Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 14317
Jeg ville ansatt noen med samme ting i historikken sin.
Etter egen mening og moral synes jeg iaf att du gjorde riktig ting.
En nær til meg har blitt utsatt for lignende, men vegrer gi meg navnet, fordi det ville slutte med meg i fengsel.

Men normativt har det du gjort det laveste av brudd i manges øyene, så ett nytt navn og en nystart er nok ditt beste kort.

Hvordan har det gått før deg?
Sjekke runt på forskjellige jobbsider, samt hos manpower, osv.Og som ovenstående tilby å prøvejobbe noen dager. Og lyv om de 8 årene i fengsel.Om de spør: Den tiden var du ute og reiste elns eller i verste fall si du var arbeidsledig(er jo egentlig en slags sannhet).
Sitat av Lbeb8515 Vis innlegg
Og der ble jeg oppsagt pga nedbemanning... hva nå?
Vis hele sitatet...
Kjedelig, men du har vel nå nylige referanser du kan bruke ved søking på neste jobb ?
( Hvis du ikke har gjort det, snakk med leder om å bruke han/hun som referanse når du søker neste jobb. )
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Trist og høre. Har jo sett Når jeg har vært i Oslo at det er veldig mange bygge prosjekter over alt.

Har du prøv å bare iføre deg arbeids klær og møte opp og spør om du kan få snakke med en formann.og si du er på utkikk etter jobb. Samla hva det er. Si du kan jobbe gratis en dag eller to så di kan teste deg om ønskelig stå på så er jeg sikker på du får deg en jobb.
Vis hele sitatet...
Nei! Ikke gjør det, arbeidsmsrkedet styres av vikarbyråer i dag. I hvertfall for de som står uten arbeid. Genialt for arbeidsgiveren, ingen bindingstid eller sykelønn. Kjedelig for arbeidssøkere.

Selv har jeg også masse hull på CVen, akkurat som du. Hvor det største er på ca 8 år, måtte alltid bedyre på jobbintervjuer at jeg aldri har sittet i fengsel eller slitt med rus.
Sist endret av Dr.Pepper; 26. juli 2018 kl. 14:48.
Shit man. Kjipt ass. Hva med å bytte navn og fylle inn tomrom på egenhånd? Jeg mener, om det stemmer det du sier i tråden her så må du vel være norges mest aktive jobbsøker. Når ingenting nytter og du har forsøkt å spille med åpne kort, da er det vel bare til å starte å ljuge da? Hva har du gjort i 8 år? Reist kanskje? Mens du levde av strøjobber, kjærlighet og som gatemusikant? Ja hva som kan passe for deg vet du jo best selv. Om jeg var i dine sko ville jeg diktet opp en historie troverdig nok til at folk ikke bryr seg om hull på cv. Du kan jo lett forklare at du nå er familiefar og har parkert gå-bort-skoa og nå er det ett nytt liv som ansvarlig pappa og familiemann. Ikke si en dritt om soning, reell fortid eller hva du har slitt med.
Ser at mange anbefaler trådstarter til å lyge, anbefales ikke. Veldig risky tror jeg, bakgrunns sjekk er helt vanlig i dag. Hvor mye og hva som sjekkes vet jeg ikke helt, men lyger man så bør løgnen være temmelig solid.
Føkk ærlighet når fyren har søkt 3000 jobber uten å få fast jobb. Han har vært ærlig og søkt jobb i flere år nå uten å få noe mer enn korte vikarier etc. Han trenger fast jobb og stabil inntekt. Om ingen vil gi ham jobb når han er den har er med den bakgrunnen han har, vel da er tiden moden får å bli en annen. Og da får han bare skape seg den fortiden han tror han kan klare å selge inn, skifte navn og totalt distansere seg fra fortiden. Ærlighet førte jo ingen vei. Er vel like greit å bare lyve som helvete. Med nytt navn og gjerne valg av et helt ordinært ordinært navn så er det ikke så lett å google heller. Har han en plausibel forklaring på at det er hull i cv så gir nok folk ham en sjanse. Heller dra løgner i jobbsøken enn å bli fast i nav-systemet.