Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 15552
Hei , jeg trenger å forandre IP adressa mi til en annen lokasjon i verden men IP adressa kan ikke ha blitt voldtatt av cardere fra før, har lest at de fleste VPN har blitt skikkelig brukt slik at alle står på sånn fraudscore liste. Noen som har noen anbefalinger?
Jeg bruker PIA og er storfornøyd, de har også server i Noreg så jeg får sett på nrk-nett.
Har hørt veldig mye bra om AirVPN. Definitivt verdt å ta en titt på da de tilbyr servere av høy kvalitet i flere land og 'lagrer ikke loggene' (tar alltid de uttalelsene med en klype salt, men who knows).
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Har hørt veldig mye bra om AirVPN. Definitivt verdt å ta en titt på da de tilbyr servere av høy kvalitet i flere land og 'lagrer ikke loggene' (tar alltid de uttalelsene med en klype salt, men who knows).
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at man skal ta sånne uttalelser med en klype salt, men selv synes jeg AirVPN er en av få som virker ærlige på spørsmålet om logging.

https://airvpn.org/topic/15396-does-...-ip-addresses/

Svarene her synes jeg sier mye.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har brukt Anonine i ett par år nå og kan ikke klage på noe som helst! Kjappe servere, ingen nedetid(99%). Tilkoblings apps til PC/linux/Mac/Android/iOS. Non-logging policy, ingen begrensninger på overførings data. Kan betales med alt ifra Visa til Bitcoins.
Ut i fra din beskrivelse av hva du leter etter ville jeg sett etter noen mindre tilbydere. Noen som ikke har fått svartelistet IP-adressene sine enda. Sjekk ut Proton-vpn om du vil ha en som ikke er så stor enda og Vypr-vpn om du vil ha en etablert aktør.
Sist endret av sinkpad; 30. august 2017 kl. 16:07.
Er det noe alternativer til VPN ? VPS er vell bedre men er ganske dyrt ? socks5 har for det meste også blitt blacklista
Er det noe alternativer til VPN ? VPS er vell bedre men er ganske dyrt ?
Vis hele sitatet...
Dem er som regel brukt til helt forskjellig bruksområder.
Jeg bruker Astrill(5-år) som VPN og DigitalOcean som VPS(som host for Python/Flask NodBB/MyBB bruksområde website/application).
VPS er ikke dyrt under 40 kr i måned for det billigste oppsettet oss DO.

Man kan bruke VPS som VPN,
da med og installer f.eks på OpenVPN på VPS serveren.
Sist endret av snippsat; 30. august 2017 kl. 22:24.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Dem er som regel brukt til helt forskjellig bruksområder.
Jeg bruker Astrill(5-år) som VPN og DigitalOcean som VPS(som host for Python/Flask NodBB/MyBB bruksområde website/application).
VPS er ikke dyrt under 40 kr i måned for det billigste oppsettet oss DO.

Man kan bruke VPS som VPN,
da med og installer f.eks på OpenVPN på VPS serveren.
Vis hele sitatet...
er litt usikker på hvordan VPS funker er ganske noob når det gjelder pc , men på VPN kan jeg bare trykke på hvilken lokasjon jeg ønsker av de som er tilgjengelige og så forandrer ipen min , er det sånn på VPS også?
men på VPN kan jeg bare trykke på hvilken lokasjon jeg ønsker av de som er tilgjengelige og så forandrer ipen min
Vis hele sitatet...
Ja VPN er enkelt,ser sånn ut med Astrill.
er det sånn på VPS også?
Vis hele sitatet...
Det er overhode ikke sånn med VPS.
Med VPS må man installerte OpenVPN(masse setup åpne porter osv...).
Når alt er satt opp har man en lokasjon,som er plasseringen til VPS serveren.
Sist endret av snippsat; 30. august 2017 kl. 23:03.
Finn VPN her: https://www.privacytools.io/#vpn

All providers listed here are outside the US, use encryption, accept Bitcoin, support OpenVPN and have a no logging policy.
Vis hele sitatet...
Jeg søkte etter ny VPN til meg selv for en stund siden (review på hjemmesiden min i signatur) og valget falt på NordVPN. Har bare vært gode erfaringer så langt og fungerer på de fleste kjente tjenestene ellers blokkert av mange andre tilbydere.

Det finnes også en del gratistjenester rundtomkring, hvorvidt en del er blokkert hos betalingstjenester er vanskelig å si.
Jeg har brukt https://nor.privateinternetaccess.com/ i mange år.
Veldig fornøyd!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ronorio Vis innlegg
Jeg søkte etter ny VPN til meg selv for en stund siden (review på hjemmesiden min i signatur) og valget falt på NordVPN. Har bare vært gode erfaringer så langt og fungerer på de fleste kjente tjenestene ellers blokkert av mange andre tilbydere.

