Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2895
Hei. Har et spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med. SETT AT: Jeg og en kompis har funnet en inngang til en bunker, som for et par dager siden var stengt. Den er nå åpen. Stedet er militært område, selv om det ikke er gjerde alle steder, og noen har vært sparsomme med militært område skilt. Bunkeren er en såkalt amerikaner-bunker, også brukt av NATO.
Vi lusker rundt her inne og blir tatt. Hva vil konsekvensene være? Vi "visste jo ikke" at det var området var forbudt, og trodde at det var lov å gå inn siden det var åpent. Vil politiet se dette i sammenheng med at inngangen har blitt åpnet opp noen dager før? Har sett litt på lovdata, men finner ikke så mye. Det står at man kan risikere 1 års fengsel, og bøter. Er det reelt med fengsel, og hvor store bøter snakker vi om? Finnes det noen slike saker fra før?
Neida, så lenge dere ikke ødlegger / stjeler noe går vel dette bra.
Bunkeren er mest sannsynlig ikke i bruk lengre og er sperret igjen for at ingen skal benytte seg av den når den ikke blir vedlikeholdt. Slike bunkere sjekkes vel en gang i året eller noe slikt.
Sitat av 2bn Vis innlegg
Hei. Har et spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med. SETT AT: Jeg og en kompis har funnet en inngang til en bunker, som for et par dager siden var stengt. Den er nå åpen. Stedet er militært område, selv om det ikke er gjerde alle steder, og noen har vært sparsomme med militært område skilt. Bunkeren er en såkalt amerikaner-bunker, også brukt av NATO.
Vi lusker rundt her inne og blir tatt. Hva vil konsekvensene være? Vi "visste jo ikke" at det var området var forbudt, og trodde at det var lov å gå inn siden det var åpent. Vil politiet se dette i sammenheng med at inngangen har blitt åpnet opp noen dager før? Har sett litt på lovdata, men finner ikke så mye. Det står at man kan risikere 1 års fengsel, og bøter. Er det reelt med fengsel, og hvor store bøter snakker vi om? Finnes det noen slike saker fra før?
Vis hele sitatet...
Vil aldri bli hørt med at dere trodde at det var lov å gå inn på et slikt sted. Regn med bøtestraff, betinget dom eller samfunnstjeneste. Hvis dere ikke har saker fra tidligere blir det nok ikke fengselsstraff.
2bn
Trådstarter
4 0
Ok. Hvor stor ca kan en slik bot være?

Noen andre som har gjort noe lignende og blitt tatt??
Det blir som om noen skulle gått inn i huset ditt bare fordi døra di var ulåst.

Du går inn i en bygning/konstruksjon som du ikke har tillatelse til å entre.
Selv om døren er ulåst betyr ikke det at du er velkommen.

Straffen/boten du får om du blir tatt vet jeg ikke noe om. Men husk at sjansen er der, og at du får det på rullebladet ditt at du i verste fall har gjort innbrudd.
2bn
Trådstarter
4 0
Sitat av Deezire Vis innlegg
Bunkeren er mest sannsynlig ikke i bruk lengre og er sperret igjen for at ingen skal benytte seg av den når den ikke blir vedlikeholdt. Slike bunkere sjekkes vel en gang i året eller noe slikt.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor mye den er bruk, men nok ukentlig. Den ligger i tilknytning til en militær flyplass..
Tror ikke dere får noe straff, kansje noe kjeft eller advarsel, dere kan jo bare si at den er var åpen og at dere ikke har gjort noe og er veldig interiser i bunkere og krigen ellers foreksempel.
Har luska rundt på millitært område før. Det vil si, jeg trodde ikke det var i drift lenger, og trodde kameraene var "blinde". Fikke etterhvert en følelse av at jeg ikke burde være der, men jeg var der sikkert en times tid, og gikk rundt i åpne bunkere osv. Ble sikkert filma 10-12 ganger, men det skjedde aldri noe. Jeg gjorde jo ikke noe skade, så..
Et par kompiser skulle en gang filme litt i slottsparken, i forbindelse med ett skoleprosjekt. Da de ble litt overivrige og filmet inn i brakka til gardistene, fikk de seg en overaskelse. Gardistene stormet ut og ga dem en skikkelig lekse om at det ikke var lov å filme der, og at brakka var "militært område". Gutta måtte slette filmen, men slapp unna uten noe mer enn en skjennepreken og sterke formaninger om å ikke foreta liknende stunts i fremtiden.

Er man flink til å snakke for seg, vil man som regel klare å komme seg ut av en slik situasjon. Så lenge dere ikke ødelegger noe, tar bilder/film eller stjeler noe, vil jeg annta at dere kan snakke dere ut av situasjonen, selv om det godt er mulig at det i utgangspunktet er en straffbar handling.

Hvor gamle er dere? Det er greiere å prate seg ut av noe sånt om man er 16 enn om man er 35
Så lenge du ikke ødelegger noe, eller stjeler noe burde dette gå som smurt.

Vil også anbefalle å dra i 02:00 tiden (iallefall om natta).
2bn
Trådstarter
4 0
Sitat av felix_poker Vis innlegg

Hvor gamle er dere? Det er greiere å prate seg ut av noe sånt om man er 16 enn om man er 35
Vis hele sitatet...
Er hele 19 år hehe

Dropper forsøket. Ble jaget vekk av sinna soldater i dag.
OT, bare lurer på hvor dette er. Har en mistanke Trenger ikk si hvis det,, Bergen flystasjon nord??