Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2257
Hei,

Jeg har et gavekort som kun kan brukes i diverse butikker. Det går ikke an å innløse det i kontanter. Jeg ser at kortet blant annet kan brukes på Dressmann. Der har dem også en god garanti med åpen kjøp i 6 mnd.

Noen som vet om det blir registret at det er kjøpt med et gavekort? Tenker jo da å bytte inn varen i en annen butikk etterpå å komme med en sløv forklaring og få pengene tilbake i kontanter
Sist endret av $pliffeN; 3. desember 2014 kl. 19:03.
Post på facebook at du har et gavekort på dressmann som du vil bli kvitt.

Sikkert noen du kjenner som kan kjøpe det av deg.

Mindre stress i forhold til bytting osv.
Gjort dette endel gang, ganske enkelt. Du kjøper varer på en butikk tilhørende en kjede (f.eks. Dressmann), og leverer tilbake på en annen butikk, med kvittering. Usikker på om det registreres, tviler, men greia er at de kan ikke nekte deg å levere inn når du har kvittering.
Har aldri opplevd at det står noe om gavekort på kvitteringen.
Fungerte helt fint på Bogart Tønsberg
Så ikke svarene før nå, kom akkurat hjem.

Men det fungerte overraskende enkelt. Kjøpt de en plass, byttet det inn en annen plass innenfor samme kjede. Men stod på kvitteringen at jeg hadde betalt med et gavekort. Men damen i kassen reagerte ikke på det.

Takk for svar!
Sist endret av $pliffeN; 3. desember 2014 kl. 21:18.
Sitat av poprocks Vis innlegg
Gjort dette endel gang, ganske enkelt. Du kjøper varer på en butikk tilhørende en kjede (f.eks. Dressmann), og leverer tilbake på en annen butikk, med kvittering. Usikker på om det registreres, tviler, men greia er at de kan ikke nekte deg å levere inn når du har kvittering.
Vis hele sitatet...
Jo det kan de.
Når du har kjøpt varer i en butikk har du ingen rett til å få byttet varene, så fremt det ikke er noe galt med dem.

Det er også en del butikker som kjører policy at du får tilgodelapp/gavekort når du bytter - noe de er i sin fulle rett til.