Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2077
Skal begynne å pendle med tog, på daglig basis. Dette medfører at jeg rett og slett må oppgradere fra de gamle trofaste akg klokkene jeg har.

Budsjettet er opp til rundt 5000kr. Må kunne handles i norsk butikk. Har vært rundt om og hørt på litt forskjellige.
Foreløpig ligger bang & olufsen beoplay h8 best ann, bowers & Wilkins p7 på en sterk andreplass. Kunne tenkt meg å få sjekket ut sennheiser momentum wireless, men har vært noe produksjonskrøll med dem, så vrient å oppdrive dem enda.

Lyden er det absolutt viktigste, men støyreduksjon og Bluetooth er ikke et minus.
Musikken det går i er mest metal og rock.
Føler at jeg har gjort grundig research, men fort gjort å overse en joker eller to.

Så, hvis noen her på bruket har noen gode erfaringer setter jeg pris på om de deles.

Beats og andre overhypa klokker er totalt uinteressant. Vil ha god lyd, ikke kun dundrende bass.
Du har ikke gjort en grundig resarch om du har 5000 og velger H8.

Siden du skal pendle, så ville jeg absolutt anbefalt Sennheiser Momentum 2 (Det er verdt ventetiden, jeg er storfornøyd med mine)- Review her: http://www.innerfidelity.com/content...reless-m2-aebt

Om du ikke liker trådløst, så har du både NAD VISO HP50 og Shure 1540 som begge gruser H8. For å si det slik, det er få headsett til over 1500,- som ikke slår Beoplay.

Driter du både i alt av støykanselering og portabilitet, så har du Sennheiser HD 600/650, Philips Fidelio X2, Sennheiser HD 25.

Lykke till.


Når jeg tenker over det.. Jeg har prøvd/eid alle klokkene jeg har nevnt her, og til rock så ville jeg anbefalt Sennheiser HD25 - da får du nesten råd til MomentumWireless 2 på budsjettet også.
Sist endret av SkyMarshal; 29. juli 2015 kl. 09:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg sitter på samme tanken som deg. Tar en del fly, og mine trofaste denon in-ear propper går snart i oppløsning.

Jeg var ute etter god lyd OG støyreduksjon (Nei, Bose har ikke god lyd). Så nå sitter jeg å venter på Sennheiser sine nye Monument Wireless, som er utsatt til August. Hvis du har litt tid, tror jeg disse kan bli sabla gode

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2964478

http://www.whathifi.com/sennheiser/m...ireless/review

edit: Heh, SkyMarshal kom meg i forkjøpet!
Sist endret av GreenRay; 29. juli 2015 kl. 09:28.
Yorke's Avatar
Trådstarter
Jeg føler at researchen er så grundig som den kan få blitt uten å bevege meg langt utenfor bygrensen. Jeg har vært på hifi klubben, b&o og soundgarden. Har prøvd de fleste klokkene de hadde inne. Å sitte å lese er kun en pekepinn, vi alle hører forakjellig, har forskjellige preferanser. Jeg har styrt unna de største klokkene, ettersom jeg skal ha de med meg "overalt". Sennheiser momentum har alt jeg er ute etter, rent bortsett fra at jeg ikke har hørt de. Hørte på en annen utgave fra sennheiser, som jeg ikke klarer å huske navnet på i farta, og lyden i dem var nærmere det jeg ønsker enn f.eks b&w p7. Hørte på et nad sett på hifi klubben, klumpete fæle klokker, og for meg, smal lyd.
At du ikke synes noe om h8 er helt i orden, men å mene at jeg ikke har sjekket ut grundig nok pga at jeg liker dem blir tull. Etter runda på hifi klubben og soundgarden var jeg ærlig talt litt skuffa, forventet å gå derifra med et knallbra headsett, men nei. Svinget innom b&o litt på impuls, og blei meget positivt overrasket. H8 var i utgangspunktet ikke noe jeg vurderte mtp pris, og et snev av forhåndsdømming. Regna med at man betalte mer for merket enn selve lyden.

