Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 138325
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av SalkiN
Det er det siste jeg ville brukt som et argument for å argumentere om noe er bra eller ikke.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?

9.7/10 på IMDb... Hvorfor er det et dårlig argument?

Dessuten har jeg ikke sammenligna Wire med Lost, har bare sagt at Wire er mye bedre imo
Sitat av NirvanaPadda
Hvorfor det?

9.7/10 på IMDb... Hvorfor er det et dårlig argument?

Dessuten har jeg ikke sammenligna Wire med Lost, har bare sagt at Wire er mye bedre imo
Vis hele sitatet...
Fordi rating på imdb har null å si om noe er bra eller dårlig. Si at jeg hater scifi (noe som overhode ikke er sant) også ser jeg en star trek film, jeg synes hele konseptet suger hardt, og filmen i seg selv er ufattelig dårlig, så jeg gir den rating 2. Skjønner du hva jeg mener ?
Bare fordi noe på IMDb har fått god eller dårlig rating, så betyr det ikke at det er bra eller dårlig. Du må nesten lese hva folk sier om serien og begrunnelsen for hvorfor de gir noe rating 1 eller 10. Har sett x-antall filmer og serier som jeg elsket, men som har under 4 i rating på IMDb, og jeg har sett x-antall filmer som jeg hatet som har fått 7-9 i rating på IMBd.

Derfor mente jeg at det var et dårlig argument å bruke rating på imdb som en konklusjon på om noe er bra eller dårlig.

Og når man sier at en ting er mye bedre enn noe annet, så sammenligner man gjerne de to tingene.
Er helt enig med deg, The wire er en konge serie, det er en serie som er "virkelig" vist du skjønner hva jeg mener, man kan faktisk tro at dette er en realitet, noe som skjer right this second. Lost er ikke en slik serie, det er en eventyr serie, scifi om du vil. Er 2 helt forskjellige serier.

Sitat av gæærn
slik tolka jeg det:
når flashene til Desmond sier noe, og de ikke blir fulgt vil ikke det som skulle skje skje.
Så, hvis Charlie ofra seg var det helt sikkert at hu dama og barnet kom til å bli redda.

Fyfaen, ble nettopp ferdig med episoden, ålø så jævli bra.
Vis hele sitatet...
Men hva med i episoden når dama fra helikopteret kommer på øya med fallskjerm ? Desmond ser jo da at Charlie skal dø, vist ikke så finner de ikke hvem det var som kom fra himmelen. Men de finner henne hengende i et tre, enda Charlie lever. Så kan noen si at det var meningen at det sku være Penny som kom, men verken vi eller Desmond viste at det skulle være Penny. Bare fordi Charlie overlever så betyr det jo ikke at ting som Desmond ser ikke blir å skje.
Sist endret av SalkiN; 26. mai 2007 kl. 02:31.
En ting jeg og en kamerat snakka om, mulig det har blitt tatt opp.
Det titten vi får inn i "framtiden" er nok ikke framtiden i det heletatt, mye tilsier at det er det, men en ting får det til å ikke være det alikevel. Hva? Jo, faren til Jack lever i siste del av episode 23.

Dette er en teori læreren min kom opp med, Lost-øya er ingen øy de bare har styrtet på, det er skjærsilden. Hvordan? Flyet styrta, dama i helikopteret sier alle er døde, men alikevel er de der. Helikopterdama døde sikkert i styrten sin, og havna på øya. Faren til Loch var i en bilulykke, og havna så på øya. Jeg syns dette høres ut som en god teori.
MartinB: Skjærsilden har blitt avkreftet av skaperne (1). Jack var ruset på piller og alkohol, og det han nevnte om faren trengte vi ikke å ta bokstavlig. Du så at han andre doktoren bare så vekk når Jack nevnte faren, så han viste nok at han var død.

