Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 918
La denne inn her, tenkte dette muligens var riktig, men bare flytt den hvis det er feil.

I natt skulle jeg se en episode South Park før jeg la meg. Så falt harddisken ned fra der den pleier å ligge, ned til gulvet. Ikke noe hardt, men muligens hardt nok til å ha skada den. Da jeg kobla den til igjen virka ingenting, og jeg lurer på om noen har noen forklaring på hvorfor? Nå virker den, men den er usannsynlig treg. Skulle hatt backup av noen filer, bilder osv fra den, men det er umulig å få kopiert noe (tar mange timer ffs!).

Hva er galt?

Og nei, fordi jeg har vært dum, har jeg glemt å kopiere disse filene før nå (lå på gammel pc, lagt over på hdd for å formatere pc).
Harddisken er døende. Den tålte ikke fallet.
Ganske vanlig egentlig.
Du får unngå at neste harddisk lider samme skjebne.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Så det går ikke an å formatere den? kjipt med så mange serier...
Feilen er sannsynligvis av mekanisk art og å legge noe viktig på en harddisk som har falt i gulvet
og går tregt etterpå er ett sjansespill/dårlig odds.
Det finnes testprogrammer på hjemmesiden til respektive harddisk produsenter.
F. eks
http://support.wdc.com/product/downl...&sid=3&lang=en
Husk at testen sletter alt.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Skal sjekkes ut i morgen.


Harddisken funker, som sagt, men å flytte noe med 20 kb/s ca tar altfor lang tid...