Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1229
Hei, sitter her å lurer litt på det med å skaffe seg passord på helt allminnelige mapper.
Er dette mulig, uten å bruke zip/rar programmer osv.?

Er bare på utkikk etter noe enkelt så når jeg trykker på mappa må jeg skrive inn passordet for å komme inn, hvis ikke - bli nekta å komme inn. (Som når du logger på pc'en)

Takker for svar på forhånd.
www.truecrypt.com
Sist endret av ranvik; 14. mars 2010 kl. 12:17.
My lockbox
Akkurat det du spør etter, bruker det selv, fungerer glimrende
Trådstarter
Tusen takk for svar
Tester ut og ser hva jeg syns selv!

edit: Dum som jeg er, glemte jeg å nevne at dette må være gratis!
Første som poppa opp når jeg trykka på linken var masse tilbud om 10$ avslag osv. Hehe!
Sist endret av KakeFrans; 14. mars 2010 kl. 15:58.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Som ranvik sier bruk truecrypt da, den er gratis. http://www.truecrypt.org/downloads
Sist endret av Fleff; 14. mars 2010 kl. 16:04.
Trådstarter
Ok for My lockbox virka som bare tull, fikk det seriøst ikke til å fungere :s
Virka som det var et "Passordbeskytta program" som det ikke var noe i.

Eneste jeg trengte passord til var å åpne programmet. Og mappene fikk ikke noe passord.
Det jeg tenkte på var noe så enkelt som å høyreklikke på en mappe og "opptrett passord" og når du har gjort det så må du skrive passord for å komme inn, ikke masse annet svada. Skal teste ut Truecrypt nå
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det finner du ikke, men å bruke TrueCrypt er lett. Null problem så lenge du kan lese.
Trådstarter
Okei, får se litt da
My lockbox er da gratis, dinside har til og med testet programmet, veldig enkelt og sette opp, klarer ikke se hva du sliter med?
http://www.dinside.no/806448/my-lockbox

Truecrypt setter vell opp en kryptert image-fil som kommer opp som en egen partisjon?

Edit: Reklamen øverst på tideligere postet link er foresten reklame for storebroren til My lockbox.
Sist endret av Straga; 15. mars 2010 kl. 12:26.