Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1014
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Jeg lurer på en del ting ang LAR. Er det enkelt å komme inn i lar? Sliter med ptsd og borderline, jeg har vært i behandling tre-fire ganger tidligere, men ønsker å søke om lar siden jeg trenger hjelp hos psykolog, samt at jeg har vært avhengig i flere år. Pga mine psykiske plager, er det altså stor sjansen stor for at jeg tar overdose i Suicidal intensjon, har gjort dette over ti ganger tidligere når ting blir vanskelig. Bruker subutex illegalt per nå i mellomtiden, er i 20-åra.

Er det mulig å søke om subutex istedenfor subuxone? Bor i Trondheim og der er det primært subuxone som blir delt ut, bare foretrekker.

Har jeg sjangse i lar , og blir jeg prioriteret?

Noen som vil dele råd og erfaringer selv?
Anonym bruker
"Vanskelig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
▼ ... over en uke senere ... ▼
kjør hardt,kjør stil
1 1
Jeg er i LAR, 38år med 25 år i miljøet. Gå til fastlegen din, legg korta på bordet - ALLE - å be om å bli søkt inn i LAR. De har inntakssamtale der du blir vurdert av de med rett kompetanse for slikt. Stå på, sender deg masse gode vibber nå og lykke til ❤️❤️❤️
Før hadde de (lar altså) retningslinjer som var ganske strenge ; Måtte ha prøvd langtidsbehandling, fylt 25 og ha fast adresse.

Det har de roet betraktelig ned på de siste 10 årene, så nå er det lettere å komme inn - og vanskeligere å bli skrevet ut sammenligna med før

(Jeg ble søkt inn i Lar på dagen av folka på 24sju - da hadde jeg vært ambivalent i 10 år )

Lar-midtnorge er de som skriver ut absolutt mest suboxone - av en eller annen uforståelig grunn. Men ; Så lenge du ikke injiserer shitten din/har tydelige problemer med injisering - skal det gå an å mase seg til subutex.

Jeg vet det er en del brukere som blir sjuke, smånervøse, føler seg ekle av suboxone (enten fordi de faktisk tar opp naloksonen sublingualt - eller placebo - min teori) - så hvis dette gjelder for deg - bruk det som argument for subutex.

Lar har redda livet mitt - og her i Oslo har de faktisk noe som minner om rehabilitering også - da de tilbyr betydelig mer enn bare drugs <3

*lykke til* =)
Hva er egentlig forskjell på Subutex, Subuxone og Metadon?