Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  837 94331
Det er mange som stadig lager nye tråder om ting de undrer seg over ang. iPhone og iTouch.
Deriblandt meg.
Jeg får så dårlig samvittighet av å søple ned forumet med mange småtråder, så derfor ønsker jeg å lage denne fellestråden tilegnet spørsmål om dette emnet.





Kanskje denne kan klistres?

*******************************************************'
iTouch
Jeg har en god del divx filmer på pc'n og når jeg konverterer disse til .mp4-format, blir de ganske store, men kvaliteten er nesten unødvendig god. Er det noen som har prøvd å konvertere med forskjellige instillinger?
Hvilke innstillinger gir akseptabel kvalitet? Det hadde vært fint om jeg kunne få hver divx film (org. str. ca. 700mb) ned på ca 400/500mb. Jeg opplever at de blir større enn orginalfilen når de konverteres.

Jeg bruker forøvrig "Videora iPod touch Converter " som er et webbasert konverteringsprogram. Ganske teit og tungvint. Det tar også lang tid å konvertere. 4-5 timer for en standard divx film. Vet ikke om det går ann å gjøre det fortere med andre programmer?...
Sist endret av Pope; 9. desember 2007 kl. 13:02.
Jeg kan bare anbefale deg Handbreak om du skal ha en film fra dvd til ipod. Dette programmet gjør det lett og enkelt, du velger selv størrelse kvalitet format osv. Det er ganske tungt. Hvertfall på min macbook.
Sist endret av telebohrian82; 9. desember 2007 kl. 13:30.
Sitat av mathfjeld
Jeg kan bare anbefale deg Handbreak om du skal ha en film fra dvd til ipod. Dette programmet gjør det lett og enkelt, du velger selv størrelse kvalitet format osv. Det er ganske tungt. Hvertfall på min macbook.
Vis hele sitatet...
Handbrake krever jo at man har Mac OS, noe som er tungvindt for oss som sitter på noe annet enn en Mac. Jeg bruker også Videora for å konvertere i Windows, men for å være ærlig er det noe av det verste jeg har vært borti.
Noen som kan anbefale et godt alternativ til dette?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av B3nd1k
Handbrake krever jo at man har Mac OS, noe som er tungvindt for oss som sitter på noe annet enn en Mac. Jeg bruker også Videora for å konvertere i Windows, men for å være ærlig er det noe av det verste jeg har vært borti.
Noen som kan anbefale et godt alternativ til dette?
Vis hele sitatet...
Ikkesant! Akkurat som jeg sa, så er dette programmet, fordi det er webbasert, noe av det dummeste som finnes. Det er treigt og tungvint.

Når jeg søker "mp4 converter" på torrent-sider får jeg opp helvetes mange treff, men jeg har ikke orket å prøve noen enda, selv om de muligens er lettere enn Videora. Ser for meg et hav av problemer med å få riktig oppløsning og sånt.

Får nok klare oss med dritten inntil det kommer opp noe bedre, Bendik
http://handbrake.m0k.org/rotation.ph...e-win-2.41.exe

Prøv denne du

BTW

Regner med at jeg kjøper meg en til uka ifra Tyskland, også venter jeg til man får låst opp v.1.1.2 før jeg bruker den. Er det noe forskjeller ifra registrerings måte for at&t enn det er for t-mobile. at&t har jo denne itunes registreringen av et abn. Har t-mobil det samme eller må jeg regge meg i butikken? Reiser imorgen så svar ville jeg satt pris på
Sist endret av telebohrian82; 9. desember 2007 kl. 15:23.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Aner dessverre ikke..

Spørsmål:
Tror jeg har driti meg ut litt nå.
Oppdaterte alle låtene mine med album art manuelt siden ingen andre programmer virket som jeg ønsket.

Synkroniseringen er også litt rar tror jeg. Skal det ikke være slik at hvis jeg legger til en ny låt i iTunes biblioteket, så skal den låta lastet over til iPod'n med en gang jeg kobler den til og den synkroniseres?
Det står at den synkroiseres, men låta må jeg laste over manuelt for at den skal komme opp på ipoden. Jeg oppdaterte, som sagt, alle låtene med album art og plugget til ipoden.
Den ble synkronisert, men endringene jeg hadde gjort syntes ikke på ipoden.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle være lur, så jeg merket alle sangene mine i biblioteket og dro de over til ipodenheten (på venstre side av itunes-vinduet.) I stedet for at den kun oppdaterer endringer, virker det nå som den holder på med å legge inn alle sangene på nytt, slik at jeg kommer til å få dobbelt opp med alle sangene. Blir det slik?