1) Lost.S03.The.Answers.HDTV.XviD-XOR - anbefales. Kom ut rett før s03e22 og gjorde en ganske grei oppsumering av det som hadde skjedd så langt.

edit: Men det er noe rart med at enkelte folk ikke dør, feks michail og locke. I tillegg var det altfor få som døde i flykrasjet som startet det hele, så øya har nok en form for legende krefter (Gjerne Jacob styrer dette). Tror muligens at episoden med dem som ble begravd levende var et symbol på at lost-folka hadde begravd noen av sine ikke helt døde venner allerede.
Sist endret av Laurentius; 26. mai 2007 kl. 02:34.
Sitat av Laurentius
MartinB: Skjærsilden har blitt avkreftet av skaperne (1). Jack var ruset på piller og alkohol, og det han nevnte om faren trengte vi ikke å ta bokstavlig. Du så at han andre doktoren bare så vekk når Jack nevnte faren, så han viste nok at han var død.

1) Lost.S03.The.Answers.HDTV.XviD-XOR - anbefales. Kom ut rett før s03e22 og gjorde en ganske grei oppsumering av det som hadde skjedd så langt.

edit: Men det er noe rart med at enkelte folk ikke dør, feks michail og locke. I tillegg var det altfor få som døde i flykrasjet som startet det hele, så øya har nok en form for legende krefter (Gjerne Jacob styrer dette). Tror muligens at episoden med dem som ble begravd levende var et symbol på at lost-folka hadde begravd noen av sine ikke helt døde venner allerede.
Vis hele sitatet...
Jasså, ja men da så.
Det er vel egentlig helt klart at det er legende krefter på øya, og det er derfor Loch ikke vil hjem. Han liker jo å kunne gå.
hvor mange sesonger blir det, noen som vet ?
Sitat av Spirax
hvor mange sesonger blir det, noen som vet ?
Vis hele sitatet...
Fram til 2010. Så to til, eller tre?
Sitat av MartinB
Fram til 2010. Så to til, eller tre?
Vis hele sitatet...
Tre sesonger.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av DonTomaso
"Tvisten", eller hva man skal kalle det, i de siste tre minuttene er noe av det beste og smarteste jeg har sett på TV noensinne. Jeg fikk ihvertfall tilbake troen på serien, etter en særdeles kjedelig og såpeoperaisk sesong. Når det gjelder døden til Charlie hadde jo Desmond gitt klar beskjed om at Charlie skulle/måtte dø, så han hadde jo ikke noe valg. Dessuten er det ikke sikkert at han er død...
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg hadde gitt opp troen på Lost frem til for ca 6-7 episoder siden, og begynte å se litt på det igjen. Så ble jeg mer og mer engasjert i historien, og i dag (når jeg så siste episoden), så tar de det hele et steg videre ved å begynne å snakke om fremtiden, og mulige utfall. Det blir en helt ny dimensjon over det hele - og det var, som DonTomaso sier, TV på sitt beste.
Syns sesongen var fin jeg, bedre enn forrige sesong hvertfall. Har ikke vært spesielt Lost-fan før, men nå må jeg si det er en av favorittseriene.

Det blir tre sesonger. Hver på 16 episoder uten pauser

Sitat av DonTomaso
Vi vet jo (kanskje) at ikke alle dør, i og med at Jack og Kate er i live i framtida.
Vis hele sitatet...
Det kan jo være DHARMA. De dreper bare Others, og redder strandgjengen..
En ting jeg har tenkt litt på i det siste. Husker ikke helt hvilken episode det var, men var en liten stund siden. Ihvertfall, i denne episoden ser vi Ben som liten, han følger morra si ut i jungelen, og møter på han typen der ute. Det jeg finner litt rart er at denne personen i jungelen ser like gammel ut når han møter Ben som ung, og når han er på lag med Ben som voksen. Richard var det han het. Noen som har en teori på det?
Sitat av MartinB
En ting jeg har tenkt litt på i det siste. Husker ikke helt hvilken episode det var, men var en liten stund siden. Ihvertfall, i denne episoden ser vi Ben som liten, han følger morra si ut i jungelen, og møter på han typen der ute. Det jeg finner litt rart er at denne personen i jungelen ser like gammel ut når han møter Ben som ung, og når han er på lag med Ben som voksen. Richard var det han het. Noen som har en teori på det?
Vis hele sitatet...
Det var mange som reagerte på det samme som du. Det står blant annet på Wikipedia; http://en.wikipedia.org/wiki/The_Oth...Richard_Alpert

Eneste 'teorien' jeg vet om for øyeblikket, finner du her; http://www.lostpedia.com/wiki/Richar...ging_Mysteries
▼ ... over en måned senere ... ▼
J.J Abrams, mannen bak Lost, driver med et filmprosjekt som skal være ferdig i 2008. Traileren ser ekstremt lovende ut:

Trailer
IMDB
Å du glade...

