Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4867
har prøvd lsd ved en anledning før, dette var en dråpe i dråpeform, aner ikke dosering. Hva er anbefalte doseringer ved ''førstegangsbruk'' for en erfaren tripper som trippet mye for noen år siden?
Hvis du har prøvd LSD én gang før er du vel ikke erfaren tripper som trippet mye før?
Jeg ville begynt med én dråpe også tatt en til etter 40 min. hvis du ikke merker no,
men forhør deg med selger/ trippe kamerater
Sist endret av Gloss; 1. august 2016 kl. 22:31.
100-125mcg er en grei førstegangsdosering. Nok til å få trippe men ikke helt sammensmelting. Dråper er vanligvis rundt 100mcg pr dråpe, selv om det kan variere ganske betydelig i styrke liksom blottere varierer i styrke fra bstch til batch
Sist endret av Bearass; 1. august 2016 kl. 22:42.
Støtter Bearass her, men vil kanskje gått opp på en dose på 150mcg ettersom du allerede har litt erfaring med stoffet. En dose på 100mcg kan fort bli underveldene, i den forstand at man forventer seg litt mer og husker første gangen som noe veldig spesielt.
Bearass tips all the way.

I min erfaring kan en for liten dos LSD bli smått ubehagelig. Man venter liksom på att spenningen skal nå ett klimax, men det kommer aldrig dit.

Men 100-125 er fint. Tok det senest i helga og kunde både ta meg ut på offentlig transport till en öy, samt chille med closed eyes og se all verder bygges og raseras.
Det var en funktionerande dos og enda trippy as fuck.

Bedre å begynne lite, for å så bygge opp.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvis du har prøvd LSD én gang før er du vel ikke erfaren tripper som trippet mye før?
Jeg ville begynt med én dråpe også tatt en til etter 40 min. hvis du ikke merker no,
men forhør deg med selger/ trippe kamerater
Vis hele sitatet...
Trenger ikke være erfaren med syre for og ha trippet/turet mye!
fra min lille erfaring vil jeg anbefale rundt 100-125 første gang, og så heller eventuelt ta en dose til når du har fått kjent etter litt. Sparker nok ikke like hardt som å ta alt på en gang, men føles tryggere enn å sitte på opptur og, hvis du blir litt freaket ut, VITE at du har tatt en litt stor dose. "aj aj aj hvor bærer dette hen", liksom. Men når du er erfaren med andre stoffer, er det godt mulig at du får lyst på en høyere dose, men det går altså an å etterfylle
Første gangen jeg tokk det var vel rundt 200-250. Det var en kraftig trip men det var en trip jeg aldri glemmer. Hadde jeg vært deg hadde jeg starta litt sterkt.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvis du har prøvd LSD én gang før er du vel ikke erfaren tripper som trippet mye før?
Jeg ville begynt med én dråpe også tatt en til etter 40 min. hvis du ikke merker no,
men forhør deg med selger/ trippe kamerater
Vis hele sitatet...
Å fylle på med LSD fungerer dårlig ettersom toleranse oppstår mer eller mindre instantly. Dessuten tar det ofte tre timer før man får full effekt, så dette er et særdeles dårlig råd.

Første gangen jeg tokk det var vel rundt 200-250. Det var en kraftig trip men det var en trip jeg aldri glemmer. Hadde jeg vært deg hadde jeg starta litt sterkt.
Vis hele sitatet...
Dette strider mot all fornuft innen førstegangsdosering av psykedelika, som alle vet kan det gå begge veier. Sikkerhet må komme før ønsket om en kraftig tur.
Sitat av wat Vis innlegg
Dette strider mot all fornuft innen førstegangsdosering av psykedelika, som alle vet kan det gå begge veier. Sikkerhet må komme før ønsket om en kraftig tur.
Vis hele sitatet...
Jo men har du en "sitter" som kan ta vare på deg og det er alltid positivet i bildet så vil det ikke være et problem ifølge min erfaring
første gang jeg trippet var for 2 uker siden, det var ikke nøyaktig lsd men eth-lad som er en lsd-analog som er litt mer potent enn lsd når det kommer til hallusinasjoner etc, men ellers ganske likt, det er ganske nytt og det er LOVLIG, jeg og kompisene mine starta med en dose på 200ug, det var en heftig dose og en utrolig trip, var veldig mentalt sliten når trippen var over men det kom seg etter en god natt søvn, og jeg angrer ikke, bare begynn på en heftig dose 150-200 det er verdt det!
Sitat av broren420 Vis innlegg
første gang jeg trippet var for 2 uker siden, det var ikke nøyaktig lsd men eth-lad som er en lsd-analog som er litt mer potent enn lsd når det kommer til hallusinasjoner etc, men ellers ganske likt, det er ganske nytt og det er LOVLIG, jeg og kompisene mine starta med en dose på 200ug, det var en heftig dose og en utrolig trip, var veldig mentalt sliten når trippen var over men det kom seg etter en god natt søvn, og jeg angrer ikke, bare begynn på en heftig dose 150-200 det er verdt det!
Vis hele sitatet...
Eth-lad er ikke lovlig i norge.
Det er ingen som betviler at større doseringer LSD kan være givende. Men at man absolutt MÅ trøkke i seg en overveldende dosering første gang er tull. Det kan selvsagt gå bra, men det er ikke garantert. Det kan også gå helt galt. Derfor tommelfingerregel med ethvert nytt psykedelika: Start moderat eller lavt. Man har hele resten av livet på seg til å trippe igjen. Det er ikke noe enormt hastverk som er verdt risken ved større doseringer den første gang man prøver et nytt psykedelika
Sist endret av Bearass; 8. august 2016 kl. 17:21.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Eth-lad er ikke lovlig i norge.
Vis hele sitatet...
har du noen linker eller noe som kan bekrefte dette? Det gikk fint gjennom tollen btw
Sitat av broren420 Vis innlegg
har du noen linker eller noe som kan bekrefte dette? Det gikk fint gjennom tollen btw
Vis hele sitatet...
Litt off topic for selve tråden, men lurer på hva en ville sagt om tollen hadde oppdaget dette og kontaktet politiet. Selvfølgelig kan en nekte, men om de finner ut at det var DEG som bestilte det. Hva ville du sagt at du skulle bruke det til siden det ikke er ment for human consumption.
Er jo uendelig med muligheter, men hva ville politiet tatt som et seriøst svar er hva jeg tenker. Kunne vel sagt at en ville forske på det eller noe lignende?
Sitat av broren420 Vis innlegg
har du noen linker eller noe som kan bekrefte dette? Det gikk fint gjennom tollen btw
Vis hele sitatet...
Kilde:https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-02-14-199

her er en tråd om nesten samme emne: https://freak.no/forum/showthread.php?t=278337

eth-lad er også en LSD analog og vil derfor falle under samme lovgivning som 1P LSD