Hvordan sletter jeg i såfall alt fra ipoden?

Bump! 20 tegn plasseres her..
Sist endret av Pope; 9. desember 2007 kl. 17:46.
Du har alle sangene i iTunes på ipoden sant? ( jeg har ikke det. laget spillelister og synket kun de) Men jeg drar bare sangene jeg vil ha inn i en spilleliste. Selv om det er mange sanger jeg har på ipoden som jeg har i spillelisten synker den kun over de som ikke er på ipoden men som befinner seg i spillelisten. Håper dette hjalp litt:P

for å fjærne alt på ipoden så går du til innstillinger---> generelt--> nullstill --> og så det du ønsker og nullstille. du kan sette hele ipoden tilbake til fabrikkinstillinger.
Sitat av mathfjeld
http://handbrake.m0k.org/rotation.ph...e-win-2.41.exe

Prøv denne du

BTW

Regner med at jeg kjøper meg en til uka ifra Tyskland, også venter jeg til man får låst opp v.1.1.2 før jeg bruker den. Er det noe forskjeller ifra registrerings måte for at&t enn det er for t-mobile. at&t har jo denne itunes registreringen av et abn. Har t-mobil det samme eller må jeg regge meg i butikken? Reiser imorgen så svar ville jeg satt pris på
Vis hele sitatet...
Dæven, nå må jeg gi meg selv litt bank her. At jeg klarte å få meg selv til å tro at denne kun er til Mac OS når det klart og tydelig står i headeren at den også er til Windows er i grunn ganske utrolig. På tide å skjerpe seg nå gitt.
Da slår jeg meg til ro med dette programmet, siden jeg har hørt mye bra om det. Takk skal du ha
Til info:
En tysker hevder å ha hacket 1.1.2 otb, men vil foreløpig ikke røpe metoden... http://11246unlock.com/blog/
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Andersf
Til info:
En tysker hevder å ha hacket 1.1.2 otb, men vil foreløpig ikke røpe metoden... http://11246unlock.com/blog/
Vis hele sitatet...
Fett! Håper løsningen publiseres snart! Jeg gidder ikke å degradere iTouchen til 1.1.1, hvertfall..
Noen som har et program som vriker feks på en aXXo rip eller noe som får den ned på Itouchen?

"windows"
Sist endret av Maxell; 10. desember 2007 kl. 16:38.
Spørsmål: Fremgangsmåten brukt av hackeren i denne artikkelen?

iTavisen - Ring med iPod Touch
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Itouch støtter ennå ikke flash, så den eneste løsningen jeg ser må være å streame flashvideoen gjennom en nettside som deretter spiller av filen i .mp4 format. Noen som vet om slike sider?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Et spørsmål:
•En iTouch med masse musikk
•En pc helt uten musikk
•Synkronisering...
•Blir pc'n full av musikk eller tømmes iTouchen?

Hvordan legger jeg evt. til en enkel sang fra en ukjent pc uten å påvirke det tidligere innholdet på iTouchen?

Lite lyst til å prøve meg frem ved å teste, kjenner jeg...
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Turbolego: Vet du om dette med voip på itouch kan være mulig?
Jeg leser hver dag om hackere som hevder ditt og datt. Må nok ta det meste med en klype salt, tror jeg.
Men hvis alt jeg har lest faktisk stemmer, så ser ikke jeg den store fordelen med iPhone når en iTouch gjør den samme jobben. Med wifi vel og merke.
Jeg sender forresten sms fra telenormobil.no hvis noen skulle lure på det.
iPod touchen har jo ikke noe mic. Så hvordan voip vi
funke lurer jeg på.

Og, hvordan slår man av den jævla stavekontrollen?
Vanskelig når touchen foreslår og skifter pa allt jeg
skriver.
Sitat av Pope
Fett! Håper løsningen publiseres snart! Jeg gidder ikke å degradere iTouchen til 1.1.1, hvertfall..
Vis hele sitatet...
Det funker jo det, degradere til 1.1.1 legge inn Oktoprer, for så å oppdatere til 1.1.2 og så jailbreake.
Slik jeg gjorde det =)

Hvis det var det du mente at du måtte ha 1.1.1 for å kunne ha den JBet.

Men, mister jo allt innpå da.
Sist endret av Stigern; 14. desember 2007 kl. 13:30.
Hvordan degraderer man itouchen til v1.1.1 da? Og hva er Oktoprer?

