Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2975
Jeg har tenkt til å spraymale min l96 softgun ørkenfarget.
Så jeg lurer på hvor jeg kan få kjøpt softgun spraymaling?
Du kan vel bruke hvilken som helst, spraymaling. Stikk innom torshov eller noe, god service der
Jeg anbefaler EC-Paint fra NFM.
Har selv spraylakkert min L96 med denne malingen

Det fåes hos webshoppen til www.equipnor.no
Husk å pusse deler med veeldig fint sandpapir, og vaske godt med rødsprit!
Sitat av HeinzE Vis innlegg
Husk å pusse deler med veeldig fint sandpapir, og vaske godt med rødsprit!
Vis hele sitatet...
..hvorfor da?

Slike baby/ våtservietter tørker da bort hva det måtte være.

Mener du anyways før eller etter?

regner med vi snakker sandpapir FØR lakking eventuelt?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Puss med sandpapir for da sitter lakken, vask så av med noe sprit, fks rødsprit, dette fjerner alt fettet fra fingrere og fjerner lort og støv, lakken sitter bedre på en renere overflate.

OBS: Kan vøre lurt med noe primer før lakkering.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Puss med sandpapir for da sitter lakken, vask så av med noe sprit, fks rødsprit, dette fjerner alt fettet fra fingrere og fjerner lort og støv, lakken sitter bedre på en renere overflate.

OBS: Kan vøre lurt med noe primer før lakkering.
Vis hele sitatet...
x2 [COLOR="White"]tiiiitegn[/COLOR]
Det er veldig viktig at du bruker rødsprit og ikke foreksempel vanlige våtservietter eller white spirit, da disse inneholder fett, hensikten med å vaske med rødsprit er å fjerne pussestøv og fett (som Fleff også nevner)
Sist endret av Veggen; 7. april 2011 kl. 21:37.
lynol fungerer bedre en rødsprit.

Rødsprit er det endel stoffer som du ikke vill ha i lakken.

OT: Du kan egentlig bruke hvilken som helst spraymaling, men viss du vill ha det fint er jo dyrere jo bedre i min mening, Motip vil jeg si er den beste. Litt grunning før du sprayer er og en liten fordel viss du vill ha lakken til og sitte ekstra godt, og husk når du sprayer og påfør jevne tynne lag vent og spray igjen. HF
Er jeg nødt til å bruke sandpapir eller holder det med bare rødsprit?
Lakken vil ikke få noe feste hvis du ikke bruker sandpapir, et lite slag så kan det begynne å dette av flak og se helt Jævlig ut..
ta deg tid og gjør det ordentig. og kjøp en spraymaling det står at det går an å bruke på plast...

Lykke til
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
hva faen har dette med street art å gjøre? gå til DIY delen..
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Duracoat er laget for å lakkere våpen. Sjekk http://durano.no/ for priser og hva du eventuelt trenger av utstyr/hvor egnet den er for ditt "gevær".