Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4022
heisann. bare lurer på hvilken setting prøvde dere hasj for første gang? altså da dere ble introdusert til hasj.
For min del var det på en fest hvor jeg ikke visste hva jeg sa ja til for jeg var ganske full. fikk ganske bad trip den gangen.
Jeg ville røyke hasj, så jeg sørget for å bli kjent med noen litt eldre gutter som jeg visste gjorde det. Så prøvde jeg i leiligheten som to av dem bodde i. Jeg ble mye mer fjern enn jeg hadde trodd at jeg skulle bli, for de var steine hele tiden og jeg syntes de virket så normale likevel. Selv ble jeg helt bortreist og klarte ikke henge med i en samtale engang, bare satt der med et dumt flir i ansiktet.
Gikk på ungdomsskolen. Noen av gutta spurte om jeg og en annen hadde lyst til å bli med på basketbanen og chille. De drar opp en joint og sier at det er weed, og vi ble ganske overrasket. Husker at følelsen jeg fikk var at jeg ble skikkelig lett i kroppen, rett og slett high. Var som å komme inn i en annen virkelighet.
Min første gang var en sen kveld. Hadde vært på festival, god og full sammen med en kompis(K). Etter endt festival med mye alkohol innabords, setter vi kursen mot havna hvor vi skal ta ferga over vannet og inn til byen. Straks vi hopper av båten, ser vi en kompis som vi begge kjente litt fra før(av helt urelaterte grunner). Klokken er rett etter halv to på kvelden, og vi hilser på fyren(F) som er med en kompis(T) fra hjemstedet sitt. Vi ender opp med å bli ståendes og prate før vi til slutt blir invitert til båten deres som ligger midt i byen mellom to utesteder. Vi setter oss inn i båten, og spør hva som skjer med at de har en sjekte ståendes her, og kommer frem til at det er faren til T sin båt og de bare heiv seg oppi ettersom de ikke orket å reise helt hjem. Det tar ikke lange tiden før de tre andre gutta bestemte seg for å skaffe litt brunt, mens jeg satt der full og tenkte ikke tanken på å prøve, ettersom jeg aldri hadde gjort det tidligere.

Etter noen raske 10 minutter hopper F oppi båten igjen, med et gigasmil som ikke ante annet enn lykke. "Fyfaen gutta, dette er den drøyeste bønna jeg noen gang har handlet" men han demonstrerer for oss hva som er så sykt spesielt med den. Tar ikke lange tiden før F har fått mekket og rullet opp, noe jeg vil si den dag idag, er den fineste J'en jeg har sett(Kanskje den bare blir finere med årene, men sånn får det være). Han ruller med rizla og former en L. Den var tynn på bunnen, og mega feit på toppen.

Vi går, hele gjengen, opp på båten på taket. Klokken nærmer seg tre-tiden og F fyrer opp j'en, mens uskyldige meg fyrer opp en sigg i tilfelle politiet plutselig lusker rundt hjørnet. De trekker, og jeg står på mitt og tenker ikke noe mer over at jeg også kommer til å bli tilbydd før jeg hører "skal du ha et trekk eller?". Fint sier jeg nei, og at jeg får stå over. Etter et par minutters røyking fra gutta, så kjenner jeg at faen jeg må på do. Heldigvis like rundt hjørnet så er det en dass som er satt opp for bygningsarbeidere så bort løper jeg. Gjør mitt, reiser tilbake til båten hvor de nå har satt seg ned i båten igjen.

Blir mye latter de neste minuttene, før F igjen begynner å rulle. Ferdig og fin, akkurat som forrige og vi turer opp til taket igjen. Kjenner nå at alkoholen begynner og dabbe av, så blir jeg meget lett overtalt(kanskje fordi jeg senka skuldrene mine vannvittig fort) til å ta et trekk etter F hadde fyrt opp j'en. Runda går og jeg trekker mer, mer, og enda mer...