Forbereder meg på kjøp av en nå
simpel måte å downgrade 1.1.2 til 1.1.1.

youtubefilm.
hva er hvitsen med Jailbreak?? hva får du ?
Sitat av Maxell
hva er hvitsen med Jailbreak?? hva får du ?
Vis hele sitatet...
Du kan legge inn en drøss med programmer bla:

http://stigern.net/images/snap_031512.png
http://stigern.net/images/snap_031700.png
Sist endret av Stigern; 14. desember 2007 kl. 19:08.
fett=) pokemon for the win! oneone
Okei. Skal prøve å forklare her hvordan man får en JB 1.1.2 Touch.

Det første du må gjøre er å finne ut av hvilken firmware du har, og for tiden er det antageligvis 1.1.2 eller 1.1.1.
Jeg skriver guiden utifra at du har 1.1.2, siden det er den siste og antageligvis den du har oppdatert til når
itunes foreslo det.

1. Finn tak i 1.1.1 firmwaren: http://www.megaupload.com/?d=V7H8X2QQ

2. Når du har lastet ned den, pakk den ut. Plugg i ipod touchen til pcen, gå inn på itunes.
Hold inne Shift mens du trykker på Restore, da vil du få opp en fil-dialog hvor du kan peke
til 1.1.1 firmwaren. Gjør det og velg Ok. Da vil iTunes restore ipoden til 1.1.1(allt du har innpå forsvinner)

3. Når den har rebootet og er klar til bruk, så åpne Safari og besøk http://jailbreakme.com
Safari vil så krasje, og det vil komme opp noe sånnt som downloading % osv. Husker ikke helt.
Men til slutt så vil den reboote, så er det bare å "slide to unlock".

4. Du vil nå merke at det har dukket opp noen nye programmer på "skrivebordet"(på touchen altså).
Gå inn på det som heter Installer, og velg "Install", scroll ned til du finner Tweaks (1.1.1). Gå inn der
og velg oktoPrep, så velg install.


5. Når det er ferdig installert, så kan du oppdatere Toucen til 1.1.2 via iTunes. Bare koble den til og velg
update. Etter den er oppdater, så lukker du bare itunes(ikke koble fra ipoden).

Så gå inn på Taskmanager og avslutt følgende prosesser. iPodService.exe og AppleMobileDeviceHelper
et eller annet.

6. Når du nå har en "vanlig" 1.1.2 touch. Så skal du laste ned: http://rapidshare.com/files/71626429...break.rar.html
Pakk bare filene ut på skrivebordet feks.

Med ipoden koble til, itunes stengt og de .exe filene avsluttet. Så kjører du windows.bat.

Trykk "Jailbreak", og vent til det kommer en melding som ber deg om å reboote ipoden(ikke trykk ok på den ennå)
så rebooter du bare ipoden ved å holde inne knappen oppå til den slår seg helt av. Så slår du den på igjen.
Så "slide to unlock". Og nå kan du trykke Ok i programmet.

Så skal programmet slå seg av, og touchen skal reboote.

Når den da kommer på igjen skal du ha en JB 1.1.2, men Installer på skrivebordet
KP til deg^^
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Maxell
hva er hvitsen med Jailbreak?? hva får du ?
Vis hele sitatet...
Ved å jailbreake ipoden åpner du muligheten for å skrive data til den. Altså, du kan installere programmer og spill på den. Står mye om det på nettet. Bruk google.
når du har jailbreak installert på touchen, mister man garantien på ipoden eller no siden man har "hacka" den?
Sist endret av yeah75; 16. desember 2007 kl. 02:51.
Sitat av yeah75
når du har jailbreak installert på touchen, mister man garantien på ipoden eller no siden man har "hacka" den?
Vis hele sitatet...
Nei, man kan bare restore den i iTunes tilbake. Siden man da får en ny fersk 1.1.2 som ikke har noe
tegn til at den har vært JBet
Er det noen nyttige funksjoner med 1.1.2 firmwaren? Eller har de bare laget en oppgradering hvor de har sperret for jailbreak?
Sitat av dico
Er det noen nyttige funksjoner med 1.1.2 firmwaren? Eller har de bare laget en oppgradering hvor de har sperret for jailbreak?
Vis hele sitatet...
Den blir kjappere. Og det jeg har merket mest er at man kan legge til events i kalenderen.
Sist endret av Stigern; 17. desember 2007 kl. 01:33.
etter at jeg har jailbreaka den, og går inn på itunes står det bare "Ipod" når den er koblet til, får ikke syncha eller noe, eneste er lading. har install.app og oktoprep. (er ferdig med 4. og skal byne med 5., men den vil ikke helt gjenkjenne seg.
Hei bra tråd! jeg har selv ipod touch. En i klassen min har iphone. På iphoen hennes er det noe som heter instaler, som ligger på hovedmenyen. Dette programme eller fungsjonen kan brukes til å laste ned forskjellige ting til iphonen. Dette er noe jeg ønsker å få på min touch, og lurer defor på om det er noe jeg kan gjøre for å få dette programmet.
Sist endret av Baaaang; 17. desember 2007 kl. 18:10.
hvis du følger instruksjonene til stigern lenger opp i tråden så fikser du det jeg fikk et problem, så jeg tilbakestilte ipoden. driver åelgger inn alt på nytt nå. Tror jeg heller venter til februar jeg. Da åpner apple touch/Iphone for andre til å lage program for dem, lovlig.
flott leste ikke gjennom hele tråden før jeg skrev. KP til deg ! Bare et lite spm til i punkt to står det at man skal holde shift nede mens man trykker på restore. Hvor er restore knappen føler meg litt dum her
Sist endret av Baaaang; 17. desember 2007 kl. 19:43.
når du er inne på itunes med touchen kobla til, skal det stå serienr, softwareversjon og sånne ting. Det skal også være en knapp der det står restore. eller tilbakestill på norsk
Ringe med iPod Touch