Ingen som vet hva den heter?

Så ihvertfall EKSTREMT lovende ut ja!
EKSTREEEMT lovende, takk DonTomaso
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet om lost begynner 31 januar eller er det utsatt pga streiken?

Traileren til sesong åpningen ser jo litt lovende ut hvertfall.
Sesongen starter så vidt jeg vet som planlagt, men vil ha færre episoder pga. streiken.
Planen var at man skulle sende samtlige 16 episoder uten pause, men nå er siste nytt at de åtte episodene som er skrevet og spilt inn blir sendt fra 31/1 og framover. Ingen vet når resten kommer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så det vil vel si at den første kommer ut på nettet i dag?
Sitat av Cybergasm
Så det vil vel si at den første kommer ut på nettet i dag?
Vis hele sitatet...
Stemmer nok det, den er ute nå
Har dem ikke rømmt fra den øya enda?? Eller datt redningsflyet ned på en annen øy? ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
For en pangstart på fjerde sesong! Syns trykket ligger _høyt_ i begge to, man finner ut masse nytt og spennende. Litt teit at det meste av det vi finner ut ikke har no særlig med det vi lurer på fra de tre første sesongene å gjøre.
Lost -> Get back

Tbh, er blitt litt for sært egentlig.
Spoiler:

Var det bare jeg som syns Hurley snakka om "i@m one of the oceanic 6" når han ble arrestert etter villmanskjøringa si?

Eller hørte jeg feil? Om det stemmer vil det jo si at flere av de er igjen på øya.
bare jeg som syns det var noe rart med forrige episode?
hurley sa helt klart at han var på flyet ja!

har dem faktisk kommet seg av øya ?

har bare en tanke etter at jeg så forrige episode og det er : WTF!?!?!
Som vanlig så blir 2 spørsmål besvart hver episode, og man sitter igjen med 25 nye.
Han ropte og skrek om at han var en av the survivers. Og mener han sa noe om seks. Og når Jack besøktehan på sykehuset, sa Hurley at de måtte tilbake etter de.
One of the good guys
2rs1's Avatar
sånn jeg ser det er de 6 som har forlatt øya.. jack, kate, hurley og tre til. og resten er fortsatt stuck..

Men sånn det er nå, så er jo jack og kate på ett "lag", mens hurley er på locke sitt.. så litt action kan vi nok vente oss.

Første episode synes jeg forsåvidt ikke så mye om, relativt kjedelig til tider.. men trengte forsåvidt en buildup til den forrige.. den var helt top notch. Lover bra om det fortsetter slik..


men hvorfor har noen lagd en kopi av flyet og stappa det i vannet?
Det du sier Maddy, stemmer helt med det jeg tror.


Og ang flyet, så tror jeg det er Dharma Initiative som har plassert det der.

Og hva var det med at hun dama fant et isbjørn skjelett med Dharma halsband?
Noen som vet når ep.3 kommer? Vil se. Faen ble spennende på slutten av 2ern.
margido: 2 sec søk...

Countdown: 2 Day(s) (eventual torrent availability)
Date: Thu Feb 14, 2008
Episoden kommer mitt på natten, natt til fredag
Sitat av tjobo
Lost sux. End of discussion!
Vis hele sitatet...
Du sux. Det baserer jeg på like mye som du vet om LOST, ergo ingenting.