Vi setter oss ned i kabinen, 4 dritfjerne gutter som nettopp har gått ut av 9klasse, i båten til T sin far. Vi ler, vi ler, og ler enda mer. Fort så får vi tre gutta, jeg, K og F en fin flyt mens vi prøver å forstå hva T driver med bak brillene sine. Plutselig før jeg ante ordet av det så hadde vi rottet oss imot T og fant senere ut av at det var å derfor han tok på brillene fordi han ble lei seg. Dårlig samvittighet fikk jeg faktisk, men unnskyldningen kom et par uker etter. Så da satt vi der og var ordentlig fjerne idet faren til T kommer inn drita full. Vi ler litt, han legger seg og jeg og K bestemmer oss for å fortsette turen hjemover som tok rett rundt 1 time(vanligvis 20 min). Mens vi går hjemover dør vi begge av latter, helt til vi faller til sengs.

Dagene derpå, lettere sagt 5 dager senere, hadde jeg prøvd fler typer hasj og pot til å holde meg fjern fra morgen til kveld alle disse 5 dagene.
Så det var min første gang
Ble med en venn hjem, så satt gikk vi ut i skogen siden mora hans var hjemme, så fant vi oss ett lukket sted og satt oss ned for å smoke, vi hadde mekka en bong av en cola flaske. Dette var vennen min sin andre eller tredje gang, vennen min sa at kanskje ikke ville bli noen effekt på meg siden det var første gangen min men faen a han tok feil. Tror vi delte på 3 gram ellr no sånt, men jeg ble i hvertfall drit stein og hosta jævla mye, han fikk helt noia, men gikk fint, det endte opp med at jeg og vennen min ikke klarte å reise oss, vi var stuck på steinene vi satt på, var som om vi hadde mista forståelsene av hva det var å stå oppreist. Men endelig klarte vi å snappe ut av det, og vi sjangla litt rundt om i skogen før vennen min fant ut og vi gikk tilbake til huset hans å hadde noen jævla fucka encounters med morra hans, men vi fiksa oss mat og låste oss inne på rommet hans å chilla resten av "highen"
Møtte 2 kompiser ute i nabolaget hvor jeg bodde. Hadde avklart på forhånd at det skulle røykes hvorav de 2 kompisene hadde prøvd en del ganger før. Etter rundt 2-3 sig-størrelse joints fikk jeg et fantastisk latteranfall som faktisk varte omtrent +- 1 time. Husker spesielt godt at han ene kompisen min ville ha meg til å ringe en dude for å få tak i sølvpapir da han ville lage flaskebong. Jeg ringer så denne duden og akkurat i det jeg skal til å si hva det gjelder kommer latterkicket tilbake og jeg ender opp med å le høylydt på telefonen i typ 2 min før jeg gir opp og gir tlf til kompis så han fikk ta seg av det
Ville prøve lenge, snakka med folk jeg visste røyka, fikk meg til slutt maaange røykende venner. Dro til en annen by på fest med fremmede da jeg var 15, jeg og en annen en som da var 22 eller noe hadde nettopp blitt bestevenner, kjente ikke han men var på suprizepartien hans. Ihvertfall stakk vi ut for å skulle kjøpe hasj eller weed. Vi fikk kjøpt, og i ventetiden fikk vi smaksprøve på kokain. Så kom vi hjem og festen var basicly over og det ble ikke noe røykings. Dagen etter derimot inviterte han meg over, kom inn i en ryddig leilighet med dempede lys, ASAP rocky på høytaleren rolig og et kakefat med 20 feite på. Husker jeg følte hjertet mitt slå i halsen. Fikk servert noe som så ut som det kom ut fra en cheech and chong film og fikk beskjeden ''Fyr opp du'. Jeg fyrte ikke opp, lot han gjøre det. Etter et par trekk ble jeg så behagelig avslappa og smelta ned i sofaen. Var fremdeles usikker på om det var placebo, men idag vet jeg at det ikke var det. Senere hadde jeg og ei venninne kjøpt oss 1,5-2 gram med brunt. Jeg røyka kanskje 0,4-0,8 den kvelden og hun 0.2. Merket litt men ble aldri veldig fjern egentlig. Fikk med det resterende grammet hjem og spiste det hele kokt i fett. Jeg ble slått ut. Det varte også lenge. Ble kvalm og ør i nepa og det var på grensen til ubehagelig de første timene. Men så ble det behagelig.