Det finnes også en del gratistjenester rundtomkring, hvorvidt en del er blokkert hos betalingstjenester er vanskelig å si.
Vis hele sitatet...
er den jeg bruker å , veldig fornøyd tror ikke den har blitt brukt av hackere særlig mye
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Ekstravagant Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjapt spørsmål vedr VPN; Har kjøpt fra Nordvpn nå og ser ut til å fungere bra. Men hvis jeg logger inn på dropbox-kontoen min så får jeg automatisk mail om innloggingen (akkurat som før, så ikke noe unormalt med dette) men den viser fortsatt at jeg har logget inn fra Norge? Og hvis jeg går inn på https://mycurrentlocation.net/ så viser den min hjemme-adresse? Hvordan kan man bli kvitt dette?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjapt spørsmål vedr VPN; Har kjøpt fra Nordvpn nå og ser ut til å fungere bra. Men hvis jeg logger inn på dropbox-kontoen min så får jeg automatisk mail om innloggingen (akkurat som før, så ikke noe unormalt med dette) men den viser fortsatt at jeg har logget inn fra Norge? Og hvis jeg går inn på https://mycurrentlocation.net/ så viser den min hjemme-adresse? Hvordan kan man bli kvitt dette?
Vis hele sitatet...
Den nettsida bruker geo-location-APIet i browseren. Det bruker m.a. ei liste over tilgjengelige wlan for å lokalisere deg. Det har ingenting med IPen å gjere.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Den nettsida bruker geo-location-APIet i browseren. Det bruker m.a. ei liste over tilgjengelige wlan for å lokalisere deg. Det har ingenting med IPen å gjere.
Vis hele sitatet...
Okey, men når det gjelder dropbox, hva er det som gjør at den registrerer en innlogging fra min "riktige" IP?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enkleste er å rulle din egen VPN, for eksempel med Algo: https://zeltser.com/deploy-algo-vpn-digital-ocean/
Da har du litt mer kontrollen på hva som logges, og kan også gå igjennom to VPN'er og mikse det med TOR, hvis du vil.

For da kan ikke engang gud følge trafikken din.
Sitat av Nobody2 Vis innlegg
Enkleste er å rulle din egen VPN, for eksempel med Algo: https://zeltser.com/deploy-algo-vpn-digital-ocean/
Da har du litt mer kontrollen på hva som logges, og kan også gå igjennom to VPN'er og mikse det med TOR, hvis du vil.

For da kan ikke engang gud følge trafikken din.
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å være anonym alene.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen VPN er bra, det er handler om er hvem du stoler mest på. Anbefaler kryptering av informasjonen du sender over nettet uansett hvilken VPN du velger.
Anbefaler NordVPN, den er ganske bra.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PetrovRusk Vis innlegg
Anbefaler NordVPN, den er ganske bra.
Vis hele sitatet...
Men... har du prøvd meir enn to-tre ulike? Har du teknisk grunnlag for vurderingene dine? Har du kompetanse til å vurdere ulike VPN-oppsett mot kvarandre?

Folk anbefaler blindt det dei sjølv bruker - utan å spørre om behov eller risikoanalyse som bakgrunn for kvifor folk vil ha VPN... Her har trådstarter eit klart behov: relativt "rein" IP. Har du sjekka om NordVPN sine endpoints står på alt av blokkeringslister?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Prøvde meg på NordVPN her i går, fikk ikke den til å fungere med programmet de har uten å droppe tilkoblingen etter ~10 sekunder. Fikk ikke brukt OpenVPN pga. autentikasjonsproblemer.

Etter vel over en time med kundesupporten på chatten ba jeg om pengene tilbake (som forsåvidt gikk smertefritt) og kjøpte et tredagerspass til AirVPN som har fungert utmerket!
Sist endret av Goyhest; 9. desember 2017 kl. 18:31.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og hvis jeg går inn på https://mycurrentlocation.net/ så viser den min hjemme-adresse?
Vis hele sitatet...
Hm, jeg er i Oslo-området og får opp at jeg sitter på Geilo. Har mobilt 4G bredbånd fra Telia/Netcom og ikke noe åpent WiFi-lokasjon opplegg.
Anonym bruker
"Klein Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://thatoneprivacysite.net/

Grei gjennomgang av mange forskjellige VPN-tjenester.
Bruker VPN selv, og hver gang jeg bruker søkefeltet på nettleseren via google så får jeg en CAPTCHA forespørsel. Noen andre som opplever det samme som vet hvordan man buypasser den?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Zarni Vis innlegg
Bruker VPN selv, og hver gang jeg bruker søkefeltet på nettleseren via google så får jeg en CAPTCHA forespørsel. Noen andre som opplever det samme som vet hvordan man buypasser den?
Vis hele sitatet...
Du kan ikkje bypasse den. Dvs, du kan - leig VPS hos f.eks. Amazon, slik at du er einaste som bruker den IPen. Utover det må du nesten leve med at du får captcha. Grunnen er at Google ser langt meir enn normal mengde trafikk frå ein IP, og difor får du captcha.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det å bruke VPN tjeneste fra en av de store antivirusselskapene som Norton og Avg, ville jeg foretrukket.
har brukt airvpn i lengre tid nå og kan ikke anbefale de nok!
Verdt kunde av PIA (private Internet access) over 1 år nå. Ingenting å klage på. Rimelige priser også
De fleste har gratisversjoner som lar deg teste før du kjøper. Windscribe tilbyr hele 10gb gratis overføring pr mnd, du får litt færre servere å velge mellom på gratisversjonen men tror det er rundt 10 lokasjon er du kan velge mellom.

