Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1612
Enemy of the snut
Først og fremst vil jeg si at dette "prosjektet" mi, skal hjelpe meg og flere som trenger d!

Produktet for min del kommer fra DNM.

Hva mener dere kan være best/bre mot angst/uro?

Og det samme om soveproblemene mine..
Anonym bruker
"Klok Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker Escitalopram (SSRI)mot panikkangst, funker fjell for med ivertfall.
Vanlige medisiner som kan bli brukt for søvn er:

Imovane, Stilnoct, Vallergan, Melatonin, Seroquel.

Vanlige medisiner som kan bli brukt for angst er:

SSRI, SNRI, Benzodiazepiner, Seroquel.

Imovane har sterke angstdempende effekter, og er et svært effektivt innsovningsmiddel. Dersom søvnproblemene dine er tilknyttet angst på kveldstid så kan dette fungere som en kombinasjonsmedisin. Problemer med Imovane er at det er sterkt avhengighetsskapende.

Dersom du har angst og søvnproblemer og at det er slik at hvis medisinering er en god idè for deg så vil du vel få det av fastlegen? Dersom du ikke går den ruten må jeg anta at du er ute etter en quick fix for problemene dine ved bruke medisiner som legen din mener er en dårlig idèe for deg, og det vil med stor sannsynlighet hjelpe deg mindre i det lange løp enn legens råd.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Zopiklon og nitrazepam, første er nevnt. De vil fungere veldig bra en god stund, helt til man får toleranse og hele prosjektet ditt gjør bare vondt verre.

Hvis du får tak i sakene dine på en ulovlig måte så finnes det veldig mye mer fra gruppene benzodiazepiner og noen fra z-hypnotika som vil ha god effekt, men bare for en periode.

Er andre klasser med medikamenter som også vil ha god effekt, men disse er så sjeldne at du mest trolig ikke vil få tak i dem. Lenge siden jeg har vært på darknet så vet ikke hva som er tilgjengelig der
Hold deg unna Seroquel mot angst. Må opp i store doser skal det ha noen effekt. Større doser Seroquel blir man rimelig ødelagt i topplokket av. Er stengt tatt antipsykotika. Vektoppgang er heller ikke unormalt.

Til søvn kan Seroquel være en fin en. Mindre doser slår deg som regel ut innen en time eller to.
Seroquel/Kventapin.

Selv om det er blå resept må du opp i flerne hundre til tusen for å hente det ut. Kilde https://www.felleskatalogen.no/medis...-sandoz-589783
Anti-psykotiska. Jeg sovner som en stein uansett hvor jeg er innen 1time av inntakt av 50mg.
Du blir en såkalt "zombie" av de, mye vekkoppgang vis du er en sånn type person og blir helt ubrukelig dagen etterpå.

Brukes mye av stimulant folk som tweakers til og sove på.
Koster vel rundt 270 kr for ei eske med 100 x 25mg.

Er ikke den verste prisen bruker man den kun som sovemedisin. Har man en diagnosen som tilsier at man kan ha nytte av Seroquel skrives det ut på blå resept

Selv så klarer jeg meg på 12.5mg til søvn. Noe mer enn det påvirker hverdagen negativt.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 1. november 2018 kl. 18:39.
Begynn med Ashwagandha og Kava. Bytta ut alt av sovemedisiner og angstmedisiner til fordel for det. Verdt et forsøk.
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Koster vel rundt 270 kr for ei eske med 100 x 25mg.

Er ikke den verste prisen bruker man den kun som sovemedisin. Har man en diagnosen som tilsier at man kan ha nytte av Seroquel skrives det ut på blå resept

Selv så klarer jeg meg på 12.5mg til søvn. Noe mer enn det påvirker hverdagen negativt.
Vis hele sitatet...

Det er forskellige merket av Kventapin. Skal ikke si jeg vet noe av prisene men Sandoz sin får du bare ved blå resept og koster mer en 270kr.

325kr for 100 x 25mg
382kr for 120 x 25mg
605kr for 100 x 100mg
907kr for 100 x 200mg
1267kr for 100 x 300mg
325kr før blå resept kommer inn i bildet. Jeg betaler ca 70 kr. for ei eske Sandos med blå resept.

Blir det kun brukt som sovemedisin er ikke 325kr mye. Deler man det opp det i dager man bruker medisinen. De som bruker Seroquel i større doser har det som oftest på blå resept.

Nå går vi vel uansett litt OT opp mot TS
Sist endret av Tilbaketrukket.; 1. november 2018 kl. 22:51.