Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1029
Usikker på om dette er riktig plass å poste, så flytt gjerne tråden.

Har en gammel Acer Aspire 1642 laptop som jeg holder i live med Mint 10 Julia.
Mistenker at det trådløse kortet har tatt kvelden.
Er det noen som har anbefalinger til ett trådløst usb kort som fungerer godt med denne distroen og nevnte maskin?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva med å bytte ut det eksisterende dersom det har konket ?
FFHD
Nekroper's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva med å bytte ut det eksisterende dersom det har konket ?
Vis hele sitatet...
Kunne jo igrunn gjort det. Noen tips til ett kort som passer og eventuelt en god plass å handle dette? Aldri handla deler til laptop tidligere.
Er ikke helt sikker på at det er selve kortet heller, men prøver gjærne å bytte dette hvis det nytter. Er egen knapp i front på denne laptopen for å skru av/på trådløst nett. Denna lyser vanligvis opp når det skru's på. Nå er det ingen reaksjon i hele tatt når jeg prøver å skru det på.
Det har hangla lenge. Fungert bare i perioder, kobla seg mye av og på når det først har funka. Plukka ut kortet i sta for å se om det satt dårlig. Etter at jeg satte det inn igjen og boota virker det som om det ikke har kontakt i hele tatt. Dukker ikke på opp på lista når jeg kjører lspci i hele tatt lenger.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tar du ut kortet er det trolig et modellnummer eller sparepartnummer på dette.

Plott det inn i ebay, og vips.
FFHD
Nekroper's Avatar
Trådstarter
Skal prøve det og se om det blir no fart

Fortsatt interesert i tips til usb kort i tilfelle det ikke er selve kortet som er dødt.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Er ikke mint basert på Ubuntu fortsatt? Det er vel bare å søke på nettet eller legge igjen en melding på ett av forumene. Sikkert noen som bruker trådløse USB kort der.

Med trådløse kort generelt har jeg hatt få problemer med Ralink. Og enda færre problemer med Intel.
Hvorfor har kortet ditt tatt kvelden?
Uansett så har mint en fin hjelpe kanal på irc. verdt å spørre der.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Skrue Vis innlegg
Hvorfor har kortet ditt tatt kvelden?
Uansett så har mint en fin hjelpe kanal på irc. verdt å spørre der.
Vis hele sitatet...
Er ikke noe uvanlig at m-pcikort tar kveld randomly på billighardware grunnet varme eller elektriske feil, har byttet endel slike kort oppigjennom årene.

Hjelpekanal er forøvrig ordet du leter etter.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Clas Ohlson har noen billig, som jeg har brukt i mint for ca. 1år siden
Sist endret av Snork23; 6. desember 2011 kl. 22:19.
▼ ... noen uker senere ... ▼
alfa networks usb trådløst kort er en vinner for linux systemer