Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2572
Hei vurderer denne pakken: http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...09b-js506hcs3b

Kan dere anbefale den? Noen erfaringer med recevier eller høyttalere?

Og vet dere om PS3 en min kan kobles til samme med PC'n
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Hei vurderer denne pakken: http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...09b-js506hcs3b

Kan dere anbefale den? Noen erfaringer med recevier eller høyttalere?

Og vet dere om PS3 en min kan kobles til samme med PC'n
Vis hele sitatet...
masse erfaringer med høyttalere og forsterkere og jeg kan anbefale deg på det sterkeste å ikke kjøp deg anlegg fra elektromarked, alt handler om å få mest "falske watt" inn i anlegge, kjøp heller et anlegg fra hifi-klubben, hjemmekino-anlegg vil bli en del dyrere men det er ihvertfall ikke noe tull som ikke spiller bra

du kan jo vurdere å bruke pengene på å kjøp et ordentlig stereo-anlegg istedet for et hjemmekino-anlegg

hvordan musikk hører du på?
Rabbern's Avatar
Trådstarter
Hører på litt av alt nesten, litt dubstep og rock/ metal som Metallica og Volbeat og Rap så det er jo en del bass i det meste. Men har noen billige PC høyttalere som er en 5-6år gamle fra creative. Men det er ikke så mye man får for 4 500kr rundtom.
det er sant, men vist du er over 18år og jobber så kan du jo bruke en del av månedslønna di til å kjøpe et anlegg, vist du ikke du ikke er over 18år og bor hjemme hos foreldrene dine så kan du jo prøve å få eventuelt moren eller faren din til å betale en liten del av beløpet sånn at du får et anlegg du er fornøyd med istedet for å bare være litt fornøyd med et lefdal anlegg
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
NR509 er en helt ok budsjettreceiver fra en stor og anerkjent leverandør. Selv om denne ligger godt nede i prissjiktet er den allikevel ett mye bedre utgangspunkt enn hva mange andre pakker hos Elkjøp, Expert og lignened tilbyr - som ofte er helt blottet for tilkoblingsmuligheter og funksjoner. Den mangler dog pre-out så du har ikke mulighet for bruk av effektforsterker om du senere skulle få lyst til å investere i mer strømkrevende høyttalere.

Høyttalerpakken fra Jamo er helt ok, men ikke så veldig mye mer enn det. Storebrødrene S606 er en god del mer spennende, men skal du kjøpe det settet alene og forsterker i tillegg havner du fort på det dobbelte av prisen.

Ett annet alternativ kunne kanskje vært ett lignende oppsett fra surround.no, men i samme prisklasse ender du opp i mine øyne med en dårligere forsterker og om ikke dårligere høyttalere, så er er Dynavoice-høyttalerne noe spesielt mer spennende enn Jamo S506 ihvertfall.

Min konklusjon er altså da at dette ett greit inngangs-anlegg prisen tatt i betrakning. Du har også god mulighet til å utvide anlegget både med sub og andre høyttalere senere. Og ja, PS3 og pc kan kobles til så lenge du benytter deg av HDMI eller komponent. Greit å sjekke at pcen din har en av disse mulighetene først.
Finnmarking
Hva med og kjøpe Logitech Z-5500? Det koster ikke mer en et par tusen og da får du mye lyd for pengene synes nå jeg. Og heller spare til noe mye bedre.
Logitech,creative osv er merker som er ganske lik de anleggene du får på elkjøp,expert og lefdal, handler om mest mulig watt, bare tull alt sammen. Før jeg ble hifi interessert og jobbet på hifi-klubben i arbeidsuka kjøpte jeg meg et par creative pc høyttalere, d funker når du sitter 1 meter unna høyttalerne, men når du skrur opp så hører man klart at bassen får problemer med å spille som den skal.
Finnmarking
Med det budsjettet kan man ikke feks, gå på hifiklubben og kjøpe komplett B&W hjemmekino anlegg + forsterkere, kabler, reciever o.l

Derfor jeg heller ville kjøpt Z-5500 til halve prisen av det anlegget på Lefdal.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
Logitech,creative osv er merker som er ganske lik de anleggene du får på elkjøp,expert og lefdal, handler om mest mulig watt, bare tull alt sammen. Før jeg ble hifi interessert og jobbet på hifi-klubben i arbeidsuka kjøpte jeg meg et par creative pc høyttalere, d funker når du sitter 1 meter unna høyttalerne, men når du skrur opp så hører man klart at bassen får problemer med å spille som den skal.
Vis hele sitatet...
Hvis du sammenligner Jamo og Onkyo med Logitech og Creative når du snakker om stereoanlegg så har du tydeligvis blitt hjernevasket i løpet av de fem dagene du hadde tilhold på HFK.

Tro det eller ei, det finnes faktisk flere hifi-produsenter enn de som er i HFK sitt sortement.