Er nok superonde Dharma Iniative som har dumpet flyet og en haug med dukker elns, særlig hvis seks stk har overlevd og kommet seg av øya.
Sesong 1 var utrolig stilig og bra, men etter den gikk det bare nedover og nedover.. og nedover
Lebowski: har du sett slutten av sesong 3 og starten av sesong 4?
Lost er dritbra... Du må bare ha sett allt for å synes det. Går ikke ann å hoppe av halvveis i sesong 2 og begynne nå. da er det jo ikke rart du synes det suger...
Sitat av Maddy
sånn jeg ser det er de 6 som har forlatt øya.. jack, kate, hurley og tre til. og resten er fortsatt stuck..

Men sånn det er nå, så er jo jack og kate på ett "lag", mens hurley er på locke sitt.. så litt action kan vi nok vente oss.

Første episode synes jeg forsåvidt ikke så mye om, relativt kjedelig til tider.. men trengte forsåvidt en buildup til den forrige.. den var helt top notch. Lover bra om det fortsetter slik..


men hvorfor har noen lagd en kopi av flyet og stappa det i vannet?
Vis hele sitatet...
Nå blir dette litt søkt å nevne her hvor det er mindre interesse for slikt, men kan nevne en del rundt den (i min mening) beste teorien som er blitt presentert (uten å spoile noe). Skal man forstå Lost slik det har foregått frem til nå så må man nesten lese mer om Lost på nett, samt alle teorier som er lagt ut, men også se bonusmateriale fra sesong 3, blant annet denne basen "Orchid" og det som skjer der: http://youtube.com/watch?v=4bTvAUVPyLI (kan inneholde spoilere for sesong 4).

Det med "lag" er basert på to ting; 1. jack er så jævlig sta, 2. Locke vil ikke vekk fra øya (i hvert fall ikke uten å ha skjønt hemmeligheten osv). Selv om Hurley sa til Jack "sorry I went with Locke" eller noe i den duren, så kom han seg tydeligvis av øya, så tror jeg lagene etter hvert vil finne tilbake til hverandre. Det fordi disse 4 fra dette skipet, samt skipet og han Matthew Abbadon tydeligvis er den nye "fienden". Tror også at Jack ikke ville latt noen bli igjen frivillig på øya, ser ikke at han som lege prioriterer frem seg selv og Kate + Hurley + (Sayid som jeg også tror er en av de seks) fremfore eldre folk (Bernard og Rose) + en høygravid dame og en med spebarn. Så noe skjer, og naturligvis er Ben og hans informant på båten (Michael?) innvolvert.

Så var det disse teoriene for å faktisk svare på quoten din:

Det med flyet er litt rart av to grunner; 1. Det virker som de bekrefter på radioen at de fant alle døde, i hvert fall kapteinen. Kapteinen ble jo tatt av monsteret på øya i første episode, så han overlevde tydeligvis. 2. Med den biten av flyet Saywer og Kate fant i innsjøen, samt bakdelen av flyet hvor Ecko, Bernard, Ana Lucia osv satt i, og delen med Jack, Locke osv, vil det være umulig å finne alle overlevende i vannet på samme sted, ikke minst kapteinen. Så det er noe rart her. Dessuten tror jeg han karen som ringte når han så kapteinen i flyet egentlig så seg selv (bare i en annen tid).

Hvorfor dette med tid? Det er den aboslutt beste teorien frem til nå.

Hvis du ser på Miles (han hekseutrydderen) når han går opp på rommet hos hun afroamerikanske at bildene på veggen har en helt annen ramme enn når han går ned igjen litt senere (!). Vanskelig å se? Ja. Men en fint måte å hinte til "frames", og "time frames". Måten han vred nøkkelen i bilen minner urovekkende mye om måten Desmond vred nøkkelen i hatchen før den sprang. Det mange har trodd på nett er at flyet styret og folk døde, men samtidig så begynte en ny parallell av tid hvor de faktisk overlevde.

