Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 8600
Jeg har bestilt noe fra nettet og pakken forventes på mitt lokale postkontor ila. +2 dagers tid.

Pakken ble tidligere i dag, rundt 0830, sendt fra Oslos postterminal, og skal derifra videre til Kristiansand for videreføring.
Jeg bor i Arendal, som er et inneklemt punkt mellom Oslo og Kr. Sand, som forklarer ventetiden.

Spørsmålet er derfor om jeg kan kjøre til postterminalen i Kr. Sand, ta imot pakken der, isteden for å måtte vente to dager til for at de skal få transportert den derifra og til mitt lokale postkontor?

Er dette mulig eller MÅ pakken hentes på avtalt destinasjon?
Du kan ikke hente ut pakkene på terminal, desverre. Du kan eventuelt ringe posten å høre, men har spurt de tidligere, uten hell.
Jeg vet ikke noe konkret om hvordan Posten gjør dette, men kanskje du kan sjekke med et budfirma om de har rutiner for intercept/levering av pakker fra terminal? Jeg mener i hvertfall at det skal gå an for mottager å omadressere en pakke fra visse sjekkpunkter på ruta, f eks terminal.
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Jeg vet ikke noe konkret om hvordan Posten gjør dette, men kanskje du kan sjekke med et budfirma om de har rutiner for intercept/levering av pakker fra terminal? Jeg mener i hvertfall at det skal gå an for mottager å omadressere en pakke fra visse sjekkpunkter på ruta, f eks terminal.
Vis hele sitatet...
God Idé!!
Det burde jo gå ann, kan jo sendes med evt. Mekonomen eller Bilxtra.
Hei.

Dette skal gå helt fint, bare å ringe driftskontoret for terminalen. Har skjedd flere ganger med meg.
Var på terminalen i Oslo og der hadde flere luker for utlevering ihvertfall
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Lurer på hvorfor posten er så treg her? Går fortere å sende noe fra et annet land til Norge enn dem klarer å levere noe fra en by til en annen I Norge.
Sist endret av Quakecry; 27. juni 2018 kl. 05:01.
Jeg bestilte noe fra Kristiansand til Stavanger forleden og pakken måtte innom Oslo først...
Ringte bud, de unngikk bevist slike hendelser.
Tydligvis er dette vanlige spørsmål budfirmaer får, noe som er lett forståelig med tempoet til posten.
Begynner bli litt komisk når folk må få pakka sendt Norge rundt før den til slutt kommer fram.
Neste gang tror jeg at jeg heller bestiller slutt destinasjon på et hovedstopp, så unngår jeg dette igjen.
Sist endret av PortalBreaker; 27. juni 2018 kl. 13:30.
For å si det enkelt: (Nesten) all post i sør-Norge må innom Oslo. Det har med å spare penger, selv om det ofte ser idiotisk ut i praksis.
Sikkert ikke dumt å velge utleveringssted i Kristiansand, gjerne i Sørlandsparken neste gang. Hvis du ikke har noe i mot en liten kjørerur da.