Og når folk er villig til å legge opp mot 5000,- og få ett ok startanlegg synes jeg absolutt man skal oppmuntre til det, fremfor å legge penger i den plastikkassen som Logitech Z-5500 faktisk er.
du ville kjøpt det, kommet hjem, den første uka "damn dette er bra" , når det har gått en stund vil du sakte innse at det suger skikkelig hardt å angrer på at du kjøpte det. Hvorfor kjøpe B&W når Dali er billigere og bedre, testet av meg og en kompis, vi var begge enige om at Dali var litt råere enn B&W som de solgte for rundt samme prisen.

kan jo feks kjøpe dali concept 6 for en billigere penge på finn.no og kjøpe en forsterker fra hifi-klubben, feks en http://www.hifiklubben.no/produkter/...er_grafitt.htm det blir en del dyrere enn 4000kr men dette anlegge så blir du ikke missfornøyd, du kan også gå for concept 8 fra http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=28929373 for å få litt mer trøkk, merkbar forskjell, skal gå ganske bra med nad forsterkeren til 5000 der også men det er anbefalt med den til 9000, den til 9000 er litt i overkant dyr, men d som ville vært ganske kult er jo og ha brukt concept 8 og en http://www.hifiklubben.no/produkter/...ker_grafit.htm med denne http://www.hifiklubben.no/produkter/...erker_sort.htm som effetkforsterker, ja dette er langt over budsjettet men du får det du betaler for, var nesten så jeg vurderte å kjøpe det siste setuptet selv men jeg er litt mer en "så mye bass som mulig" type så jeg kommer nok til å kjøpe meg cerwin vega ve15f den nad forforsterkeren og muligens cxa-10 (den som er hakket større enn den effetkforsterkeren som jeg viste isted)

Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hvis du sammenligner Jamo og Onkyo med Logitech og Creative når du snakker om stereoanlegg så har du tydeligvis blitt hjernevasket i løpet av de fem dagene du hadde tilhold på HFK.

Tro det eller ei, det finnes faktisk flere hifi-produsenter enn de som er i HFK sitt sortement.

Og når folk er villig til å legge opp mot 5000,- og få ett ok startanlegg synes jeg absolutt man skal oppmuntre til det, fremfor å legge penger i den plastikkassen som Logitech Z-5500 faktisk er.
Vis hele sitatet...
jeg har rett og slett ikke noe tro på jamo og onkyo, bare tull etter min menig, bare en forsterker som gjeller i mine ører og det er nad
Sist endret av Carlos277; 30. juni 2011 kl. 19:40.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Altså, hva i all verden er det du snakker om? Høres jo ut som du kommer rett fra HFK sin selgerskole, dette har jo ingen relevans til hverken det jeg sier eller det trådstarter etterspør.

Sitat av Carlos277 Vis innlegg
du ville kjøpt det, kommet hjem, den første uka "damn dette er bra" , når det har gått en stund vil du sakte innse at det suger skikkelig hardt å angrer på at du kjøpte det. Hvorfor kjøpe B&W når Dali er billigere og bedre, testet av meg og en kompis, vi var begge enige om at Dali var litt råere enn B&W som de solgte for rundt samme prisen.
Vis hele sitatet...
Det er ingen universell regel som tilsier at Dali er bedre enn B&W. Dette spørs jo såklart på både preferanse og hva slags produkter man faktisk tester.

Ett av mine tidligere anlegg besto av B&W 604 S3 drevvet av to Nad C272, dette er noen av de beste og mest musikalske høyttalerne jeg noen gang har hatt. Og en ting er hvertfall sikkert, de fleste som har hørt det oppsettet er enig i at det spiller sirkler rundt både Concept 8 og 10. God fyldig lyd, mens Conceptene fort blir litt anonyme.

Hvis trådstarter er interessert i å bruke 5000 tviler jeg på at han kommer til å synes at oppsettet "suger hardt" etter en uke. Han bør heller være glad for at han investerte penger i noe som faktisk kan oppgraderes og utvides etterhvert som han får råd - i motsetning til Z-5500.
Finnmarking
du ville kjøpt det, kommet hjem, den første uka "damn dette er bra" , når det har gått en stund vil du sakte innse at det suger skikkelig hardt å angrer på at du kjøpte det. Hvorfor kjøpe B&W når Dali er billigere og bedre, testet av meg og en kompis, vi var begge enige om at Dali var litt råere enn B&W som de solgte for rundt samme prisen.

