Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 989
Hei,
Min aldrende laptop Acer emachines E525, Intel Celeron Inside,2 GB Ram, Mobile Intel(R) 4 Series Express,chipset med Windows Vista booter bare til en svart skjerm. Problemet startet med at skjermen var lett rødaktig ved oppstart for nå å alltid boote til en svart skjerm-selv om jeg kan ane konturene av windowsskrivebordet "bak den svarte skjermen"

Med Fn+F6 kan jeg toggle tilbake til rødlett windowskrivebord men det forsvinner på en gang.
Boote til sikker modus fungerer ikke med laptopskjerm-den blir svart.

Med ekstraskjermer funker det kun å boote in i sikker modus.
Prøver jeg å boote til normalmodus fåes NO SIGNAL på ekstraskjermen etter att normale windows systemet har begynt å laste.

Ekstraskjerm er en Asus vW193D-B Splendid tilkoblet med vga-kabel.

Som en reserveløsning vil jeg gjerne kunne boote in i normalmodus på ekstraskjermen-ser ikke helt hvordan -noen tips?

Ser på Google at noen tipser om å disable skjermadapter i enhetsbehandleren for å se om boot in i normal modus skjer-men i det tilfellet er det vel en risiko at man sitter uten skjermbilde på ekstraskjermen og?

Eller er det verdt å teste?
Om jeg raskt stenger laptopen etter å ha gjort power on får jeg windows normalmodus til å vises på ekstraskjermen-får gå for den løsningen inntil videre.

Tipper at det er noe backlight issue/inverter som er problemet med laptopskjermen.