jobb så det suste.
Ditt problem er vandelsattest. Styr unna jobber hvor de krever plettfri vandel. Og styr unna sånt tull med at du har vært på reise i utlandet. En vagabond som har vært på haiketur i India i 11 år vil fremstå som lite seriøs. Alternativet er å være ærlig og si at du har sonet 8 år for drap.
Sist endret av emtor; 28. januar 2018 kl. 10:15.
ArbeidsledigProletar
Du kan jo starte i denne tråden med å kanskje "pynte" litt på sannheten og faktisk være angrende for at du har tatt liv.
Jeg håper for guds skyld du ikke er like åpen i søknadene dine.

Du har tatt et liv og uttrykker at du ikke angrer. Faktisk så går du så langt at du sier at det er rettferdig at du drepte noen, at justissystemet mener noe annet er dog greit.

Jeg ville ihvertfall ikke ansatt noen med en sånn holdning. Hvem vet hva du kan finne på å gjøre med et sånn moralkompass?

Ihvertfall, bunnlinja er; om du ikke ljuger på antallet søknader, så må det dessverre ligge hos deg eller søknadene problemet ligger, at ikke én av 3000 søknader har gitt napp.
Trådstarter
Hadde vedkommende vært en helt uskyldig så hadde jeg nok hatt en helt annen samvittighet enn det jeg har i dag. Så er ikke det at jeg har mangel på empati eller anger, men når det gjelder ovenfor offeret i min sak så har jeg ingen grunn til å angre føler jeg. Fyren var en pedo som jeg hevnet meg på. Burde jeg angre? Som jeg nevnte innledningsvis... jeg stiller meg kaldt til saken hvor jeg ikke angrer og ser at selvjustis er feil og det jeg gjorde var feil. Hvor går jeg så langt som du sier at jeg "går så langt som å rettferdiggjøre det"?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Lbeb8515 Vis innlegg
Hadde vedkommende vært en helt uskyldig så hadde jeg nok hatt en helt annen samvittighet enn det jeg har i dag. Så er ikke det at jeg har mangel på empati eller anger, men når det gjelder ovenfor offeret i min sak så har jeg ingen grunn til å angre føler jeg. Fyren var en pedo som jeg hevnet meg på. Burde jeg angre? Som jeg nevnte innledningsvis... jeg stiller meg kaldt til saken hvor jeg ikke angrer og ser at selvjustis er feil og det jeg gjorde var feil. Hvor går jeg så langt som du sier at jeg "går så langt som å rettferdiggjøre det"?
Vis hele sitatet...
Du ser ikke selv hvordan du rettferdiggjør drapet når du sier "fyren var en pedo jeg hevnet meg på".

Men nå sporer tråden helt av. Poenget mitt var bare at det er ganske sjukt å tenke at det er greit å ta livet til noen som hevn samme hva vedkommende har gjort mot deg.
Og om det er en del av din forklaring av hullet i CV, så har du også der forklaring på hvorfor du ikke får jobb. :P

Håper det ordner seg for deg, kjør på med kurs på CV skriving om du allerede innehar kompetansen til stillingene du har. Søk NAV for hjelp, tross alt så ønsker de deg vel inn i arbeid.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv tenker jeg at dersom fyren har ødelagt barn ved overgrep over 4 år i en så sårbar alder hvor man i bunn og grunn skal begynne å utforske verden utenfor familie å slikt..
Han må da skjønne at dette kan og vil gå fryktelig galt når dette barnet en dag blir voksent.