I denne parallelle tiden har ikke Locke blitt dyttet ut av vinduet og faren til Jack (Christian) er ikke død. Denne parallelle tiden tror jeg fungerer på samme måte som når Desmond plutselig våknet i skogen helt naken etter smellet. Etter hva jeg kan skjønne døde han i smellet, men våknet på nytt igjen slik han gjorde da han våknet med Penny og episoden hvor han malte osv. Jeg tror han og Penny er nøkkelen. Problemet er at jeg tror disse tidene "blender" litt inn i hverandre og at derfor ser man Walt dukke opp i diverse sammenhenger, Jack ser faren sin, Kate så en hest osv. Det kan også forklare hvordan den skuta stod på øya, den kunne ha forlist før det ble en øy der, og så dukket opp igjen i en annen tid. Blir litt søkt dette, men leser dere dette ordentlig (for dette er langt fra mine teorier), så skjønner dere bedre.

Desmond kunne se Charlie død 3 ganger og reddet han, jeg tror han kan se fremtiden og kan skape en ny parallell tid hvor Charlie ikke dør. Slik tror jeg også Hurley ser Charlie etter at kommer seg vekk fra øya. De ville ikke vist den kaninen som ble "klonet" dersom det ikke var relevant mener nå jeg. Både med tanke på kloning, tid og parallellitet. Det kan jo også forklare den isbjørnen i ørkenen.

Videre mener jeg 90% av alle Lost-hatere er tv-fans som trenger umiddelbare (eller raske) forklaringer på problemstillinger de presenteres ovenfor, med andre ord; mangel på tålmodighet. Da er CSI en bedre skute, innen 45 min har Grissom & crew løst de drøyeste saker. Personlig tåler jeg lett å møte nye problemer i Lost og samtidig vite at det ennå er hele denne sesongen + 2 til, så har man tålmodighet så er serien helt nydelig spør du meg. Problemet er at samtidig som man får forklart en ting, oppstår det nye intriger og uløste gåter, så mange blir bare oppgitt over dette.

Skal ikke utdype mer med mindre andre også er interessert, men jeg tror dette er den beste teorien til nå. Men les litt der ute; helt vilt hvordan folk finner teorier, jeg reforteller egentlig bare den teorien jeg leste som jeg "tror" mest på.

SD
Hvilken sesong, begynner snart, på TvNorge?
Sitat av davidentotre
Hvilken sesong, begynner snart, på TvNorge?
Vis hele sitatet...
Fire.









-------------------------
Synes LOST begynner å bli litt tynt når det kommer til storyline'n. Klarer ikke fårstå hvordan de forventer å holde serien spennende i 3 sesonger til (det skal bli laget 7 sesonger totalt.). Sesong 4 begynner snart på tv, men jeg har allerede sett sesongpremieren på nettet, og JEG syntes den var skuffende, ikke mer interesant/spennende enn en vanlig episode. (Etter min mening) Jeg tipper det er den flaskeposten som de sendte ut til sjøs i sesong en som til slutt får dem "reddet" fra øya, ettersom båten som de fikk kontakt med tydeligvis var litt mistenkelig.
Sist endret av Samantide; 13. februar 2008 kl. 23:15.
Lost har uten tvil tappet seg siden starten men er definitivt fortsatt spennende.
Whoa! Det var en fin teori SD. Made me think. Mye som "stemmer".
One of the good guys
2rs1's Avatar
finfin teori, men kræsjer hele tiden med det

"We're still trying to be ... firmly ensconced in the world of science fact....I don't think we've shown anything on the show yet ... that has no rational explanation in the real world that we all function within. We certainly hint at psychic phenomena, happenstance and ... things being in a place where they probably shouldn't be. But nothing is flat-out impossible. There are no spaceships. There isn't any time travel."

...men dette ble jo uttalt for leeenge siden, mulig de har gått vekk fra dette nå?
Mulig at de alle drømmer dette? Og så dør de. Men mye kan jo skje i drømmer... Sekunder i virkeligheten kan jo sikkert bli år i en drøm.
Sitat av Maddy
finfin teori, men kræsjer hele tiden med det

"We're still trying to be ... firmly ensconced in the world of science fact....I don't think we've shown anything on the show yet ... that has no rational explanation in the real world that we all function within. We certainly hint at psychic phenomena, happenstance and ... things being in a place where they probably shouldn't be. But nothing is flat-out impossible. There are no spaceships. There isn't any time travel."

