Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1399
Hei! Jeg er j**** grønn på data. men har lasta ned ubuntu på pc'n nå.
Jeg kommer meg ikke på nett med ubuntu men windows er det ikke noe problem med!
Jeg får ikke en gang til og søke etter trådløse nett ?
Har søkt litt men finner ingenting som svarer på det spm. Og er som sagt helt grønn
Specs og jeg kan svare.
Mange ting som ikke liker ubuntu, dette er livet til en Linux bruker
Finner du ikke internettet eller veit du ikke hvordan/hvor du søker etter internett?
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Kan være at du ikke har nettverkskortdriver prøv det..
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg vet hvordan jeg søker etter internett. men den vil liksom ikke søke om du skjønner, den gjør ingenting på en måte. pc'n er splitter ny så driveren tror jeg skal være der ? :P
Er helt grønn når det kommer til data så om dere trenger vite noe så si fra
Har du i det hele tatt prøvd å lese dokumentasjonen på Ubuntu sine sider? De har en hel seksjon satt av til nettverksproblematikk https://help.ubuntu.com/11.10/ubuntu-help/net.html

All den tid du ikke evner å knote ned hvilket nettverkskort du har eller noe som helst av fornuftige detaljer blir det vanskelig for folk å hjelpe deg
Kan du starte med å fortelle hvilken maskin dette er, og hvilket nettverkskort?
Koble i en nettverks kabel! og søk etter drivere!
hvis du ikke har en nettverkskabel, finn en? hvis ikke last ned driveren du trenger i en ny tab siden av freakforum?

få internet-kabel på pcn, så ordner det seg nesten selv
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Z0|\/|B1E Vis innlegg
Koble i en nettverks kabel!
Vis hele sitatet...
plugg i nettverkskabel... får du maskinen på nett finner du driverene til trådløst-