Håper ikke svinet fikk forgrepet seg på fler.
En ting skal du ha. Du er en stjerne som ikke mister motet, men fortsetter til tross for framtiden din. Kudos til deg
Trådstarter
Fyren var diagnostisert debil. Han var 10-13 i hodet og levde sin homoseksuelle legning på barn på sin mentale alder. Jeg var 8-12 år når jeg møtte han. Man merker ikke det da. Et barn ser bare en voksen mann. 8 år senere gikk jeg og tok han og gjorde meg ikke opp en mening om han hang etter. Jeg oppsøkte han for å ta han. Han døde dessverre. Jeg er ikke ute etter en hyllest og ingen som har hyllet meg her heller.
Sist endret av Lbeb8515; 28. januar 2018 kl. 19:28.
- det du kan og bør gjøre er å ta vare på
din kropp og eget sinn først og fremst.
Ikke sikkert at du får en fast jobb snart, men
du kan fortsette å søke mens du utforsker
andre alternativ. Du kan tilby praktiske tjenester
til nærområdet, og har livserfaring få kan måle
seg med. Sett opp lapper på nærrbutikk og
og på digitale oppslagstavler, der du tilbyr tjenester.
Ellers, vær tålmodig, ogt som flere har sagt:
Ikke vær negativ til å ta imot NAV-støtte i en
overgangsperiode. Kan være best for alle parter.
Lykke til, og ikke la motgangen være en unnskyldning
for å slukes inn igjen av "det sorte hullet" som
narkotika kan være . Alt vel .
R
APP hvor folk tillbyr småjobber, https://luado.no/ om du f.eks har lappen og disponerer bil samt er litt praktisk annlagt og villig til å drive med forskjellig bør det være muligheter.


FAKTA: Luado

Nystartet tjeneste for formidling av småjobber som hagearbeid, oppussing, rengjøring og bortkjøring.
Registrering er gratis, og det er ingen kostnader ved å vise interesse for en jobb.
Fast timepris på 249 kroner, fast timelønn på 200 kroner.
«Fikserne» er forsikret gjennom If.
Luado samarbeider med Skatteetaten om riktig rapportering av småjobber.
Tjenesten har omtrent 200 godkjente «fiksere» i Oslo og Bærum.
Sist endret av Antimatter08; 29. januar 2018 kl. 23:37.
Trådstarter
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
APP hvor folk tillbyr småjobber, https://luado.no/ om du f.eks har lappen og disponerer bil samt er litt praktisk annlagt og villig til å drive med forskjellig bør det være muligheter.


FAKTA: Luado

Nystartet tjeneste for formidling av småjobber som hagearbeid, oppussing, rengjøring og bortkjøring.
Registrering er gratis, og det er ingen kostnader ved å vise interesse for en jobb.
Fast timepris på 249 kroner, fast timelønn på 200 kroner.
«Fikserne» er forsikret gjennom If.
Luado samarbeider med Skatteetaten om riktig rapportering av småjobber.
Tjenesten har omtrent 200 godkjente «fiksere» i Oslo og Bærum.
Vis hele sitatet...
Takk! Det der skal jeg få sjekket ut!
Skjønner at dette må være frustrerende i lengden.

Hva med å sjekke ut Oslo Kru? oslokru.no. De formidler stage hands, riggere, trucksjåfører etc til sceneproduksjoner, konserter etc. Har ett inntrykk av at de er flinke til å gi folk en sjanse. Litt usikker på hvordan ansettelsesforholdene er der, om de kun formidler jobber til folk med enkeltpersonsforetak etc. eller om de ansetter. Tror uansett det kan være verdt å sjekke ut.

Lykke til! Håper arbeidsøkervinden snur snart for din del!
Stressa selv med og få jobb i sin tid, ordna meg plass hos noe som heter as3, det er et tiltak med jobbsøkerkurs (mye bedre en dem nav har) der fikk jeg hjelp til og skrive en bra cv samt jobbsøknadd, man kunne også komme innom og låne pc med officepakken på samt man fikk ro og fre til å sitte og jobbe, de folka der hjalp meg mye og etter en måned eller 2 fikk jeg ordna meg jobb som elektriker på vestlandet uten førerkort, noe som ikke er bare bare, ikke gi deg for dette ordner seg skal du se
Jeg må bare si at hadde jeg vært sjef for en bedrift, så hadde jeg ansett deg med en gang! Det er sterkt av deg å komme ut med den historien, og du får gjøre alle her inne stolte med å aldri gi opp, og den dagen du finner deg en jobb, så sier du fra her inne!