Senere hadde jeg vært på fest der samme fyren som først introduserte meg for weed var. Dette var omtrent et år senere, og han viste meg jointen. Jeg var passe full, og dette var en 0,8 joint som jeg røyket halve av på 3 minutter. Satt ute på en benk ved vedkommende og kjente at jeg ble svimlere og svimlere, som tidenes nikotinsjokk da en er full. Følte også den ekstreme steinheten komme på i takt med kvalmen. Tenkte på om jeg kom til å spy snart når jeg hørte en fjern latter i bakgrunnen. Tok meg selv i å sitte å svaie fra side til side med øynene i kryss og sikkel ned haka og over skjorta mi. Kom inn, spydde som en gris superfjern og så satt jeg bare i sofaen mens alle andre dansa og jeg spiste brødskiver sammen med en annen jeg møtte som også var fjern som jeg ikke kjente eller hadde røyka med. Vi fikk en fremmed til å lage oss mat. Vi delte ett helt brød, en knekkebrødpakke, en smørboks, en snøfriskboks og noe kakeliknende greier vet ikke hva det var.

Året senere igjen hadde jeg kun tatt småtrekk på fest her og der i mellomtiden. Jeg flyttet og naboen min som var en gammel merkelig mann solgte meg og den nye bokompisen jeg hadde flytta inn med masse hasj. Husker den var myk som modell-leire og jeg tok i overkant av ett gram i en liten keramikkpipe og røyka den på få trekk som brant i lungene og tårene rant. Merket at jeg ikke følte hendene mine, som når de har sovnet, og de var iskalde. Hadde en iskald følelse i mellomgulvet, magen som strålte opp i halsen og brystet mitt i bølger, føltes som jeg hadde ekte is på brystet og mellomgulvet. Målte pulsen til 245 og hadde tidenes badtrip. Senere så røyka jeg moderat og ofte, og tidvis veldig mye hver dag i et år så tok det av, nå tar jeg ett trekk hvis noen byr meg på det. I senere tid har jeg faktisk kjøpt meg noen grammere og røyka tidvis en del også, samt fått heftige badtrips, så det er liksom. Har ikke kjøpt selv på en stund. Synes det er koseligere å ta ett trekk hvis noen byr meg. Får stort sett bedre highs av av å røyke bare litt.
Sist endret av Relevant; 30. september 2016 kl. 10:38.
Nach hos ei jente jeg møtte på bar med en kompis.
Baren stengte, vi sto ute og røyket sigaretter så spør jenta om vi vil være med opp og ta en røyk hos henne. whythefucknot.jpg Kommer opp i leiligheten og så viser det seg at det ikke var sigaretter hun mente, men magisk tobakk; vi var uskyldige, rene bondegutter på den tiden og trodde jo selvføgelig at det var vanlige sigg hun jenta tenkte på.
Uansett. Hun mekker opp bongen med noe jævlig klissen svarting og viser oss fremgangsmåten. Husker jeg tok et hit, og hjernen min eksploderte. Fy satan i helvete det smalt. Virkeligheten smeltet til ingenting mens jeg forsvant inn i stresslessen.

Så ble det et hit til og enda et, og så noen joints fordelt utover natta mens vi pratet bullshit, lo, og hørte gamle Bob Dylan-plater sittende i en ring på gulvet foran platespilleren.
Var en topp kveld. 10/10
Var 16. Hadde en kompis som var 4 år eldre. Møtte han gjennom treningssenteret. Joinet en kveld med gutta etter å ha lest meg godt opp. Ble ca 0.5 med maispipe og flasketørrbong:L holdt på å kaste opp av nikkosjokk. Følte ikke noe funk av Canna før jeg la meg på sofaen og mtv spilte på tvn. Følte plutselig at musikken pulte hele meg:L
Later på kvelden mucha jeg en hel 200g sjokoplate fra en som var bedre forberedt. En annen fikk skylden:L Konge kveld.
<3 the weed selv om det er en stund siden nå. Det jeg husker best fra kvelden var at jeg var forberedt til å sitte rundt et bord med 8 afrikanere og pase spliffer. Fikk helt sjokk over at det ikke var noen fargede der, og at han ene hadde på seg Spar uniformen sin på:L snakk om stereotypi... trodde ingen jeg hadde sett på spar kunne vært typen til å fyre en liten en av og til
Jeg var på ferie i skottland da jeg var 18 år. Hadde reist alene for å møte en venn som jeg hadde blitt kjent med på nett for mange år siden. Vi hadde drukket en del whisky og hadde akurat funnet frem en rom som het mount gay. Det var jo hysterisk morsomt. Vi var også i en skypecall med resten av ''gjengen'' som bor andre steder i verden og en av dem foreslo at vi kunne røyke litt fordi de visste at hun hadde en del. Det gjorde vi og vi hadde det veldig gøy. Følte meg litt svimmel og ellers fornøyd, men ikke så mye annet. Tenker i ettertid at jeg antagligvis ikke var så flink til å trekke riktig, i og med at jeg egentlig ikke hadde røyket så mange vanlige sigaretter tidligere. Kan huske at jeg fikk skryt for å holde inne lenge, men tenkte selv at jeg hadde jo nesten ingenting innenfor så det var jo ikke akurat vanskelig å holde 95% vanlig luft innafor. Kunne godt ha husket mer, men hadde som sagt slukt all whiskeyen jeg kom over i forkant, og det er det mye av i skottland. Husker også at hun var redd for at noen skulle oppdage lukten så hun sprayet en grusom deo over hele rommet og vi ble nesten kvalt og måtte åpne vinduet. Har hørt at cannabis skal være kvalmedempende og det tror jeg på, for dagen etter skulle vi kjøre fire timer til flyplassen og jeg spydde ikke en eneste gang, mens første dagen da vi kjørte fra flyplassen til huset hennes spydde jeg fire ganger. Takler bare ikke det skotske høylandet.

