Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3077
Hei!

Vurderer å kjøpe meg en Sonos Play:1 trådløs høytaler. Kan denne brukes trådløst uten en bridge (boost som det heter nå?)? Hva om jeg vil utvide med flere høytalere, MÅ jeg da ha en bridge?

Er det ellers noen som har erfaringer med Sonos å dele?
Trenger jeg en BRIDGE eller BOOST?
Bruk en BRIDGE eller BOOST hvis du er bekymret over ytelsen til det trådløse nettverket hjemme, eller du ønsker å koble SUB og et par bakhøyttalere til PLAYBAR trådløst.

Hvis du kobler en Sonos-enhet til ruteren med en Ethernet-kabel, oppretter dette automatisk et dedikert trådløst Sonos-nettverk. Du kan koble til hvilken som helst spiller eller en BRIDGE ved bruk av Ethernet-kabelen. Et dedikert Sonos-nettverk er ideelt når det trådløse nettverket hjemme ikke er pålitelig.

Vårt dedikerte nettverk kreves for å koble PLAYBAR til SUB og et par bakhøyttalere. Hvis PLAYBAR (eller en annen Sonos-høyttaler) er plassert nært Internett-ruteren, kan du koble den direkte til ruteren med en Ethernet-kabel. Hvis du vil plassere PLAYBAR eller høyttaleren i et annet rom, kan du koble en BRIDGE til ruteren for å utvide hjemmekinoanlegget.
Vis hele sitatet...
Tatt fra sonos.com
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Tatt fra sonos.com
Vis hele sitatet...
Det svarte ikke på spørsmålet om jeg MÅ ha en bridge.
Står da ganske tydelig synes nå jeg.
Du kan koble den ende høyttaleren til routeren din, da vil du kunne koble de resterende høyttalerne sammen. Men én av de må altså ha kabel.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Står da ganske tydelig synes nå jeg.
Du kan koble den ende høyttaleren til routeren din, da vil du kunne koble de resterende høyttalerne sammen. Men én av de må altså ha kabel.
Vis hele sitatet...
Så om jeg kjøper en høytaler må jeg enten koble den til med kabel til routeren eller kjøpe en bridge? Går ikke kun over trådløst?
Beklager, nå tror jeg det er jeg som roter. De eldre modellene var slik jeg forklarer. Når jeg leser om de nyeste ser det ut til at det bare er å koble i strøm og koble den trådløst opp mot hjemmenettverket.
Kjøpte mine høyttalere for ca 3 år siden, fungerer hvert fall meget bra
Alle sonos høytalerne blir koblet opp til ruteren, deretter laster du ned en sonos programvare og du er ferdig. Funker over trådløst, ingen styr.

Så lett er det, men det er ikke mulig å koble den opp til TV'en eller lignende, du må bruke musikk på datamaskinen eller en musikktjeneste. Det er mulig å bruke datamaskinen din som en radio, og deretter koble til radioen, da vil du få musikk fra f.eks en film eller video på anlegget. Men da vil det igjen bli delay på 2-3 sek. Det eneste valget du har i denne situasjonen er å kjøpe enten playbar eller en amp.