Kjør på
Anonym bruker
"Kvalm Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
8 år i fengsel uten å ta utdannelse ? Trodde det var mulig å gjøre det der.
Trådstarter
Sitat av cplpro Vis innlegg
Jeg må bare si at hadde jeg vært sjef for en bedrift, så hadde jeg ansett deg med en gang! Det er sterkt av deg å komme ut med den historien, og du får gjøre alle her inne stolte med å aldri gi opp, og den dagen du finner deg en jobb, så sier du fra her inne!

Kjør på
Vis hele sitatet...
Takk for det skal gi en liten lyd om det ordner seg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
8 år i fengsel uten å ta utdannelse ? Trodde det var mulig å gjøre det der.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg bare brukt tiden til det.. Det er stor satsing på skolegang der inne, men arbeid er mer lukrativt. Jeg ville heller bruke kroppen og bevege meg. Skulle kanskje brukt hodet litt istedenfor? Tror jeg hadde stilt sterkere med en utdannelse i bagasjen når jeg søker.
Sist endret av Lbeb8515; 31. januar 2018 kl. 15:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Kvalm Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har jo jobbet der. Så hvis du først sier du har vært der, så hvorfor ikke sette opp hva du jobbet med og ellers engasjerte deg i.Så blir det ikke et sort hull.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har jo jobbet der. Så hvis du først sier du har vært der, så hvorfor ikke sette opp hva du jobbet med og ellers engasjerte deg i.Så blir det ikke et sort hull.
Vis hele sitatet...
Når og hvis jeg kommer til det punktet jeg sier jeg har vært inne, så sier jeg selvfølgelig hva jeg har jobbet med inne og kan få attester på det.
Hvis du bor i Oslo, så kan jeg anbefale deg til å kontakte wayback, blåkors osv selv om du kanskje har vært i kontakt med dem allerede. De har kontakter til det meste!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av cplpro Vis innlegg
Jeg må bare si at hadde jeg vært sjef for en bedrift, så hadde jeg ansett deg med en gang! Det er sterkt av deg å komme ut med den historien, og du får gjøre alle her inne stolte med å aldri gi opp, og den dagen du finner deg en jobb, så sier du fra her inne!

Kjør på
Vis hele sitatet...
Da fikk jeg jobb fra en annen som skrev på privaten til meg her inne. Har vært en liten prosess å få begynt, men kom meg igang denne uken. Ble rivningsfirma. Strålende fornøyd og mange takk til vedkommende
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Lbeb8515 Vis innlegg
Da fikk jeg jobb fra en annen som skrev på privaten til meg her inne. Har vært en liten prosess å få begynt, men kom meg igang denne uken. Ble rivningsfirma. Strålende fornøyd og mange takk til vedkommende
Vis hele sitatet...
Dæven så bra! Flott at noen her ville gi deg en sjangse!
Ta det med ro, jeg som de andre betaler gledelig skattepenger for deg. En jobb vil dukke opp omsider lykke til!
Sitat av Lbeb8515 Vis innlegg
Da fikk jeg jobb fra en annen som skrev på privaten til meg her inne. Har vært en liten prosess å få begynt, men kom meg igang denne uken. Ble rivningsfirma. Strålende fornøyd og mange takk til vedkommende
Vis hele sitatet...
Awesome!! Gledelig å se at nFF har vært til hjelp og at det er så mange hyggelige mennesker der ute! Lykke til i ny jobb!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Og der ble jeg oppsagt pga nedbemanning... hva nå?
Trist og høre. Har jo sett Når jeg har vært i Oslo at det er veldig mange bygge prosjekter over alt.

Har du prøv å bare iføre deg arbeids klær og møte opp og spør om du kan få snakke med en formann.og si du er på utkikk etter jobb. Samla hva det er. Si du kan jobbe gratis en dag eller to så di kan teste deg om ønskelig stå på så er jeg sikker på du får deg en jobb.