http://ipod1.no/files/ipod1/nikotalkie-ipod-1-small.jpg
Finnes mange gode konverteringsprogram (iallefall til Windows, tenker på XP). Og de fleste jeg har vært borti kan du velge hvilken "device" det skal konverteres til, for eksempel Nokia mobil, iPod og jeg regner med de nyere versjoner av prorgammene får iPod Touch også. Men til saken. Xilisoft er et veldig konvertingsprogram (kjør er raskst google søk), men hvis jeg husker rett så er det ikke gratis, men det finnes prøveversjoner tror jeg. Skal se om jeg finner navnet på de jeg brukte før (slettet masse programmer for en stund siden som var lite i bruk)...
Når man restorer ipoden.. er det som å formatere en pc? Blir alle sangene og video på touchen sletta?

EDIT: fant det ut... Ja, alt blir sletta..
Sist endret av yeah75; 20. desember 2007 kl. 17:05.
Etter man har jailbreaka kan man instalere mange program, er det noen som har en link til en side hvor det står en beskrivelse av hva alle programmene er og hva de kan de kan brukes til?
Sist endret av yeah75; 21. desember 2007 kl. 00:39.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Spørsmål:

Jeg har passordbeskyttet tastlås på ipoden. Jeg, eller søsteren min, fant ut at hvis du taster feil kode x antall ganger, så låses/ deaktiveres iPoden i et minutt. Da den var åpnet igjen, tastet hun feil kode et par ganger til og den ble låst i 5 min. Jeg gidder ikke prøve flere ganger, fordi det tar så lang tid å vente på at den åpnes, så er det noen som vet hva som skjer? Den vil ikke til slutt kreve at du kobler den til riktig pc eller noe sånt?

Hvor mange forsøk har man på å taste riktig passord på de forskjellige stadiene og hvor lenge låses den i hvert stadie?
Jeg følger denne guiden --> http://www.se7ensins.com/forums/ipod...es-itouch.html

Men jeg får bare connection refused når jeg prøver å koble opp med WinSCP. Noen som har erfaringer med dette?

EDIT: Leste meg igjennom fort igjennom http://www.ipodtouchfans.com/forums/...hp?t-9978.html og fant ut at jeg måtte installere BSD og SSH på iTouchen. For andre som gjør dette så kan det være kjekt og vite at første gang med kobler til med WinSCP tar det ca. 30-40 sekunder
Sist endret av dico; 26. desember 2007 kl. 00:51.
Hvordan er iPoden etter at man har moddet den? Er det bare å trykke på Gjenopprett i iTunes hvis man vil ha den tilbake til normal, eller kommer den ikke opp i iTunes etter modding?
Du kan gjenopprette den slik at den var som du fikk den med iTunes etter jailbreak ja. Har selv gjort det en del i dag mens jeg har lekt meg Mener dette står i tråden fra før og.
Sitat av Pope
Et spørsmål:
•En iTouch med masse musikk
•En pc helt uten musikk
•Synkronisering...
•Blir pc'n full av musikk eller tømmes iTouchen?

Hvordan legger jeg evt. til en enkel sang fra en ukjent pc uten å påvirke det tidligere innholdet på iTouchen?