Flere av de andre har også gratisversjoner men der er ofte grensene på noen hundre mb pr. mnd.
Jeg har brukt nordvpn i noen år. Kan anbefale dem, også hatt grei erfaring med kundeservice. Kontaktet dem par ganger når netflix begynte og sperre vpn.
Betalte 200,- for et livstidsabonnement på https://vpnsecure.me gjennom stacksocial. Det funker smertefritt til NASen ihvertfall. Trolig litt for tregt til dagligdags bruk.
Skeptisk til slike livstidsabonnement, det lukter litt fishy. Den beste VPN er trolig den du setter opp selv.
jeg sverger til NordVPN
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Zarni Vis innlegg
Bruker VPN selv, og hver gang jeg bruker søkefeltet på nettleseren via google så får jeg en CAPTCHA forespørsel. Noen andre som opplever det samme som vet hvordan man buypasser den?
Vis hele sitatet...
hm, finne ny ip med f eks tor etter x antal søk,så restarte tor, søke så på nytt. Gjør dette i ett script
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Med en router som har innebygget gratis vpn som f.eks. de fleste Asus som med asuswrt-merlin programutvidelse, kan også en også bruke Tor.

Skal du bare "endre adresse" så vinner ExpressVPN alle tester, men koster noen få dollar.
Sist endret av random110066@example.com; 3. desember 2018 kl. 17:03.
Bruker NordVPN og er fornøyd. Men mitt bruk er for å få tilgang til streamingtjenester i utlandet, særlig USA.
Vpn kan også brukes til å teste nettbank og lign. Gitt at du "er i Kina" og går inn på nettbanken, burde du få en mail fra banken om mulig trubbel. Problemer kan altså lett oppstå hvis du glemmer å flytte tilbake til Norge igjen etter å ha vært vpn-stasjonert i forskjellige land. Det samme skjer hvis du endrer server innenfor et land for det bør bank og andre reagere på hvis det skjer på kortere tid enn det er mulig å reise mellom.
F-Secure Freedome
Jeg bruker NordVPN og har ikke noe negativt å si om de.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ronorio Vis innlegg
Jeg bruker NordVPN og har ikke noe negativt å si om de.
Vis hele sitatet...
Er det gratis?
Tviler på at VPN bytter IP. Jeg har en selv, og ble susependert fra et forum på nett fordi jeg stilte noen kritiske spørsmål. Så ordnet jeg med VPN og ny konto og ble utestengt der også med beskjed om at det ikke var lov å opprette ny konto under suspenderinga. Så på en eller annen måte har det jo sett IP min. Hvordan kommer man så unna dette?

Brukte da NordVPN
Sist endret av StellaWild; 12. desember 2018 kl. 13:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv med en annen browser eller slett cookies. Det er enormt mye mer enn IP som kan identifisere deg.
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Hei , jeg trenger å forandre IP adressa mi til en annen lokasjon i verden men IP adressa kan ikke ha blitt voldtatt av cardere fra før, har lest at de fleste VPN har blitt skikkelig brukt slik at alle står på sånn fraudscore liste. Noen som har noen anbefalinger?
Vis hele sitatet...
ProtonVPN, betal med tumbla bitcoins

Sitat av random67489 Vis innlegg
Skeptisk til slike livstidsabonnement, det lukter litt fishy. Den beste VPN er trolig den du setter opp selv.
Vis hele sitatet...
Sååå, freenet?
Sist endret av ruby666; 13. desember 2018 kl. 11:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hos Nordvpn, støtter de port-forwarding?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av StellaWild Vis innlegg
Tviler på at VPN bytter IP. Jeg har en selv, og ble susependert fra et forum på nett fordi jeg stilte noen kritiske spørsmål. Så ordnet jeg med VPN og ny konto og ble utestengt der også med beskjed om at det ikke var lov å opprette ny konto under suspenderinga. Så på en eller annen måte har det jo sett IP min. Hvordan kommer man så unna dette?

Brukte da NordVPN
Vis hele sitatet...
Det er ikke akkurat spesielt vanskelig å koble sammen at man utestenger et medlem og kort tid etterpå opprettes en ny profil, men gjennom en VPN-tilbyder. Det er også en hel skog av andre muligheter, som cookies o.l. som de sikkert kan sette for å unngå ban evasion.