Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2142
Har mistet min connection når det gjelder Grønt, så har blitt litt desperat.

Jeg gikk på craistlist og fant 3-4 kik kontoer som jeg kontaktet. Alle disse er Engelsktalende, og lover selvfølgelig at det er legit og alt skal gå som smurt. De sier alle det samme, at for første gangs bestillinger må jeg betale up-front, noe jeg egentlig aldri liker.

Han ene sa at betalingen skulle skje via Steam-kort (sånn man får kjøpt på gamestop osv.) han andre nevnte noe om Western Union betaling.

Det jeg lurer på er: er det velsig høy sannsynelighet for å bli scammet her? Hva er eventuellt tegnene du kan skille de ekte og de som scammer?

På fohånd takk.
Det er scam.
craigslist norge det er snakk om? eller skal de sende fra USA? isåfall er det ingen god ide, fordi tollen stopper alt av pakker. Det er uansett svært sannsynlig at du blir scammet. Han med Steam-kort er nok en 14-åring som vil ha spill på steam, kan nesten garantere at du ikke får noe i gjengjeld. Western Union er også svært suspekt dersom personen du skal kjøpe av bor i Norge, ingen her hadde brukt en slik betalingsmetode.

Jeg baserer Steam-kort argumentene på faktumet av at Steam-kort ikke kan brukes til noe annet enn å kjøpe datamaskinspill, dermed hadde ingen legit dealere spurt om en slik betalingsmetode, hvafaen skal de med steam-penger liksom?
Sist endret av BoleIvars; 26. april 2018 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal sies at steamgavekort, kan funke som valuta, da er en del våpenskins på Steamspill, som kan selges for mye penger.
Ok, han er helt sånn spesifikt på at jeg møter en fyr om ti minutter hvis jeg sender bilde av kortet liksom, og er veldig på det at "vi hadde en avtale" osv så kan jo virke som om han har noen her som er klar for å levere da? Eller er jeg bare jækla naiv?
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke gjør det kompis, du blir lurt.
Anonym bruker
"Forelsket Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av katteelsker37 Vis innlegg
Ok, han er helt sånn spesifikt på at jeg møter en fyr om ti minutter hvis jeg sender bilde av kortet liksom, og er veldig på det at "vi hadde en avtale" osv så kan jo virke som om han har noen her som er klar for å levere da? Eller er jeg bare jækla naiv?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare prøve?
Ta bildet av halve kortet uten fullstendig kode.
Du viser at du har kortet. Du får møte fyren i norge.
Så sender du resten.

Kortet får du solgt på finn om det er fake.
^^^^ja, men så er oddsen for at man får disse dyre skinsa svært liten. Ofte folk som åpner "cases" til fler tusen kroner før de finner noe av verdi. Dersom personen skulle direkte kjøpt skins fra markedsplassen,deretter solgt det for ekte penger til andre, så ville det vært et stort tap med tanke på markedsplassene tar skyhøye prosentavgifter av det du selger.

Men hvem vet, kanskje han selgeren vil ha steam-kort fordi han skal kjøpe seg spill eller tilbehør til spill.
Sist endret av BoleIvars; 26. april 2018 kl. 22:45.
Jeg var borti noe liknende en gang. For å sjekke om det var legit spurte jeg han om vi kunne møtes utenfor isbjørnreservatet i Oslo. Joda, han kunne møte meg der om 10 minutt ��

Fant i allfall ut at det var scam da.

Prøv å avtale noe liknende. Regner med at de som scammer ikke har peiling på hva som finnes i Oslo, så hvis de sier ja til hva som helst av fiktive møteplasser så sier det seg selv.
Sitat av TroNnY Vis innlegg
For å sjekke om det var legit spurte jeg han om vi kunne møtes utenfor isbjørnreservatet i Oslo. Joda, han kunne møte meg der om 10 minutt ��

Fant i allfall ut at det var scam da.
.
Vis hele sitatet...
Hahah dette var faktisk genialt !

Sa til fyren at hvis han fikk han som skulle levere til å kontakte meg på kik, skulle jeg kjøpe.

Plutselig får jeg melding fra et erke-Europeisk navn à la Hanz Mueller, som igjen snakket på engelsk og sa han skulle være på location om 10 minutter. Da jeg ba han sende bilde for å bevise at han var i næromerådet fikk jeg ike mer svar.

Glad jeg ikke beit på, og takk for innspillene
Sist endret av katteelsker37; 27. april 2018 kl. 12:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.