kan jo feks kjøpe dali concept 6 for en billigere penge på finn.no og kjøpe en forsterker fra hifi-klubben, feks en http://www.hifiklubben.no/produkter/...er_grafitt.htm det blir en del dyrere enn 4000kr men dette anlegge så blir du ikke missfornøyd, du kan også gå for concept 8 fra http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=28929373 for å få litt mer trøkk, merkbar forskjell, skal gå ganske bra med nad forsterkeren til 5000 der også men det er anbefalt med den til 9000, den til 9000 er litt i overkant dyr, men d som ville vært ganske kult er jo og ha brukt concept 8 og en http://www.hifiklubben.no/produkter/...ker_grafit.htm med denne http://www.hifiklubben.no/produkter/...erker_sort.htm som effetkforsterker, ja dette er langt over budsjettet men du får det du betaler for, var nesten så jeg vurderte å kjøpe det siste setuptet selv men jeg er litt mer en "så mye bass som mulig" type så jeg kommer nok til å kjøpe meg cerwin vega ve15f den nad forforsterkeren og muligens cxa-10 (den som er hakket større enn den effetkforsterkeren som jeg viste isted)
Vis hele sitatet...
B&W var bare et eksempel da jeg ikke er helt oppdatert på HFK sitt sortiment for tiden. Jeg haddet Z-5500 som "startanlegg" og brukte dette i et par år før jeg byttet til nettopp ve15f og en NAD C372. Og jeg syntes faktisk at det var penere lyd i dette logitech anlegget en hva disse VE høytalerene klarte og presse ut..

Og jeg ser du liker mye bass, det er klart at ve15f lager en del bass men de spilte veldig grøtete synes jeg.
Sist endret av lihku; 30. juni 2011 kl. 19:51.
Sitat av lihku Vis innlegg
B&W var bare et eksempel da jeg ikke er helt oppdatert på HFK sitt sortiment for tiden. Jeg haddet Z-5500 som "startanlegg" og brukte dette i et par år før jeg byttet til nettopp ve15f og en NAD C372. Og jeg syntes faktisk at det var penere lyd i dette logitech anlegget en hva disse VE høytalerene klarte og presse ut..

Og jeg ser du liker mye bass, det er klart at ve15f lager en del bass men de spilte veldig grøtete synes jeg.
Vis hele sitatet...
hmm, jeg vet ikke jeg nei, har bare hørt ve 12f med en c375bee og eneste jeg merket var at man ikke spilte så høyt og med like mye bass som jeg hadde trodd men det problemet trodde jeg skulle løse seg med ve 15f og en cxa-10, må vell vurdere å kjøpe noe cls eller xls da kanskje
Finnmarking
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
hmm, jeg vet ikke jeg nei, har bare hørt ve 12f med en c375bee og eneste jeg merket var at man ikke spilte så høyt og med like mye bass som jeg hadde trodd men det problemet trodde jeg skulle løse seg med ve 15f og en cxa-10, må vell vurdere å kjøpe noe cls eller xls da kanskje
Vis hele sitatet...
Du sier i din første post at du har "masse erfaringer med høytalere og forsterkere", unnskyld meg men det virker ikke sånn med tanke på at du kun er ute etter CW? :P
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
jeg har rett og slett ikke noe tro på jamo og onkyo, bare tull etter min menig, bare en forsterker som gjeller i mine ører og det er nad
Vis hele sitatet...
Har du noe grunnlag bak disse påstandene, eller er det noe du har lært i arbeidsuka di?

http://www.lydogbilde.no/test/onkyo-tx-nr5008

Hvorfor er det Nad som gjelder, hva er det de gjør som andre produsenter ikke klarer?

Nad lå lenge på etterskudd på receiverfronten, spesielt på video-biten når HDMI for alvor begynte å rulle inn. Nad-receiverne har fremdeles den gode "nad-sounden" på musikk, men når det gjelder bildebehandling så kommer de fremdeles til kort hvis man sammenligner feks med Pioneer sine, noe også tester viser. Har ikke tatt med Master-prosessoren i beregningene da.

Yamaha som kanskje er en av de beste allroundreceiverne er også ett meget godt valg i ett kombianlegg. Det er farlig å bli så merkebevist at man ikke klarer å innse at det finnes flere som lager gode produkter, ei heller teste de ut. Kan gå glipp av mange gode opplevelser med en slik holdning. Spesielt når den er grunnløs.
Sitat av lihku Vis innlegg
Du sier i din første post at du har "masse erfaringer med høytalere og forsterkere", unnskyld meg men det virker ikke sånn med tanke på at du kun er ute etter CW? :P
Vis hele sitatet...
var kanskje litt å ta i at jeg hadde masse erfaring men jeg har nå litt ihvertfall

jeg bare ute etter cv fordi det er min style
Sist endret av Carlos277; 30. juni 2011 kl. 20:04.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
det er fordi det er min style og det er det jeg fokuserer på, jeg kan jo så klart andre ting og jeg overdrev kanskje det med å ha masse erfaring, men jeg har nå forstått såpass at jeg ikke kommer til å kjøpe noe slags pc logitech eller noe annet i samme retning igjen.
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at Nad er "din style og det du fokuserer på"?