...men dette ble jo uttalt for leeenge siden, mulig de har gått vekk fra dette nå?
Vis hele sitatet...
Det har vært mye snakk om at de ikke skulle ha "overnaturlige" fenomener med i serien, men det har for meg virker usannsynlig hele veien, både med tanke på Johns handicap, faren til Jack, faren til Locke og ikke minst "smoke monster".

Det har dog før denne sesongen vært ekstra press på forfattere og skuespillere, og som alle andre klarer de innimellom å gi et par ufrivillige spoilere, og flere "solide" kilder har nå angivelig bekreftet timetravel:

Se blant annet dette:
http://www.ew.com/ew/article/0,,20169281_3,00.html

Nevner også Bermudatriangelen og Mikowski-teorien. Han karen som er øverste hode på denne båten heter nemlig Minkowski - tilfeldig? Neppe...
http://en.wikipedia.org/wiki/Minkowski_space

The Minkowski theory points out that time is relative, and things are happening all along. It's the FRAME of reference that changes. There wouldn't be TWO planes, but the frame of reference has changed - one crashes, one splits onto the island. Did you see the White Rabbit Dharma video? It's a mindblowing theory.
Vis hele sitatet...
" Interview testimony

* In an EW.com article, Damon Lindelof and Carlton Cuse answered the fan question, "What is the meaning or significance of the two skeletons that Jack and Kate found in the cave of season 1?"
CUSE: The answer to that question goes to the nature of the timeline of the island. We don't want to say too much about it, but there are a couple Easter eggs embedded in "Not in Portland", one of which is an anagram that actually sheds some light on the skeletons and hints at a larger mythological mystery that will start to unfold later in the season.
LINDELOF: There were certain things we knew from the very beginning. Independent of ever knowing when the end was going to be, we knew what it was going to be, and we wanted to start setting it up as early as season 1, or else people would think that we were making it up as we were going along. So the skeletons are the living—or, I guess, slowly decomposing—proof of that. When all is said and done, people are going to point to the skeletons and say, "That is proof that from the very beginning, they always knew that they were going to do this."
o In the Official Lost Podcast transcript/February 12, 2007, Damon and Carlton confirmed that the anagram was Mittelos-Lost Time. "
Vis hele sitatet...
Les litt om the Orchid-stasjonen her (spoilers) og timetravelteorier: http://lostpedia.com/wiki/Orchid

Leste også at en av produsentene hadde røpet ovenfor en fan at alle bare antar at tiden foregår på samme måte som den gjør i resten av verden, og at det er en feilslutning som de ikke har kommentert.
Sist endret av SD; 14. februar 2008 kl. 13:02.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Damn sesong 4 begynner å bli passelig innviklet nå.

!SPOILERS!




Helikopteret der Sayid og Desmond satt i. Wtf? Hva kan ha skjedd med de? Og hvem er de 5 personene som kom med helikopteret? Skjønner ingenting.

Og episode 4 forvirret meg bare enda mer. På slutten av episoden sa Kate "Erin" til ungen. Stjelt ungen til Claire? Og en annen ting er jo hva helikopterpersonene vil med Ben.

Noen som har noen ideer?


!SPOILERS!
Sist endret av margido; 22. februar 2008 kl. 20:26.
Sitat av margido
Damn sesong 4 begynner å bli passelig innviklet nå.

!SPOILERS!




Helikopteret der Sayid og Desmond satt i. Wtf? Hva kan ha skjedd med de? Og hvem er de 5 personene som kom med helikopteret? Skjønner ingenting.

Og episode 4 forvirret meg bare enda mer. På slutten av episoden sa Kate "Erin" til ungen. Stjelt ungen til Claire? Og en annen ting er jo hva helikopterpersonene vil med Ben.

Noen som har noen ideer?


!SPOILERS!
Vis hele sitatet...
Er det ikke Aron ungen heter?

Lurer litt på det med det han vitenskapsfyren driver med jeg, kan det ha sammenheng med det tidsreise-teorien?
Mega OT:

Er dette den tråden på nFF med flest innlegg? Over 1500, det er faen ikke lite!
Uff,uff...de roter deg bort syns jeg!!!!
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Kan ikke vente til Episode 5:O