Skal se om jeg klarer å vente på momentum wireless, de virker absolutt lovende.

Uansett, takk for svar.
Hvis du ikke allerede har sjekket ut Beyerdynamic så kan jeg anbefale de på det varmeste. Vet ikke hvor lett en mobil enhet vil drive dt770 pro 32 ohm, selv har jeg custom one pro 16 ohm og er storfornøyd. Hadde dt770 tidligere og de var nok hakket vassere. Har vurdert å anskaffe meg noen nye av de da de jeg hadde ble behandlet litt røft.
Yorke's Avatar
Trådstarter
Har lest litt om beyerdynamic, men fant ingen da jeg var på lytte runden.

Uansett, jo mer jeg tenker på bruksområdet jo mer vil jeg ha wireless og støyreduksjon.
Sitat av Yorke Vis innlegg
Jeg føler at researchen er så grundig som den kan få blitt uten å bevege meg langt utenfor bygrensen. Jeg har vært på hifi klubben, b&o og soundgarden. Har prøvd de fleste klokkene de hadde inne. Å sitte å lese er kun en pekepinn, vi alle hører forakjellig, har forskjellige preferanser. Jeg har styrt unna de største klokkene, ettersom jeg skal ha de med meg "overalt". Sennheiser momentum har alt jeg er ute etter, rent bortsett fra at jeg ikke har hørt de. Hørte på en annen utgave fra sennheiser, som jeg ikke klarer å huske navnet på i farta, og lyden i dem var nærmere det jeg ønsker enn f.eks b&w p7. Hørte på et nad sett på hifi klubben, klumpete fæle klokker, og for meg, smal lyd.
At du ikke synes noe om h8 er helt i orden, men å mene at jeg ikke har sjekket ut grundig nok pga at jeg liker dem blir tull. Etter runda på hifi klubben og soundgarden var jeg ærlig talt litt skuffa, forventet å gå derifra med et knallbra headsett, men nei. Svinget innom b&o litt på impuls, og blei meget positivt overrasket. H8 var i utgangspunktet ikke noe jeg vurderte mtp pris, og et snev av forhåndsdømming. Regna med at man betalte mer for merket enn selve lyden.

Skal se om jeg klarer å vente på momentum wireless, de virker absolutt lovende.

Uansett, takk for svar.
Vis hele sitatet...
Monument Wireless er basert på den forrige utgaven, som ikke var trådløs.
I følge diverse tester, skal de ha ganske lik lydbilde. Du kan jo se om du får prøvd den versjonen, for å få en pekepinne på hvordan de høres.

http://www.soundgarden.no/hodetelefo...efon-hvit.html

PS: Du gjør i hvertfall bedre research enn meg...
Yorke's Avatar
Trådstarter
I know. De hadde ikke den modellen inne heller. Men jakten fortsetter i dag.
Uansett, takk for tips.
Så noe skummelt kjent ut med de b&o hodetelefonene, sjekk ut AKG K495nc
Yorke's Avatar
Trådstarter
Tenker du på at akg ligner på b&o sine? Eller motsatt blir det vel. Kommer jeg over de du nevnte skal jeg sjekke de ut, men lyster litt på trådløse
... bare tøys.

Du skal pendle.. du skal være ilag med hævver av andre, som pendler. Det er særdeles respektløst å nytte headphones av de sortene dere ramser opp her.. du får latterlig god lyd.. men satan.. det gjør de rundt deg også. Møter du på en som meg på toget/bussen/flyet.. så kan jeg love deg at de går av.. heldigvis for dere som nytter slike dundrene headsets.. så er det ikke mange som meg i lille norge =). Men faen heller.. vis litt respekt ovenfor andre reisende.

