Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2488
Ca hvor mange ferske fleinsopp tilsvarer 1 g?
Fleinsopp består av ca. 90% vann, så de mister 90% av sin vekt ved tørking.
Har ikke tid til å tørke, så lurer på hvor mange ferske fleinsopp Ca som tilsvarer Ca 1 g tørket sopp
Enkelt regnestykke, 10 gram fersk sopp tilsier 1 gram tørket. Men du burde uansett være litt forsiktig med det siden du er ikke garantert at det tilsvarer 1 gram tørket (eller like mye/lite virkestoff
Du kan ikke regne om antall sopp til gram, da soppen varierer veldig i vekt og størrelse.
Vi anbefaler vel ikke å spise den fersk her på forumet, meg bekjent.
Det går vel helt greit å spise fersk sopp, men er heller anbefalt å veie opp enn å telle antall ...
Ta alle.....nei seriøst, om du ikke har tid til å tørke er du en useriøs romfarer, russisk rullet. Lykke til ass
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Ta alle.....nei seriøst, om du ikke har tid til å tørke er du en useriøs romfarer, russisk rullet. Lykke til ass
Vis hele sitatet...
Lol?? er da ganske så vanlig å spise fersk sopp? Bare du har en vekt så er det vel greit tenker jeg
Første turen min åt jeg 100 sopp. I etterkant har jeg tatt 40-60 som første dose. Hiv nedpå.