Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4233
Etter fremvisningen i dag så sitter jeg igjen med mangen WOW`er, iphone 6 pluss så fresh ut, kansje litt for stor. "Iwatch" sinnsyk oppfinnelse med health appen og ikke minst sam kjøringen med "Ipay"

Hva syns dere ? hva tror dere om pris på iphonen uten binning ?
OMG denne telefonen er ENDA tynnere!
Vis hele sitatet...
Til neste gang håper jeg på en iPhone 7xl i tilegg til iPhone 7s, som har 3 ganger større batteri og dobbelt så tykk.

Min iPhone 4 står på life-support 24/7 med en battery-case for å kunne vare én dag.

801.11ac er jo kult, men hvor utbredt blir VoLTE i Norge?

Ellers har jeg ikke så mye å si, annet enn at jeg ikke gidder å oppgradere enda.
Den heter forøvrig Apple Watch, ikke iwatch. Videre heter det Apple Pay, ikke ipay.
Apple Pay blir nok en fin greie, men her i Norge kan man nok fint vente på neste iPhone i rekken da implementeringen av dette nok ikke er gjort over natten i vårt ganske land. Dette hviler jo på de store bankene i Norge og når de evt kommer inn på banen og legger opp til at sine kunder kan benytte seg av Apple Pay.

Her er de norske prisene på iPhone 6/6 Plus:

iPhone 6:
16gb 5.790,-
64gb 6.690,-
128gb 7.590,-

iPhone 6 Plus:
16gb 6.690,-
64gb 7.590,-
128gb 8490,-
Sist endret av bruisepristine; 9. september 2014 kl. 22:57.
Hvor tar du prisene fra? Ryktene sa 8-9.000kr for den minste versjonen.
Sitat av reklame Vis innlegg
Hvor tar du prisene fra? Ryktene sa 8-9.000kr for den minste versjonen.
Vis hele sitatet...
Hva med å sjekke hjemmesiden til Apple?
http://store.apple.com/no/buy-iphone/iphone6
5790kr for minste og 6690kr for den største.
Sitat av reklame Vis innlegg
Hvor tar du prisene fra? Ryktene sa 8-9.000kr for den minste versjonen.
Vis hele sitatet...
iPhone 6:
16gb 5.790,-
64gb 6.690,-
128gb 7.590,-

iPhone 6 Plus:
16gb 6.690,-
64gb 7.590,-
128gb 8.490,-

Prisene er hentet her.
Sist endret av bruisepristine; 9. september 2014 kl. 23:18.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Aquatran Vis innlegg
Etter fremvisningen i dag så sitter jeg igjen med mangen WOW`er, iphone 6 pluss så fresh ut, kansje litt for stor. "Iwatch" sinnsyk oppfinnelse med health appen og ikke minst sam kjøringen med "Ipay"

Hva syns dere ? hva tror dere om pris på iphonen uten binning ?
Vis hele sitatet...
Mulig jeg gikk inn med et litt annen utgangspunkt, men det største wow'et for meg var hvor dårlig streamen var.
iPhone 6 så ikke spesielt spennende ut for min del, og designet er også kjedelig, ikke veldig likt steve jobs sin apple synes jeg. 6Plus så selvsagt bedre ut, og jeg ble imponert over at de har såpass bra autofokusløsning og ikke minst optisk stabilisator! Dette var dog de eneste positive overraskelsene for meg..
Vil heller ikke si apple watch er noen "sinnsyk" oppfinnelse, spesielt siden wearables allerede er produsert og solgt av mange konkurrenter, og sånne health-apps har vært på markedet i hvertfall siden iphone 3gs var ny.
Betaling via NFC er vel heller ikke noe vi kommer til å se her i Norge med det første, og med tanke på de nylige iCloud-lekkasjene er jeg ikke helt trygg på å legge lommeboken min ut på clouden..
De har i såfall fått til det de vil, presentere teknologi på sin egen måte for å få det til å virke sinnsykt og wow, selv om de aller fleste ¨oppfinnelsene¨ finnes fra før. god markedsføring

Jeg liker produktene, og kommer til å gå til eplebutikken og tafse for å se om jeg liker de, men ble ikke veldig imponert da jeg har sett det meste før. Mere spennende å se hva andre produsenter kommer opp med det neste året.