Med det sagt; så har jeg hatt TurbinesPRO Gold edition siden de kom ut.. og modellene før der igjen. Lyden er helt utrolig bra. Nå nytter jeg også en meget god lydforsterker (portabel) til et par tusen.. og turbinesa tar det så vanvittig bra.. ble lamslått da jeg prøvde de første gangen. Disse betaler du mellom 1.5-3tusen for.. alt etter. Men INGEN.. og jeg mener ingen.. hører det du hører på, selv om det er en ACDC konsert i ørene dine..

poenget mitt er.. de er relativt rimlige. Du får livstid garanti (har brukt den garantien 2 ganger.. fikk nye umiddelbart og var MIN feil.. at de ble ødelagt).
Du får knall lyd, samt at du kan spille høyere enn du trenger, uten at noen andre hører. Du vil ikke høre forskjell på lydkvaliteten VS andre.. bare tøys. Disse er topnotch. Ytterst få klarer å skildre ut forskjellene når man først klatrer opp til de kleint dyre headphonsa/in-ear... Så tar dem ikke plass i de hele tatt.. du kan ha dem i lommen... smelle de opp når som helst.. du kan løpe/trene med dem... de kommer mer alt for mange forskjellige earplugs... som du kan finne ut hva som passer deg best og når.




ANBEFALES!
Sitat av Skrueløs Vis innlegg
... bare tøys.

Du skal pendle.. du skal være ilag med hævver av andre, som pendler. Det er særdeles respektløst å nytte headphones av de sortene dere ramser opp her.. du får latterlig god lyd.. men satan.. det gjør de rundt deg også. Møter du på en som meg på toget/bussen/flyet.. så kan jeg love deg at de går av.. heldigvis for dere som nytter slike dundrene headsets.. så er det ikke mange som meg i lille norge =). Men faen heller.. vis litt respekt ovenfor andre reisende.
Vis hele sitatet...
Tull, har selv AKG K 495 NC, og der må jeg spille veldig høyt før noen rundt hører musikken, selv i ett stille rom. Og når man sitter på tog/buss er det ofte en del støy rundt som gjør at man ikke legger merke til musikken fra andre.

Det jeg derimot er enig i, er folk som sitter med koss portapro/apple earbuds og sprenger trommehinnene sine, da hører man lyden svært bra.

Men headsettetene som er linket til her er lukkede headsett som slipper ut svært med begrenset lyd. Så ikke snakk om ting du ikke kan neste gang
Er in-ear utelukket?

Om ikke, så kan jeg på det varmeste anbefale de sykeste proppene jeg noengang har hørt på.
Lyden overgår alt annet, og du må høyt opp i pris for å matche lyden i åpne/lukkede klokker.
De ser kanskje litt stor ut, men pga formen så ligger de nær usynlig i øret og du kan fint ligge med øret mot en pute o.l uten at det gjør vondt, slik det gjør med andre propper og headset.

Shure SE535
https://www.netonnet.no/art/lyd-og-b.../167601.11399/
2990,- på nett.

Vanskelig å oppdrive i butikk. Kan være enkelte musikk/instrument-forhandlere som har Shure produkter har de inne.


Siden de er in-ear så isolerer de automatisk omgivelseslyder. Med rett propp så er det ikke en eneste lyd som slipper inn.
De medfølgende proppene passer de fleste, men det er også (relativt) rimelig å få formstøpte propper som vil passe ennå mer og isolere ennå bedre.

Les alt av tester du finner på nettet, så vil du få akkurat den samme anbefalingen på in-ear propper, der de har testet SE535.
Sist endret av Blackkoz; 30. juli 2015 kl. 01:34.
Yorke's Avatar
Trådstarter
Blei litt matt av innlegget ditt Skrueløs. Hva får deg til å tro at jeg har planer om å spille for hele toget. Noe av grunnen til at jeg velger å legge mye penger i et headsett er nettopp for å få bra lyd, ikke bare høy lyd. At du har møtt mennesker uten respekt for medmennesker er jo ikke noe gøy, men det er ikke dermed sagt at alle er sånn. Og som andre nevner her, man skal spille rimelig høyt i klokkene det snakkes om her, for at lyden skal lekke ut og overdøve støyen som allerede er på et tog.

In-ear er uaktuelt. Liker ikke å stappe ting inn i øra.
Men, takk for tips.