Lite lyst til å prøve meg frem ved å teste, kjenner jeg...
Vis hele sitatet...
Regner med iTouch og iPhone/iPod er det samme. Sånn jeg forsto det på iTunes, gikk det bare å synkronisere musikken èn vei.

Meeeeeeeen, jeg laga nettopp en guide til hvordan man kan gjøre det begge veiene
Guide
Hvis du skulle gjøre feil under innstallasjon osv, eller ipoden stopper opp og ingenting skjer, hvordan er dette? Stiller mange spørsmål, men vil helst ha mp3 spilleren til å virke lenger enn noen dager.
Sitat av chb
Hvis du skulle gjøre feil under innstallasjon osv, eller ipoden stopper opp og ingenting skjer, hvordan er dette? Stiller mange spørsmål, men vil helst ha mp3 spilleren til å virke lenger enn noen dager.
Vis hele sitatet...
Da er det bare å restore den via iTunes. Har skjedd meg masse ganger at jeg bare har fått opp den apple logoen når jeg slo den på. Og den ikke gikk videre.

Måtte bare restore og JBe på nytt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen som vet om en kart funksjon/side hvor jeg kan zoome og bruke fingrene til aa navigere kartet? Istedet for aa trykke + og -, og pilene for aa navigere?
Hvis du har jailbreaket den vil jeg foreslå appsen Maps som er Google Maps. Hvis ikke du har jailbreaket den vet jeg ikke. Har du skrevet innlegget ditt fra touchen eller iphonen? Du får Å ved å holde inne A og samme med ÆØ som ligger på O...
Sitat av Stigern
Okei. Skal prøve å forklare her hvordan man får en JB 1.1.2 Touch.

Det første du må gjøre er å finne ut av hvilken firmware du har, og for tiden er det antageligvis 1.1.2 eller 1.1.1.
Jeg skriver guiden utifra at du har 1.1.2, siden det er den siste og antageligvis den du har oppdatert til når
itunes foreslo det.

1. Finn tak i 1.1.1 firmwaren: http://www.megaupload.com/?d=V7H8X2QQ

2. Når du har lastet ned den, pakk den ut. Plugg i ipod touchen til pcen, gå inn på itunes.
Hold inne Shift mens du trykker på Restore, da vil du få opp en fil-dialog hvor du kan peke
til 1.1.1 firmwaren. Gjør det og velg Ok. Da vil iTunes restore ipoden til 1.1.1(allt du har innpå forsvinner)

3. Når den har rebootet og er klar til bruk, så åpne Safari og besøk http://jailbreakme.com
Safari vil så krasje, og det vil komme opp noe sånnt som downloading % osv. Husker ikke helt.
Men til slutt så vil den reboote, så er det bare å "slide to unlock".

4. Du vil nå merke at det har dukket opp noen nye programmer på "skrivebordet"(på touchen altså).
Gå inn på det som heter Installer, og velg "Install", scroll ned til du finner Tweaks (1.1.1). Gå inn der
og velg oktoPrep, så velg install.


5. Når det er ferdig installert, så kan du oppdatere Toucen til 1.1.2 via iTunes. Bare koble den til og velg
update. Etter den er oppdater, så lukker du bare itunes(ikke koble fra ipoden).

Så gå inn på Taskmanager og avslutt følgende prosesser. iPodService.exe og AppleMobileDeviceHelper
et eller annet.

6. Når du nå har en "vanlig" 1.1.2 touch. Så skal du laste ned: http://rapidshare.com/files/71626429...break.rar.html
Pakk bare filene ut på skrivebordet feks.

Med ipoden koble til, itunes stengt og de .exe filene avsluttet. Så kjører du windows.bat.

Trykk "Jailbreak", og vent til det kommer en melding som ber deg om å reboote ipoden(ikke trykk ok på den ennå)
så rebooter du bare ipoden ved å holde inne knappen oppå til den slår seg helt av. Så slår du den på igjen.
Så "slide to unlock". Og nå kan du trykke Ok i programmet.

Så skal programmet slå seg av, og touchen skal reboote.

Når den da kommer på igjen skal du ha en JB 1.1.2, men Installer på skrivebordet
Vis hele sitatet...
kp til deg mann !!
Har jailbreaket ipod touchen min skikkelig stress men fikk det til til slutt da :P Kjeeempe gode guider på youtube
Sist endret av Simon.Eriksen; 12. januar 2008 kl. 10:38.
nå har jeg også gjort det. på 1.1.2. ikke noe stress etter guiden til stigern. tok maks 7 min.. men noen som har noen gode apps? finner ikke noen som tar av:P