Edit: Og hvorfor ha et kamera stikkende ut fra telefonen? legg heller på en milimeter eller to på hele telefonen/batteriet så får man en mere sleek telefon og større batteri
Sist endret av Mandodiao; 10. september 2014 kl. 03:31.
Må påstå jeg synes det er interessant at mange av WoW-effektene folk snakker om på iPhone er ting jeg har hatt på min androidenhet i flere år allerede. Men at apple endelig tar i bruk NFC betyr kanskje at Google Wallet kan få en fremtid i Norge.
Sist endret av etse; 10. september 2014 kl. 07:15.
Det eneste jeg syns var WOW var at apple faktisk tok steget å fikk en telefon opp på 4.7" og 5.5" Dette var min eneste wow som jeg opplevde når det ble bekreftet at det ble den størrelsen.

Ellers så er det ikke så mye nytt. (Sånn generelt fra mobil markedet) Ja iPhone har fått noe nytt, men noen store teknologiske framskritt har ikke skjedd.
Men jeg må si at den ser finere ut den nye enn hva de gamle gjorde. Syns den har fått en liten overhaling som heller mot det bedre.

Det mest negative, som jeg syns, er faktisk det at de fortsetter med 8 megapixels kamera. Hadde de kommet ut med 13-20 megapixel så hadde det vært mer aktuelt for min del da jeg tar en del bilder på tur og i jobb sammenheng.
Hadde ikke jeg skulle ha skaffet meg Note 4 etterhvert, så hadde jeg nok kanskje gått for iPhone 6 eller iPhone 6 plus.
Sitat av etse Vis innlegg
Må påstå jeg synes det er interessant at mange av WoW-effektene folk snakker om på iPhone er ting jeg har hatt på min androidenhet i flere år allerede. Men at apple endelig tar i bruk NFC betyr kanskje at Google Wallet kan få en fremtid i Norge.
Vis hele sitatet...
Min bror nevnte for meg i går at han ville vente en måned med å skaffe seg nytt visakort, da han da ville få visakort med NFC. Han er kunde i DNB forøvrig.
Ser Telenor har dette på nettsiden sin også.
Forøvrig er jeg skeptisk til hele opplegget, nå kan de som stjeler/kopierer kort klare seg med en avstand på noen centimeter, istedet for å være i direkte kontakt med kortet. Ligger et youtubeklipp etsted hvor de testet dette i US, hvor det viste seg at det ikke var skikkelig kryptert engang (sitter på telefonen, så orker ikke finne igjen klippet).

Mye av funksjoner og nyheter de presenterte dog (så livestreamen via en kinesisk side da Apple er vrange), er gammelt i forhold til hva konkurrenter allerede har. Det eneste av wow-faktor er vel chippen som fortsetter å overvåke deg selv om telefonen er tom for strøm.
Sist endret av Lanjelin; 10. september 2014 kl. 11:06.
Jeg er også enig i at det var lite wow-effekt bortsett fra "wow, så dårlig stream".

Jeg ble ganske gira på å kjøpe iPhone 6 plus og Apple Watch, men da må man opp i 9000 totalt (for billigste alternativ).
I tillegg er det en ganske stor bummer å innse at de kuleste egenskapene til produktene ikke vil være tilgjengelige i Norge på lang tid. Kanskje ikke før det har kommet nye iPhone/AppleWatch modeller :/

Og Siri er bortkastet for meg så lenge man må snakke engelsk. Jeg er god i engelsk, men det blir bare for dumt.
Sist endret av Pope; 10. september 2014 kl. 11:25.