Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3127
Hei , for en stund siden fikk jeg tilbud av en lokal kebabeier til å låne en bil av han, bilen var 20 år gammel og det var kjøreforbudt på den så eieren ville bare selge den til høgger men han lurte på om jeg var interessert i noen deler før han skulle kvitte seg med den.

Jeg bestemte meg for å ta ut motoren på bilen fordi den kunne kanskje fortsatt være brukbart for meg. Når jeg dro til huset til kebabmannen sa han " jeg skal ikke ha penger , jeg skal ikke ha penger bror." Jeg tok da bilen med meg hjemm og tok ut motoren og solgte den til høggeren. Kebabmannen mottok vrakepant og sa ikke noe mer om det , det virka som han var fornøyd med å være kvitt bilen.

Noen uker gikk og plutselig fikk jeg melding av kebabmannen som ville ha 3000 for motoren. Jeg ble litt fornærmet siden en sånn tilsvarende motor ligg ute på finn for 500-1000 kroner. Jeg sa jeg ikke syntes 3000 var verdt det og sa han kunne få motoren tilbake slik at han kunne selge den til den pris til noen andre hvis han mente han kunne få solgt den.
Jeg skal levere motoren tilbake til han i dag, siden vi ikke har noe som helst på papir kan kebabmannen kreve mer penger fra meg?
Er du stamgjest hos nevnte kebabmann? Hvis ikke ville jeg henvist til den muntlige avtalen deres og deretter bedt ham ta det videre i konfliktrådet.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Er du stamgjest hos nevnte kebabmann? Hvis ikke ville jeg henvist til den muntlige avtalen deres og deretter bedt ham ta det videre i konfliktrådet.
Vis hele sitatet...
Spiste der nesten hver dag før , men nå mye mindre siden jeg ikke er i byen mer hver dag.
Sleip måte å prøve å lure noen spør du meg-hade aldri tatt imot ting "nesten gratis" av andre enn nære bekjente.
Hvis noe er for godt til å være sant, så er det som oftest det.

En god leveregel som hindrer mye svindel.

Og vær forsiktig med innvandrere (våre nye landsmenn for å være politisk korrekt), jeg synes det er litt for mange svindlere blandt dem.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
[b]
Og vær forsiktig med innvandrere (våre nye landsmenn for å være politisk korrekt), jeg synes det er litt for mange svindlere blandt dem.
Vis hele sitatet...
Tror forskjell i kultur kan spille inn her. F.eks en ikke uttalt forventing om å få noe tilbake om TS tok ut deler.
Sitat av dggr Vis innlegg
Tror forskjell i kultur kan spille inn her. F.eks en ikke uttalt forventing om å få noe tilbake om TS tok ut deler.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Og det gjør det litt problematisk for oss.
Sitat av bjeff2 Vis innlegg
Sleip måte å prøve å lure noen spør du meg-hade aldri tatt imot ting "nesten gratis" av andre enn nære bekjente.
Vis hele sitatet...
Bilen var 20 år gammel , hadde gått 250 000 km , hadde kjøreforbudt fordi bremsene var helt gåen på den og hadde store rust skader. Bilen der var ikke mere verdt enn vrakepant.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nettopp. Og det gjør det litt problematisk for oss.
Vis hele sitatet...
Jeg er utlending selv , men jeg er fra vest-europa , jeg har oppdaget når jeg gjør transaksjoner med andre utlendinger som også er vestlige så er det aldri noe problemer , men hver gang jeg er i kontakt med ikke vestlige prøver de å svindle.
Sist endret av Maxinbror; 10. august 2018 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå vet jeg ikke noe særlig om etnisiteten til denne "kebabmannen". Mitt inntrykk er imidlertid at det er mer eller mindre kulturelt akseptert å svindle/lure andre i en del land i Asia, f.eks. Kina, India etc.
Sitat av Dreams Vis innlegg
Nå vet jeg ikke noe særlig om etnisiteten til denne "kebabmannen". Mitt inntrykk er imidlertid at det er mer eller mindre kulturelt akseptert å svindle/lure andre i en del land i Asia, f.eks. Kina, India etc.
Vis hele sitatet...
motoren hans ligger å ruster på gårdsplassen hans nå og han er heldig om han får 500 kroner for den. Vi lar saken ligge
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du har tatt bryet med å montere ut motor samt å levert vraket til hugger'n ?
Neimen - du skulle krevd han for 1000kr i omkostninnger og arbeit! Eller minst 10-20 gratis kebab

men hver gang jeg er i kontakt med ikke vestlige prøver de å svindle
Vis hele sitatet...
Huffda, ja en helt annen kultur ....
Sitat av ca119 Vis innlegg
Du har tatt bryet med å montere ut motor samt å levert vraket til hugger'n ?
Neimen - du skulle krevd han for 1000kr i omkostninnger og arbeit! Eller minst 10-20 gratis kebab


Huffda, ja en helt annen kultur ....
Vis hele sitatet...
Motoren ligger fortsatt ute på finn