Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1319
Skal kjøpe en pc til surf og youtube/netflix, noe skriving og programmer som Tor, spotify, utorrent osv. Kanskje et par hundre bilder etterhvert og kanskje max et par hundre sanger men filmer og annet jeg laster ned legger jeg på ekstern hardisk.

Er 64 gb nok til hovedsaklig noen word dokumenter, spotify, og andre programmer eller vil det fylles opp med en gang? Har lavt budsjett... sett på denne til 3 lapper
13,3" Full HD touchscreen (1920 x 1080)
Intel Pentium N5000-prosessor (1,1 GHz, 4 kjerner)
4 GB RAM
64 GB eMMC-lagring
802.11ac Wi-Fi, Bluetooth
Intel UHD Graphics 605
Windows 10

Hva eksempelvis får plass på en 128gb og hva får plass på en 64gb?

Rettelse fire lapper koster den og har ikke høyere budsjett
Sist endret av yilul; 22. november 2018 kl. 09:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Windows 10 på 64 GB ville jeg ikke anbefalt selv hvis personen utelukkende skulle bruke kun nettleser til kun surfing.
Gå for 128 GB hvis du er dønn bestemt på å bruke Windows og kjøp gjerne en laptop som støtter (micro)SD så du kan øke lagringen lokalt med et par hundre Giga til hvis behovet senere melder seg.
Jævla dyr pc hvertfall.

Vis du har planer om å laste ned ting som utorrent, torrents og annent så er det ikke vits med 64gb engang.
Sist endret av Cloor; 22. november 2018 kl. 10:18.
Er det Medion Akoya fra Power du tenker på?
https://www.power.no/data-og-tilbeho...ouch/p-899817/

Jeg hadde valgt noe annet.

Det sagt så skulle det være mulig å holde seg til 64GB, så lenge du kun bruker den til surfing og Word dokumenter. Men anbefales kan det ikke. Husk at når det kommer windows oppdateringer så kan disse fort kreve en del plass for å installeres. Det kan fort ende opp med å bli en irritasjon og en plage.
Enda mer sammenligning: Min fire år gamle server har 96 GB RAM.. Den kan lagre mer i RAM enn du vil kunne på disk..
Lagring, selv SSD-lagring er ikke spesielt dyrt idag, gå for minst 128 GB og spar deg selv for enormt mye frustrasjon senere.
64GB er akkurat litt for lite. Jeg har 128GB på min mac og det er helt uproblematisk så lenge man kan lagre ting i en eller annen skyløsning. Apple har integrert iCloud såpass greit at jeg ikke merker noe til at ting er i iCloud eller lokalt på disk. Sjekket nå og ser at jeg har brukt litt over 80GB, mye av det er sikkert dritt jeg uansett ikke bruker.
Trådstarter
2 0
Sitat av sprett Vis innlegg
Er det Medion Akoya fra Power du tenker på?
https://www.power.no/data-og-tilbeho...ouch/p-899817/

Jeg hadde valgt noe annet.

Det sagt så skulle det være mulig å holde seg til 64GB, så lenge du kun bruker den til surfing og Word dokumenter. Men anbefales kan det ikke. Husk at når det kommer windows oppdateringer så kan disse fort kreve en del plass for å installeres. Det kan fort ende opp med å bli en irritasjon og en plage.
Vis hele sitatet...
Ja det er den. Falt for et clean og slim design når jeg så den i butikken i går (den ser dyrere ut enn den er) og lav vekt. Kjøpte ASUSen de har på tilbud på mandag med 128gb men liker ikke feelinga og designen helt så vil bytte den.. Leter etter pc til lett bruk og de sa jeg måtte gå for minst pentium prosessor for streaming men de andre i prisklassen jeg har råd til er på 15" ++ og for stor i størrelsen. Skulle gjerne funnet noe nå ila black friday..
Sist endret av yilul; 22. november 2018 kl. 12:24.