Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2189
heihei, er det noen som vet hvor jeg kan finne tablaturer og lignende til sanger som spilles på munnspill?

som feks titanic sangen å flåklypa og slike sanger.. altså rolige sanger som ikke går alt for fort med tanke på at jeg er nybegynner på munnspill, å derfor er det vel best om jeg starter med å lære meg en sang som går litt sakte


råd og tips er også fint om noen har å gi


håper på mange svar
Du burde også følge med på øvetråden,
hvor det iløpet av de neste dagene vil komme
et utfyllende svar på Jonta's spørsmål
(sorry at jeg er forsinket, eksamen meg her og der).
Der kommer det noen gode linker til sider samt
tips fra faren min(som er en rakker på nettopp munnspill).

Hva slags munnspill har du?
Kromatisk eller blues?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Woohoo! Utfyllende svar! *Venter i spenning*

Med kromatisk eller blues mener Krizzeyboi
Sitat av The almighty Wiki von der Pedia
Kromatisk munnspill kjennetegnes først og fremst ved at det har en knapp på siden.
Vis hele sitatet...
(http://no.wikipedia.org/wiki/Munnspill)
Trådstarter
3 0
Sitat av Krizzeyboi
Du burde også følge med på øvetråden,
hvor det iløpet av de neste dagene vil komme
et utfyllende svar på Jonta's spørsmål
(sorry at jeg er forsinket, eksamen meg her og der).
Der kommer det noen gode linker til sider samt
tips fra faren min(som er en rakker på nettopp munnspill).

Hva slags munnspill har du?
Kromatisk eller blues?
Vis hele sitatet...

jeg har et Kromatisk munnspill
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Kan jeg spørre deg hvorfor du poster om dette (ikke minst oppretter en bruker om det bare for å spørre) på nFF? Det må da finnes masse musikkforum rundt omkring?

Hvis du bor i bartebyen (Samme som Krizzeyboi og meg t.o.m.) går jeg utifra at du kjøpte det på tre'45 til ca. 600 kr.?
Trådstarter
3 0
Sitat av Jonta
Kan jeg spørre deg hvorfor du poster om dette (ikke minst oppretter en bruker om det bare for å spørre) på nFF? Det må da finnes masse musikkforum rundt omkring?

Hvis du bor i bartebyen (Samme som Krizzeyboi og meg t.o.m.) går jeg utifra at du kjøpte det på tre'45 til ca. 600 kr.?
Vis hele sitatet...



hehe, jeg opprettet ikke denne brukeren bare får å spøre om dette da, jeg har vært på dette forumet siden 2006 en gang men har ikke vært innom så ofte at jeg har skrivd noe. joa, er nok mange andre musikkforum rundt omkring ja, men det er jo mer enn bare musikk her
å ja, kjøpte det på tre`45 ja
master namer
elodin's Avatar
Tja .. vet ikke om det er så veldig mange. I hvert fall ikke norske.
Har et forum med en del musikkteknisk på diskusjon.no.
Men jeg synes ikke det er noe galt i at det blir litt mer musikk-nerdete her på nFF heller.