Forresten var det egentlig ment at den første gangen skulle skje en gang jeg var 16. Hadde kjøpt og betalt og alt, men på den tiden hadde jeg rimelig ekstrem sosial angst, og husker at samme kvelden det skulle skje så spiste jeg eplekake sammen med foreldrene mine og jeg var så full av angst at jeg kastet opp på tallerkenen min. Måtte melde avbud pga det.

Ellers har jeg ikke så mye erfaring. Forrige gang jeg røykte var i oktober i fjor. Møtte noen folk utenfor en bar i byen og ble med dem hjem kun fordi de sa de skulle røyke og det hadde jeg også lyst til. Det var rett etter at jeg hadde blitt kastet ut av et utested så jeg var på ingen måte spesielt edru. Slet som vanlig med å trekke vanlig og denne gangen mistet jeg også stemmen. Tenker alle synes jeg var en megadust der og da, men tenkte ikke så mye på det på det tidspunktet. Ble forøvrig psykotisk rett etterpå og var det i mange måneder. Er ikke sikker på om det skyldes cannabisen eller bare generellt dårlig psykisk helse, men tenker at det kan være lurt å ikke røyke på en stund. Har ganske nylig blitt bedre igjen og har ikke spesielt lyst til å ofre det for å kose seg en dag. Er overhodet ikke i mot cannabis, men før jeg kan motbevise at det har noen som helst negativ innvirkning på min personlige psykiske helse vil jeg gjerne unngå det. Har fremdeles mye å lære.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har nå slettet alle poster som jeg anser som innholdsløse. Dere må skrive litt mer enn et par linjer om at dere ble fjern på en fest og satt og lo hele kvelden.
Hei,

første gang i skogen med 2 kompiser. De hadde gjort det før så de tok med brus og digg. Merket ingen ting første gang bare litt kiling i magen så ble ikke så mye munch 2.gang derimot var en syk opplevelse som tro det eller ei skulle bli en vane i 15 år før jeg bestemte meg for å endre livs-stil.
Denne gang var vi inne hos en kompis. Tok et stort trekk av bongen. Deretter satt jeg meg i godstolen. Etter et par minutter ble jeg sugd inn i stolen og hele opplevelse var veldig ubehagelig. Viste jo ikke hva jeg gikk til og hvor "rusa" jeg skulle bli. Endte meg at jeg begynte å traske hjemover ganske stresset. Dette var på sommeren så vurderte om jeg skulle hoppe i sjøen for å roe/kjøle meg ned. Endte med at jeg spydde som en gris i naboen sin hage før jeg la meg i sengen hjemme. Endelig hjemme i sengen gikk opplevelsen over til å bli den digge følelsen jeg elsket med cannabis de neste årene. Av denne grunn er jeg litt "redd" for å ta psykedeliske stoffer da jeg ikke vet hvordan jeg vil reagere selv om nysgjerrigheten er der. Ha en strålende mandag.

var 16 år forresten
Sist endret av ojje3333; 3. oktober 2016 kl. 13:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.