Med andre ord så har du ingen begrunnelser eller grunnlag til å si at du ikke har noe tro på, og at Pioneer, Onkyo, Yamaha, Parasound, Harman/Kardon, for å nevne noen av de mest kjente - og at disse "bare er tull"?
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Har du noe grunnlag bak disse påstandene, eller er det noe du har lært i arbeidsuka di?

http://www.lydogbilde.no/test/onkyo-tx-nr5008

Hvorfor er det Nad som gjelder, hva er det de gjør som andre produsenter ikke klarer?

Nad lå lenge på etterskudd på receiverfronten, spesielt på video-biten når HDMI for alvor begynte å rulle inn. Nad-receiverne har fremdeles den gode "nad-sounden" på musikk, men når det gjelder bildebehandling så kommer de fremdeles til kort hvis man sammenligner feks med Pioneer sine, noe også tester viser. Har ikke tatt med Master-prosessoren i beregningene da.

Yamaha som kanskje er en av de beste allroundreceiverne er også ett meget godt valg i ett kombianlegg. Det er farlig å bli så merkebevist at man ikke klarer å innse at det finnes flere som lager gode produkter, ei heller teste de ut. Kan gå glipp av mange gode opplevelser med en slik holdning. Spesielt når den er grunnløs.
Vis hele sitatet...
nei jeg har ikke noe grunnlag bak disse påstandene, nei det er ikke noe jeg har lært i arbeids uka, det er mer en smak sak jeg har. jeg forstår så klart at andre selskaper kan lage gode forsterkere men jeg har ikke noe tro på dem fordi jeg rett og slett ikke liker dem av en eller annen grunn

Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Så det du sier er at Nad er "din style og det du fokuserer på"?

Med andre ord så har du ingen begrunnelser eller grunnlag til å si at du ikke har noe tro på, og at Pioneer, Onkyo, Yamaha, Parasound, Harman/Kardon, for å nevne noen av de mest kjente - og at disse "bare er tull"?
Vis hele sitatet...
jepp, jeg liker masse bass og siden nad har en skikkelig strømkilde som gjør at du får litt mer trøkk i bassen enn med en annen forsterker, kan godt være denon for å si det slik vist noen tror jeg sier alt annet enn hifi-klubben suger
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
jepp, jeg liker masse bass og siden nad har en skikkelig strømkilde som gjør at du får litt mer trøkk i bassen enn med en annen forsterker, kan godt være denon for å si det slik vist noen tror jeg sier alt annet enn hifi-klubben suger
Vis hele sitatet...
Jeg kan garantere deg at denne kompisen leverer mere strøm enn noe Nad-produkt gjør
http://forums.klipsch.com/idealbb/files/rotel011.jpg
jaja, men hva koster det for noe slikt da, det jeg mener er jo at du får mer kraft enn det du betaler for når du kjøper en nad
Finnmarking
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
jaja, men hva koster det for noe slikt da, det jeg mener er jo at du får mer kraft enn det du betaler for når du kjøper en nad
Vis hele sitatet...
Du har ikke hørt om Crown XTi serien skjønner jeg :P
Sitat av lihku Vis innlegg
Du har ikke hørt om Crown XTi serien skjønner jeg :P
Vis hele sitatet...
joda, men kjører ikke 100% PA jeg nei
Finnmarking
Trengere ikke kjøre 100% PA. XTi spiller helt greit i på de laveste og høyeste frekvens områdene til CW høytalerene mener jeg.
det er ikke det jeg snakker om, snakker om at cxa egentlig er en PA
Ser det har vært et lite ¨slagsmål¨ her om merker, og egentlig vil jeg si at Carlos277 er en merke opptatt tulling. Som ikke har hørt om andre merker enn CV og NAD, de spiller sikkert bra sammen de men markedet er stort.

Jeg har vel egentlig skjønt at for 4500kr får du ikke allverden men de spiller sikkert mye bedre enn mitt pc høyttaler sett på 10watt? Jeg er heller ikke av den typen som foretrekker høyest lyd og mest bass, men av den typen som vil nyte musikken som den er i stillhet fra omverdnen.
Finnmarking
Ja jeg vil tro at du blir mer en fornøyd, da det blir en heftig oppsving i lyden
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
En ting som er garantert i enhver diskusjon, er at all kritisk sans og fornuft går ut når fanbois entrer scenen. For å svare trådstarter, ville jeg anbefale å gå i en butikk som har spesialisert seg på HiFi-produkter, å lytte til forskjellige anlegg i den prisklassen h*n ser for seg.

Jeg vet ikke om de driver på lenger, men jeg handlet mitt anlegg på Mono, og var veldig fornøyd, både med produkt og service.

Lykke til!
Hifi-klubben og Soundgarden er også eksempler på Hifi-butikker